Leivontatarvikkeet järjestykseen?

Lisää
02.02.2012 13:54 - 02.02.2012 13:54 #19902 : Tekila
Tekila loi aiheen:
Miten teillä on järjestetty leivontatarvikkeet keittiöön? Kuvia kaappipivirtyksistä ja oivalluksista? Voisin laittaa kohta kuvia omasta tyhjästä seinästäni mihin pitäisi keksiä mahdollisimman kiva ratkaisu, että saa kaiken oleellisen nätisti paikoilleen!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
05.02.2012 06:49 - 05.02.2012 06:49 #12413 : Taikku
Taikku vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Sikin sokin keittiön isoissa laatikoissa. Mutta kaikki kakkujen koristeluun liittyvät tarvikkeet olen laittanut isoon muoviseen työkalupakkiin! Tämän tyyliseen https://www.netrauta.fi/ap-pics/product ... 1896-2.jpg . Ja sitten värit on sellaisessa pienessä niin ikään rautaosastolta ostetussa lokeroidussa salkussa.

Lisää
14.02.2012 16:56 - 14.02.2012 16:56 #12556 : sitrusperhonen
sitrusperhonen vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Itelläki on noita rautakaupasta ostettuja pakkeja. Ja pari isoa kannellista muovilaatikkoa, joissa säilytän sellaisia mitä ei ihan koko ajan tartte. Muuten keittiön kaapeissa ja laatikoissa siellä täällä. Ku keksiski jonkun paremman säilytysratkasun...

Lisää
14.02.2012 17:50 - 14.02.2012 17:50 #12559 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Mun pitäis hommata joku tollanen pakki varmasti. Kun muutin joulukuun alussa ja mun keittiötila pieneni, niin siitä lähtien leipomisvälineet, kaiken muun ohella, on ihan sekasin laatikoissa. Meen siis ehkä rautakauppaan pakkiostoksille minäkin!

Lisää
15.03.2012 07:51 - 15.03.2012 07:51 #12824 : herkkujenhelmia
herkkujenhelmia vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Itse olen myös ostanut kalastajan pakin, minne oon koonnut kaikki mahdolliset tyllat ynnä muut. Tuun vielä asumaan monta vuotta vuokra-asunnossa ja muuttamaan useita kertoja, niin pakki on hyvä keksintö. Se on myös hyvä ottaa mukaan, kun menee esim tekemään hääkakkuja juhlpaikkaan tms. EN vaan tiiä onko pakki enää toimiva,ku nuita tavaroita tuntuu lisääntyvän melkoista tahtia

Lisää
22.04.2012 19:30 - 22.04.2012 19:30 #13321 : Redrose82
Redrose82 vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Mulla on vähän liian vähän tilaa noille leivonta/koristelu yms. tarvikkeille omassa keittiössä et olen joutunut jopa olohuoneen vitriinien alakaappeeihin niille tilaa keksimään. Pitäis saada isompi keittiö

Lisää
15.06.2012 18:13 - 15.06.2012 18:13 #13975 : KattiP
KattiP vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Oon kanssa yrittänyt katella tuommoisia työkalupakkeja leivontatarvikkeille, vielä ei ole vaan sopivaa sattunut kohdalle. Tällä hetkellä keittiössä niin vähän tilaa että joutunut tunkemaan isoon laatikkoon kaikki sikin sokin, sieltä on ärsyttävä niitä aina kaivella kun tarviaa.

Lisää
23.06.2012 11:46 - 23.06.2012 11:46 #14062 : pikkumurunen
pikkumurunen vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Minulla on keittiössä kaksi laatikkoa pyhitettynä leivontatarvikkeille. Pienimmät työvälineet on rautakaupan työkalupakissa ja suuremmat sitten enemmän ja vähemmän järjestyksessä laatikoissa. Lisäksi minulla on ikeasta näitä rasioita, joihin olen laittanut suklaita, värejä yms järjestykseen.

Lisää
28.06.2012 14:19 - 28.06.2012 14:19 #14110 : Marilele
Marilele vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Mulla on leivontatarvikkeet hyvässä järjestyksessä nyt kun on aiempaa enemmän tilaa. Syvän kaapin alimmalla hyllyllä on vuoat ja kakkukuvut. Laatikostossa on kaksi laatikkoa pyhitetty leivontatarvikkeille: toisessa mitat, vispilät, nuolijat, kaulin jne ja toisessa muffinivuokia, kakunalusia yms. Lisäksi on yksi pieni kaappi, johon olen säilönyt piparimuotit, silikonivuoat ja pienet koristelutarvikkeet (tyllat, värit, koristelumuotit) omassa pakissaan. Piparimuoteille on oma laatikko ja muottisarjoja, kuten kirjaimet ja numerot, säilytän omissa alkuperäisissä rasioissaan. Yleiskonekin vie yhden hyllyn kaapista. Strösseleitä sun muita paljon, ne on ihan muiden kuiva-aineiden kanssa samassa paikassa.

Meidän edellisessä asunnossa oli aika epäkäytännöllinen keittiö, joka kyllä vähensi leipomisinnokkuutta kun kaikki piti säilyttää niin hankalissa paikoissa. Esimerkiksi nyt kun muutettiin, niin piti pyytää 3-vuotias poikani kulmakaapin perältä hakemaan vuokia. Itse en ylettänyt ollessani viimeisimmilläni raskaana.

Lisää
02.07.2012 19:13 - 02.07.2012 19:13 #14182 : marsispossu
marsispossu vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Keitiön kaapissa on varattu yksi hylly kaikelle pienelle kakunkoristelutarvikkeelle. Pysyvät ihan ok järjestyksessä. Noi Ikean laatikot olivat kiva idea! Isommat kulhot, vuoat ym.ovat suloisesti sikin sokin alakaapissa ja jos olisivatkin järjestyksessä joskus, niin viisi pientä poikaa pistää ne alta aikayksikön omaan järjestykseen

Lisää
08.04.2013 07:31 - 08.04.2013 07:31 #16322 : Mimosa
Mimosa vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Sitä unelmien keittiötä odotellessa leivontatarvikkeet on aina vähän sikinsokin Varsinkin nyt kun on paljon vähemmän säilytystilaa kun edellisessä keittiössämme. Pikkuleipämuotteja säilytän isoissa kannellisissa lasipurkeissa, marsipaanityövälineet, tyllat ja sellaiset pikkujutut mulla on ihan niille tarkoitetussa salkussa. Mut sit taas kaikki vuoat ja sellaiset, niitä löytyy varmaan kolmesta eri kaapista..

Muffinivuoat on kans kivan näköisiä isossa lasipurkissa esillä tossa hyllyssä Nomparellit ja muut koristeet on kans kaikki samassa paikassa. Ja sit taas iso osa leivontarvikkeista on muuton jäljiltä vielä ties missä..

Lisää
16.04.2013 14:16 - 16.04.2013 14:16 #16361 : Sokerihelmi
Sokerihelmi vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Tavaraa on kyllä kertynyt ja tilaa on auttamattomasti liian vähän...
Minä ostin tässä puolisen vuotta sitten IKEAsta semmoisen yksinkertaisen ja edullisen Billy-kirjahyllyn, joka on 80cm leveä ja korkeutta on 106cm ja syvyys 28cm, eli sopii hyvin keittiööni joka on pitkä ja kapea, ja kaikki tasot ja varustelut ovat yhdellä seinällä ja toinen seinä on tyhjä. Siihen saa vielä ostettua lisähyllylevyjä, ja sinne sai mukavasti kaikenlaista tavaraa mahtumaan kun kaapit olivat jo täynnä. Nyt tilanne on se, että täytynee hankkia toinen mokoma siihen viereen...

Lisää
19.04.2013 15:27 - 19.04.2013 15:27 #16375 : KirsiRiksi
KirsiRiksi vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Meillä pieneni keittiön kaappitila muuton myötä, vaikka asunto isonikin. Mutta kaksi kaappia varasin leivontatarvikkeille. Yläkaapissa on jauhoista elintarvikeväreihin kaikki jääkaapissa säilytettäviä raaka-aineita lukuunottamatta leivonnassa tarvitsemani tarvikkeet. Suoraan tuon kaapin alapuolella on kaikki vuokani, sähkövatkain, leivontakulhot, kaulinalusta ja kaulimet (sekä minun että tuon pikkuleipurin ), keittiövaaka ja SmartStoren iso muovilaatikko, josta löytyvät kaikki paperiset muffinsivuoat, piparimuotit ja muu "pikku tilpehööri".

Lisää
03.06.2013 11:06 - 03.06.2013 11:06 #16650 : anna
anna vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Tätä asiaa olen pohtinut viime päivät muuton jälkeen. Nykyinen asuntoni on ihana kaikilta muilta osin, paitsi keittiön koko ja säilytystilat on aivan katastrofaalisen pienet. Mulla ei todellakaan ole 10 erilaista kakkuvuokaa ja seittemään sorttia kaikkea muuta. Ihan perusruuanlaittovälineistö ei tuohon keittökomeen yksinkertaisesti sovi.

Ottaisin kuvan, jos keittiö ei olisi aivan pommin jäljiltä kroonisesti... Keittiön siisteys on myös yks asia, mikä aiheuttaa ongelmia. Tavarat ei mahdu mihinkään, joten ne lojuu ainoalla tasolla. Pari lautasta ja kahvikuppi altaassa saa keittiön näyttämään sikolätiltä...

Tällä hetkellä olen kallistumassa ajatukseen, että hankkisin muutaman korivaunun. Ne mahtuu keittiötason alle. Alakaappiin pääsee käsiksi, kun työntää vaunut keittiön ovesta pihalle.

Kuiva-aineiden säilytykseenkään ei ole riittävästi tilaa. Mitään ruokaa ei ole, mutta avatut jauho-, pasta-, linssi-, papu- jne. pussit ja törpöt ei mahdu hyllyille.

Jääkaappi sentään on iso ja alapuolella ihan oikea pakastin.

Lisää
17.08.2013 23:33 - 17.08.2013 23:33 #16914 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Tarvikkeet ja niiden säilytys?
Olen varannut omasta keittiöstäni kokonaisen kaapin kaikelle leivonta aiheiselle tavaralle. Ikävä juttu on vain se, että kun näitä tarvikkeita kertyy viikoittain lisää alkaa tämän pedantinkin leipojan kaappi näyttää törkyiseltä. Olenkin miettinyt miten saisin kaikki tarvikkeet järjesteltyä fiksusti ja siististi. Katselin eräällä sivustolla "työkalupakkeja" erityisesti kakkutarvikkeille ja olin pyörtyä nähdessäni hinnat! En IKINÄ maksaisi 40 euroa yhdestä muovisesta laatikosta!! Pari päivää sitten kävin rautakaupassa ja huomasin ohimennen, että oikeita työkalupakkeja saa hintaan 10 euroa. Aloinkin heti miettiä jospa niistä saisi hyviä säilytyslaatikoita.

Miten te muut olette järjestäneet omat leivontatarvikkeet? Miten "tavalliseen" keittiöön saa mahtumaan kaikki kupit, kulhot, muotit, kaulimet, sudit, siveltimet, pikkuiset tilpehöörit, yms.? Onko jollakin käytössä jotain tavallisia työkalupakkeja - miten toimivat tällaisen tavaran säilytyksessä?

Kaikki vinkit ja kokemukset otetaan ilolla vastaan!

Lisää
20.08.2013 09:24 - 20.08.2013 09:24 #16926 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
.
Vaikka olenkin vain sunnuntaileipuri, niin erittäin kokeilunhaluinen oikeasta ammatista johtuen - ja erilaisia tarvikkeita ilmestyy hiirenkoloon. Vaikka moni joutuu kierrätykseen kertakäytön jälkeen, niin tavaraa on.
Kaapeissa on tilaa, mutta (ylä)kaapista niitä on jotenkin hankala aina ottaa esille tarvittaessa, varsinkin jos ovat päälletysten ja korkeammalla. - Puuseppä on tehnyt jo aiemmin puolikkaita lisähyllyjä helpottamaan kaappien järjestyksen pitoa, toimii.
Sopivan järkevää 'työkalupakkia' pienemmille tarvikkeille (tyllat, muotit yms.) en ole myöskään löytänyt tähä tarkoitukseen, vaikka ompelutarvikkeilla sellainen toimii hyvin, ja omansa on myös nauloille ja vasaralle

Siispä piirsin lukittavilla pyörillä olevan laatikoston mukaellen keittiön laatikostoja koon ja mitoituksen suhteen. Samalla syntyi ylimääräinen liikuteltava laskutaso. - Vierailin taas kerran paikallisen puusepän luona piirustukseni kanssa ja hän teki siitä edukkaan tarjouksen.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
12.02.2014 12:57 - 12.02.2014 12:57 #17577 : Gabrialette
Gabrialette vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Mulla on ympäriinsä tavarat ja suurin osa kadoksissa. Veikkaan, että kohta puoliin suurin osa päätyy lapsen leluiksi, kun se oppii liikkumaan itse

Olis ihana, kun olisi kunnollinen tila kaikille tarvikkeille!

Lisää
21.03.2014 17:53 - 21.03.2014 17:53 #17727 : Tita
Tita vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Minulla on yksi kulmakaappi leivontatarvikkeita varten. Ja aina on kaikki hukassa + epäjärjestyksessä. Haluaisin selkeän suoran kaapin, ei liian syvää jotta tavarat eivät häviä sinne kaapin syövereihin. Sellainen on ajatuksena hankkia. Saas nähdä auttaako leivontatarvikkeita pysymään järjestyksessä

Lisää
07.05.2014 21:18 - 07.05.2014 21:18 #17911 : Tinuski
Tinuski vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Minulla suurin osa leivontatarvikkeista on sellaisessa metallisessa salkussa (hieman matalampi kuin kuvassa) https://www.motonet.fi/fi/tuote/802663/ ... -lukittava . Sinne mahtuu melko hyvin koristelumuotit, tyllat, ym pikkutarvikkeet. Kaulimet ja kulhot on sitten kaapeissa omilla paikoillaan ja yleensä kyllä helposti löydettävissä.

Lisää
11.12.2014 18:32 - 11.12.2014 18:32 #18521 : sitruunahiiri
sitruunahiiri vastasi aiheeseen: Re: Leivontatarvikkeet järjestykseen?
Meillä on leivonta tarvikkeita sikinsokin eri laatikoissa tärkeimmät tavarat ovat kuitenkin tietyillä paikoillaan, mutta harvemmin käytettyjä on vaikea löytää Juuri nyt on hävyksissä lämpömittari, jota tarvitsisin konvehtien tekoon.

Sivu luotiin ajassa: 0.121 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017