Leivonnaisten koristelija aloittelijan ostoslista?

Lisää
09.03.2013 18:07 - 09.03.2013 18:07 #19110 : Anonymous
Anonymous loi aiheen:
Vinkatkaa toki jos jossain on jo viestiketju, niin poistan tämän

Mitä aloittelija tarvitsee /mihin kannattaa panostaa sujuvasti alkuun päästäkseen.
Tyllat?
Pursotinpussit: koot, kertakäyttöset vastaan pestävät?
Koriste muotit?
Leivonta-alustat?
Kaulimet?
Muotoilutyökalut?
Muuta?

Minä en edes tiedä mitä kaikkia tarvikkeita onkaan

Entä värit yms koriste aineet?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.03.2013 11:17 - 11.03.2013 11:17 #16055 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Leivonnaisten koristelija aloittelijan ostoslista?
Tämä kiinnostaisi minuakin. Itse olen tehnyt koristeina vain marsipaanihahmoja ja vaahtokarkkimassasta tennarit. Mitään apuvälineitä ei ole ollut.

Lisää
13.03.2013 23:33 - 13.03.2013 23:33 #16073 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Leivonnaisten koristelija aloittelijan ostoslista?
Heippa!

Pursotusjuttuja käsittelevä ketju löytyy tuolta:
Pursotinpussit ja tyllat - aloittelijan välineet

Mutta marsipaanimuoteista ja muista välineistä ei taidakaan vielä löytyä varsinaista ketjua.
Paljon riippuu tietysti sorminäppäryydestä, minkä verran muotteja joutuu tai haluaa hankkia. Silikonimuotit ovat todella käteviä - niillä saa todella näyttäviä koristeita helposti. Esim. gerbera-muotti on yksinkertainen mutta kaunis. Muotoilutyökaluiksi kelpaa hyvin kaikki mitä keittiöstä löytyy jo valmiiksi. Lusikoiden kärjet, coctailtikut... tietysti sellainen muotoilutyökalusarja, jossa on 5 erilaista työkalua, on tosi kätevä.

(kuva lainattu kakkumonsterin blogista)

Kermakakkuja jos tekee, on palettiveitsi todella korvaamaton apuväline, sekä myös kakkuhyrrä (sellainen pyörivä alusta).

Jos kakuista innostuu enemmänkin, on pahviset kakkupahvit tooodella käteviä. Näin kakun nostelu sujuu todella helposti ja nopeasti.

Leivonta-alustaa (siis sellaista silikonista) en suosittele hankkimaan jos kotitaloudessa on eläimiä - niitä karvoja on mahdoton saada pois siitä, imee niitä kuin sieni. Tässäkin taitaa olla kahta koulukuntaa - itse en käyttäisi alustaa vaikka mikä olisi - toiset taas vannovat sen nimeen. Makuasia.

"normi"kaulimella pärjää todella pitkälle, kunhan muistaa lisätä tarpeeksi tomusokeria niin ei tartu puiseenkaan kaulimeen massat kiinni.

Väreistä suosittelen pastavärejä, myös jauhevärit ovat kivoja ja sopivat eritoten tuunaukseen. Näitä löytyy myös helmiäisenä.

Palstalla pyörii paljon intohimoisia leipureita, mitä muut suosittelisivat ensimmäiseen tarvikehankintalistaan?

Lisää
25.08.2013 08:26 - 25.08.2013 08:26 #16953 : Aliica98
Aliica98 vastasi aiheeseen: Re: Leivonnaisten koristelija aloittelijan ostoslista?
Ihanaa, että joku on koonnut tänne tämmöisen! Tuli tarpeeseen ja auttoi paljon, kiitos!

Sivu luotiin ajassa: 0.074 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017