Yleiskoneet!

Lisää
03.02.2013 09:53 - 03.02.2013 09:53 #15827 : pikkumurunen
pikkumurunen vastasi aiheeseen: Re: Yleiskoneet!
Saattaapi olla, että kotikoneisiin ei ihan noin suuret määrät mahdu Olen nyt kerran tehnyt kakkupohjan tuolla uudella Ankarsrum original -koneella. Ainakin 9 munan pohja mahtui ja ehkä juuri ja juuri menisi 10 vielä. Itse tosin teen painon mukaan eli jos käytän isoja munia niin laitan niitä kappalemäärällisesti vähemmän. Suurilla munilla tuo 10 tuskin mahtuisi siihenkään.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
03.02.2013 10:59 - 03.02.2013 10:59 #15832 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Yleiskoneet!
Miekin teen painon mukaan, lasken siten että yksi muna painaa ilman kuoria 60g joten 10 munan pohjaan tulee 600g munamassaa. Hurja määrä mutta täytynee jatkaa käsin pelleilyä kun jos pari kertaa vuodessa joutuu sen tekemään, ei ole paha. Jos taas homma repeää käsistä ja joutuisin vaikka joka kuu tekemään tuon niin sitten menee kyllä mieli koko hommasta.

Toisaalta, kyllähän se isompi kone varmasti vaivaisi paremmin hiivataikinatkin... Täytyy katsella mitä
markkinoilta löytyy.

Lisää
03.02.2013 13:17 - 03.02.2013 13:17 #15839 : pikkumurunen
pikkumurunen vastasi aiheeseen: Re: Yleiskoneet!
Se on kyllä jo iso määrä. Sanoisin, että tuohon koneeseen mahtuu 450-500g maksimissaan. Lasken munat hieman kevyempinä, joten sain sen 9 munaa mahtumaan ja 10 on siinä ja siinä

Lisää
05.02.2013 10:57 - 05.02.2013 10:57 #15874 : Redrose82
Redrose82 vastasi aiheeseen: Re: Yleiskoneet!
Minä sain vuonna 2011 joululahjaksi Kenwoodin Major yleiskoneen ja siinä voi vatkata 16valkuaista ja isoja taikinoita tehdä esim.pehmeä hiivaleipätaikina jauhojen määrä 2,6kg

Kulho on 6,7litraa, tuohon saattaisi mahtua, tosin ohjeissa ei lukenut kuin tuo valkuaisten määrä

Lisää
03.04.2013 07:11 - 03.04.2013 07:11 #16251 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Yleiskoneet!
Kenwoodin uutuusmalli täällä käytössä. Sain viime jouluna lahjaksi ja on kyllä ollut käytössä lähes päivittäin. Koneella vatkaan ja vaivaan, sekoittelen smoothiet, raastan juustot ja porkkanat ja soseutan keitot. En kyllä luopuisi laitteesta enää missään nimessä!

Lisää
08.04.2013 07:16 - 08.04.2013 07:16 #16319 : Mimosa
Mimosa vastasi aiheeseen: Re: Yleiskoneet!
Oi kyllä käyttäisin jos sellainen olisi! Tein pitkään kaikki taikinat, täytteet ja muut ihan käsin vatkaamalla. Sitten sain lahjaksi sähkövatkaimen joka onkin ollut jo pitkään käytössä.

Oon jo pienen ikuisuuden haaveillut yleiskoneesta, töissä oon tottunut käyttämään KitchenAid-yleiskoneita ja ne on kyllä tosi hyviä. Sit pitäis vielä osata valita minkä värisen koneen hankkisi..

Lisää
02.09.2013 08:54 - 02.09.2013 08:54 #16795 : marttil7
marttil7 vastasi aiheeseen: Re: Yleiskoneet!
Moi,

Sain kinuskikissan foorumilta vinkin kysellä yleiskoneista täällä.

Olen siis ostamassa vaimolle yleiskonetta synttärilahjaksi, mutta en osaa päättää minkä ostaisin. Olen jo päätymässä Kenwoodin Major Titaniumiin. Tuo Titanium ei ymmärtääkseni kuitenkaan poikkea "normaali" Majorista olennaisesti kuin tehojen osalta. 900W vs. 1500W (korjatkaa jos olen väärässä). Onko jollakulla ollut mahdollisuus testata molempia, tai osaisi muuten kommentoida tuota 900W riittävyyttä käytössä. Puutuuko pienempitehoinen kone pullataikinaa vaivatessa tms. Onko tuolle suuremmalle teholle siis tarvetta? Tai onko joku muu syy miksi ostaa nimenomaan Major Titanium?

Uskoisin että sama kysymys tulee jossain vaiheessa muillekkin eteen, koneiden hintaero kun on kuitenkin lähes parisataa, joten ehkä tästä aiheesta hyötyä joskus muillekkin.

Thanks

Lisää
02.09.2013 11:06 - 02.09.2013 11:06 #16796 : Tanja
Moikka marttil7 ja tervetuloa foorumille!

Täällä näkyy muutamallakin olevan noita Kenwoodin koneita, josko heräilisivät vastaamaan.

Osaatko sanoa kumpaa vaimosi tekee enemmän, hiivataikinoita vai vatkattavia massoja? Tai siis leipooko pullaa vai kakkua useammin? Jos rahat riitää niin ostaisin järeämmän vehkeen, mutta olen aika varma että tuo vähempitehoinenkin pyöräyttää vaivatta pienet hiivataikinat. Ja itseasiassa noissa näkyy olevan saman kokoinen kulho, joten teoriassa mahtuu samat kamat kumpaankin koneeseen.

Ehkä jollain on kokemusta kuinka kauan kone jaksaa hyvin pyörittää hiivataikinaa? Tekstissä luvataan jopa 1,5 litran taikinan pyöritys. Huimaa

Lisää
02.09.2013 13:36 - 02.09.2013 13:36 #17000 : marttil7
Kiitokset kommenteista Tanja,

Tuohan siinä mietityttääkin, kun kulho on saman kokoinen molemmissa ja ymmärtääkseni ulkonäön lisäksi poikkeavat ainoastaan tuon tehon puolesta (korjatkaa mielusti jos olen väärässä).

Aika vähän noita hiivataikinoita meillä tehdään, ainakin suhteessa vaahdotettaviin taikinoihin, mutta toiveissa olisi tuoreet sämpylät ja pullat nykyistä useammin...

Mutta tosiaan vielä jos kokemuksia löytyisi, niin olisin kiitollinen. H-hetkeen onneksi on vielä vähän aikaa.

- marttil7

Lisää
08.09.2013 11:47 - 08.09.2013 11:47 #17046 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Yleiskoneet!
En osaa eroa sanoa, mutta itselläni on tuo Major Titanium ja on kyllä hyvä vehje! Aluksi oli ongelmia kakkupohjien kanssa, mutta minulla vaihtui vatkain ja uuni samalla niin se toi oman ongelmansa!

Jos koneella on tarkoitus tehdä esimerkiksi pienemmän perheen tarpeisiin herkut, uskoisin 900w riittävän. Jos taas suurperhe, ottaisin isomman. Kestää myös kauemmin kun ei tarvii moottoria pitää täysillä leipoessa. Itse en edes suurimmalla vaihteella koskaan ole vielä omaani pitänyt

Tarkista myös meneekö kaikki lisäosat tuohon 900w kanssa?

Lisää
17.09.2013 05:32 - 17.09.2013 05:32 #17072 : marttil7
Kiitos kommentistasi Tekila,

Uskoisin kanssa, että tuo Major Titanium hoitaa valtaosan hommista moitteetta ja jokatapauksessa paremmin kuin tehottomampi versio Majorista. Ymmärtääkseni 900W konessa toimii samat lisäosat, kuin Major Titaniumissa.

Vielä jos joku osaisi kommentoida "tavallista " Kenwoodin Majoria, ottaisin kommentit kiitollisena vastaan.

- marttil7

Lisää
17.09.2013 19:31 - 17.09.2013 19:31 #17077 : Redrose82

...Vielä jos joku osaisi kommentoida "tavallista " Kenwoodin Majoria, ottaisin kommentit kiitollisena vastaan.

- marttil7

Minulla on Kenwoodin Major Classic kone ollut kohta 2 vuotta =) Koneessa on iso kulho 6,7l ja on hyvä kakkujen teossa ja pullankin mutta pienissä vatkauksissa liian iso eli voi-sokerivaahto on vaikea tehdä jos on pieni määrä.

Jos vielä jotain kysymyksiä niin kysy =)

Lisää
17.09.2013 20:07 - 17.09.2013 20:07 #17078 : Anonymous
Tervehdys kaikille!

Lueskelin kokemuksianne yleiskoneista, kun uuden hankinta on suunnitelmissa muutaman vuoden tauon jälkeen. Edellinen, jo äidilläni ollut Kenwood Chef http://dagmarproject.blogspot.fi/ (tuolta löytyy ko. mallin kuva) palveli hyvin yli 30 vuotta eli siinä on yleiskonetta äidiltä tyttärelle. Sillä tehtiin lukuisat pienen perheen suolaiset ja makeat leivonnaiset. Lihan jauhamisessa olisi voinut olla tehoja enemmänkin.

Pohdiskelin ensin Kenwood Major Classicia, mutta olen nyt päätynyt Kenwood Chef Classiciin mm. sen keveyden vuoksi. Meillä kun ei ole erillistä tasoa leivontaan, niin se 2,6 kg]http://www.kenwoodworld.com/uk/All-Prod ... wkm353001/[/url]

Lisää
24.09.2013 07:01 - 24.09.2013 07:01 #17101 : marttil7

...Vielä jos joku osaisi kommentoida "tavallista " Kenwoodin Majoria, ottaisin kommentit kiitollisena vastaan.

- marttil7

Minulla on Kenwoodin Major Classic kone ollut kohta 2 vuotta =) Koneessa on iso kulho 6,7l ja on hyvä kakkujen teossa ja pullankin mutta pienissä vatkauksissa liian iso eli voi-sokerivaahto on vaikea tehdä jos on pieni määrä.

Jos vielä jotain kysymyksiä niin kysy =)

Moi Redrose82,

Kulhon koon takia olen katsonut tuota Majoria, mutta tosiaan tuona Classicin tehojen riittävyys mietityttää. Onko sinulla tullut vastaan tilannetta, jossa koneesta olisi puhti loppunut, tai muuten olisi menty äärirajoilla? Jaksaako vääntää litraista hiivataikinaa mukisematta kaikilla kierroksilla jne?

Mainitsit että pienten voi-sokerivaahtojen teko on hankalaa. Millä olet massaa vatkannut? Ihan sillä kysyn, kun toisella foorumilla minulle "mainostettiin" Kenwoodin Flexi-vatkainta. Tuo on kuulemma aika näppärä vehje, mutta ei kuulu kaikkiin konepaketteihin. Eli jos sinulla on Flexi-vatkain, kuulen mielusti mielipiteesi siitä (Olen päättänyt, että tuollaisen ostan vaikka erikseen). Jos ei ole, voinee tämän ottaa harkinnan arvoisena vinkkinä.

En oikein tiedä mikä työvaihe konetta kuormittaa eniten, mutta oletko päässyt koittamaan koneessasi eri lisälaitteita? Lihamyllyä tms?

Miten kauheaa meteliä tuo pitää? Ymmärtääkseni hiljaista yleiskonetta ei ole vielä tehty, joten tiedossa on, että ääntä lähtee. Mutta osaatko jotain kommentoida?

Kovasti odottelen vastaustasi ja mielusti myös kommentteja muilta!

- marttil7

Lisää
24.09.2013 07:49 - 24.09.2013 07:49 #17103 : Tanja

Kulhon koon takia olen katsonut tuota Majoria, mutta tosiaan tuona Classicin tehojen riittävyys mietityttää. Onko sinulla tullut vastaan tilannetta, jossa koneesta olisi puhti loppunut, tai muuten olisi menty äärirajoilla? Jaksaako vääntää litraista hiivataikinaa mukisematta kaikilla kierroksilla jne?

Tähän väliin pakko kommentoida että sellaisia koneita, joiden tulee vatkata myös esim. kermaa, ei tule koskaan käyttää täysillä hiivataikinaa vaivatessa. Tämä luultavasti lukee myös koneen ohjeessa. Hitaimmat vaihteet ovat tarkoitettu raskaille taikinoille. Itselläni on kitchen aid artisan jonka käyttöohjeessa lukee jotta vaihteista 1-10 saa hiivataikinalle käyttää vain 1 ja 2-vaihteita. Mielestäni tämä on ihan luonnollista sillä ei ammattilaiskoneetkaan vaivaa täysillä hiivataikinaa. Tai joo, taikinanpyörityskoneet kyllä mutta niissä ei tehdäkään muuta kuin hiivataikinoita ja vaihteita yleensä on vain 2-3.

Lisää
24.09.2013 08:26 - 24.09.2013 08:26 #17105 : marttil7

Tähän väliin pakko kommentoida että sellaisia koneita, joiden tulee vatkata myös esim. kermaa, ei tule koskaan käyttää täysillä hiivataikinaa vaivatessa. Tämä luultavasti lukee myös koneen ohjeessa. Hitaimmat vaihteet ovat tarkoitettu raskaille taikinoille. Itselläni on kitchen aid artisan jonka käyttöohjeessa lukee jotta vaihteista 1-10 saa hiivataikinalle käyttää vain 1 ja 2-vaihteita. Mielestäni tämä on ihan luonnollista sillä ei ammattilaiskoneetkaan vaivaa täysillä hiivataikinaa. Tai joo, taikinanpyörityskoneet kyllä mutta niissä ei tehdäkään muuta kuin hiivataikinoita ja vaihteita yleensä on vain 2-3.

Hyvä huomio, vaikkakaan ei varmaan ihan täysillä kierroksilla tulisi pullataikinaa vännettyäkään, lienee ihan fiksua varmistua suosituksista.

Täytyy siis selata ohjetta, kunhan nyt ensin keksin minkä koneen ostan ja saan ohjeen käteen

- marttil7

Lisää
24.09.2013 18:25 - 24.09.2013 18:25 #17107 : Redrose82

Moi Redrose82,

Mainitsit että pienten voi-sokerivaahtojen teko on hankalaa. Millä olet massaa vatkannut? Ihan sillä kysyn, kun toisella foorumilla minulle "mainostettiin" Kenwoodin Flexi-vatkainta. Tuo on kuulemma aika näppärä vehje, mutta ei kuulu kaikkiin konepaketteihin. Eli jos sinulla on Flexi-vatkain, kuulen mielusti mielipiteesi siitä (Olen päättänyt, että tuollaisen ostan vaikka erikseen). Jos ei ole, voinee tämän ottaa harkinnan arvoisena vinkkinä.

En oikein tiedä mikä työvaihe konetta kuormittaa eniten, mutta oletko päässyt koittamaan koneessasi eri lisälaitteita? Lihamyllyä tms?

Miten kauheaa meteliä tuo pitää? Ymmärtääkseni hiljaista yleiskonetta ei ole vielä tehty, joten tiedossa on, että ääntä lähtee. Mutta osaatko jotain kommentoida?

Kovasti odottelen vastaustasi ja mielusti myös kommentteja muilta!

- marttil7

En ole vielä kokeillut leipätaikinoita, aina unohtuu että on kone jolla voisi
Ihan normallisti vispilällä olen vatkannut pienet vaahdot mutta otan vinkistä vaarin ja katselen tuota Flexi-vatkainta itselle =) Itsellä ei ole lihamyllyä joten siihen en osaa vastata.
Melusta voin sen verran sanoa et mies halusi sen takia minulle uuden koneen koska vanha oli liian äänekäs tosin kyllä tuostakin ääntä lähtee mutta tasaisen sopiva =) Painavahan tuo on, itsellä kun on alaalla laatikoita niin koneen olen joutunut laittamaan jääkaapin päällä olevaan kaappiin ja keittiön ruokapöydän tulin avulla nostan sen pois sillä keittiöjakkaralla ei ole niin hyvää tukea

Nyt pitääkin alkaa enemmän kokeileen kaikkea tuolla koneella että saa käyttäjä kokemusta kertoa =)

Lisää
28.09.2013 06:44 - 28.09.2013 06:44 #17120 : marttil7

En ole vielä kokeillut leipätaikinoita, aina unohtuu että on kone jolla voisi

Ihan normallisti vispilällä olen vatkannut pienet vaahdot mutta otan vinkistä vaarin ja katselen tuota Flexi-vatkainta itselle =) Itsellä ei ole lihamyllyä joten siihen en osaa vastata.
Melusta voin sen verran sanoa et mies halusi sen takia minulle uuden koneen koska vanha oli liian äänekäs tosin kyllä tuostakin ääntä lähtee mutta tasaisen sopiva =) Painavahan tuo on, itsellä kun on alaalla laatikoita niin koneen olen joutunut laittamaan jääkaapin päällä olevaan kaappiin ja keittiön ruokapöydän tulin avulla nostan sen pois sillä keittiöjakkaralla ei ole niin hyvää tukea

Nyt pitääkin alkaa enemmän kokeileen kaikkea tuolla koneella että saa käyttäjä kokemusta kertoa =)

Laita tietoja ja kokemuksia heti kun niitä karttuu. Uskon että on muitakin uteliaita.

Jos sattuu olemaan riittävästi syöjiä, niin esim litran pullataikinasta kuulisin mielusti konäkemuksia.

- marttil7

Lisää
30.09.2013 07:30 - 30.09.2013 07:30 #17125 : Wewe
Wewe vastasi aiheeseen: Re: Yleiskoneet!
Täällä ollaan haaveiltu yleiskoneesta jo pitkään, mutta jotenkin en ole pystynyt päättämään sopivaa mallia. Olen päätynyt sulkemaan pois kaikki koneet, joissa kulho on alle 5l, mutta muuten vertailu on todella auki.

Ensinnäkin mietityttää teho. Vaikka harvoin tulee tehtyä hurjan isoa taikinaa, haluaisin, että koneella olisi mahdollista veivata 1 litran hiivataikina ilman savua ja kipinöitä. Riittääköhän siihen 900W? Jo pelkästään taannoin ostamassani Wilfan monitoimikoneessa/blenderissä on 1200W tehoa, ja vaikkei pahemmin tule täysillä ajettua, niin yleiskoneelle tuo 900W tuntuu vähän vähäiseltä.

Toinen kriteeri on kestävyys. Olen katsellut tätä konetta, mutta voiko noin halvalla saada noin hyvää, ja laaksahtaakohan näin edullinen kone aktiivisessa käytössä heti alkuuna? Myös Kenwood Major -sarjan koneet houkuttavat, etenkin Premier, mutta sitten hinta alkaakin kiivetä ihan toisille satasille.

Tietysti koneessa pitäisi vielä olla hyvät sekoitusominaisuudet, jottei tarvitsisi menettää hermojaan kulhoa kaapiessa tai muuten roiskiessa. Konetta tarvitsisi oikeastaan kaikenlaisten taikinoiden ja massojen tekemiseen ihan hiivataikinasta murotaikinan kautta valkuaisvaahtoon. Lisäosatarjonnastakaan ei olisi haittaa.

Onko kokemusta OBH Nordican laitteista? Hinta-laatusuhde tuntuu ainakin teknisten tietojen perusteella näissä olevan oikein hyvä, mutta sehän ei kerro kuin puoli totuutta. Kenwood Major Classicin tehojen riittävyyttä kyseltiin jo aiemmin, mutta olisin itsekin kiinnostunut. Olisi myös kiva tietää, onko kellään käytössä Kenwood Major Premier tai Titanium, onko tehoja tarvittu ja onko kestänyt hyvin käyttöä? Entä onko kukaan päässyt testaamaan tätä tai muita Electroluxin koneita?

Lisää
10.10.2013 10:57 - 10.10.2013 10:57 #17152 : Anonymous
Hei kaikille foorumilaisille!
Olen vasta liittynyt leivontajoukkoonne ja minuakin kiinnostaisi nämä yleiskoneasiat. Nyt kun Joulukin on "tosi" lähellä, olen vähän vinkannut miehekkeelleni mahdollisesta yleiskoneesta pukinkonttiin

Ennestään taloudestamme löytyy vain vanha ja erittäin pieni monitoimikone, mutta kun tarvetta yleiskoneelle olisi päivittäin, niin nyt olisi tarvetta kunnon masiinalle. Näin hoitovapaalla olen innostunut leipomaan niin kakuista ja kekseistä aina pulla-ja hiivataikinoihin. (Hyvä harrastus päästä raskauskiloista eroon, odotan kyllä pikkukakkosta, että ei kai sen nyt niin tarkkaa )

Olen tehnyt nyt niin ahkeraa vertailua, kun vaan voi, mutta kun omakohtaista kokemusta ei ole mistään yleiskoneesta, niin tämä on todella vaikeaa. Apua siis tarvitaan!
Nyt olen raakannut nämä kärkikolmikkoon: KitchenAidin Artisan, Kenwoodin kMix ja Electroluxin Assistent, joka ilmeisesti ihan uutuus vuosien takaa. Ensin olin hankkimassa Kenwoodin Majoria, mutta kun tajusin kuinka nuo koneet painaa, niin meillä koneen olisi pakko olla esillä jatkuvasti ja siksi koneen ulkonäöllä väliä.

Ongelmana on, että osaako joku kertoa vähän tuosta Artisanista, joka nyt siis ykkösenä listalla. Siinä kulho 4.8l, onko liian pieni? KitchenAid ilmeisesti ainoa suoravetomoottorilla, mutta riittääkö 300wattia tehoksi ja onko siis rahansa arvoinen? Pystyykö sillä tekemään, niin isot kuin pienet massat? Entäs tuo kMix, onko pelkkä koristus, vai onko oikeasti hyvä niin pieniin kuin suuriinkiin massoihin? kMix hobbalotarjouksessa 299e eli ei paha, jos värit natsaa. Sitten tuo Assistent, siitä niin vähän tietoa, että uskaltaako tilata? Electroluxin omilla sivuilla nimittäin ei ole edes koko konetta paitsi opaslehtisessä, jossa ihan eri tiedot kuin esim. gigantin sivuilla. Hinta ei olisi paha ja kulho 5,5l kuulostaa riittävältä (tosin Electroluxin sivuilla koko oli muistaakseni 4,8l). Missäköhän tuota uutta Assistenttiä edes valmistetaan.

Toivottavasti joku jaksaisi vastaille tälle epätoivoiselle kotiäiti-leipurille! Suuri Kiitos jo etukäteen!

Lisää
14.10.2013 10:01 - 14.10.2013 10:01 #17145 : Tanja
Hei Tiina ja tervetuloa foorumille!
Huomasin tuolla rekisteröitymättömien palstalla hyvin samankaltaisen viestin ja poistin sen koska oletin sen olevan myös sinun kun kirjoitit tänne.

Itselläni ei ole kokemusta kuin tuosta Artisanista, joten kommentoin nyt sitä.

Siinä kulho 4.8l, onko liian pieni?

Riippuu käyttötarkoituksesta, siinä mahtuu vatkaamaan enintään 8 ison munan kakkupohjan tai litran kermaa (jos laittaa enemmän niin tulee kyllä reunoilta aika ahkeraan yli). Mutta harvoinpa kotikäytössä kerralla tuon enempää tarvitseekaan vatkailla.

KitchenAid ilmeisesti ainoa suoravetomoottorilla, mutta riittääkö 300wattia tehoksi ja onko siis rahansa arvoinen? Pystyykö sillä tekemään, niin isot kuin pienet massat?

Tavallisiin kondismassoihin riittää kyllä kotikäytössä vallan mainiosti. Vispilä pyörii tarkasti ympäri kulhoa joten kaavittavaa jää hyvin vähän. Kaikki vaahdotettavat ja sekoitettavat massat menee helposti sen kummempia miettimättä.

Ainut miinus, kuten tuolla edelläkin taisin mainita, on hiivataikinat tuon koneen kanssa. Niitä ei kovin isoja pysty tekemään (max. puolen litran taikina) ja siihenkään ei saa kunnon sitkoa sillä kone ei vaivaa vaan ainoastaan heiluttaa taikinapalloa edestakaisin. Joten taikinoita varten en tätä ostaisi, itse käytänkin pääasiassa vaahdottamiseen ja sekoittamiseen konetta. Pullat ja leivät vaivaan pääosin käsin. Jokin suunnittelukukkanen tuossa täytyy olla sillä muut on sanoneet samaa.

Lisää
15.10.2013 16:59 - 15.10.2013 16:59 #17158 : Anonymous
Kiitos Tanja vastauksestasi! Ja kyllä, se avoimelle puolelle pistetty viesti oli myös minulta, päätin sitten kuitenkin ihan rekisteröityä, sillä varmasti tulee käytyä täällä nyt enemmänkin.

Tuo KitchenAid on kyllä ihan varmasti mahtava ja onhan se jo upean näköinenkin.
Me päädyimme kuitenkin tilaamaan Hobbaloilta tuon Kenwoodin kMixin lähinnä hinnan vuoksi. Kone maksoi tosiaan sen 299e ja siihen kuului vielä tuo flexivatkain, jonka arvo pyörii vissiin siinä 50e paikkeilla. Kone ainakin tosi jykevä, jos lähipäivinä pääsis ihan testailemaan, voin tulla vaikka kertomaan kokemuksia sitten. Moni varmaan nimittäin pähkii näitä asioita, erityisesti kun Joulukin lähestyy

Kaikille muillekkin suosittelen, että jos vaan pääsee liikkeisiin ihan katsomaan ja "kuivakoklaamaan" miltä kone tuntuu, niin kannattaa. Nimittäin ylempänä taideltiin myös kysellä tuosta OBH Nordican Herculeksesta ja katsoin sitä itsekin Prismassa, mutta vaikka kone tuntuu sinänsä jykevältä, niin itse en pitänyt siitä avausnipukasta, joka tuntui heppoiselta suhteessa painavaan kanteen ja jotenkin mukamas vaikealta avata. Vaikka uskon, että kone muuten on ihan hyvä, onhan se Koko suomi leipoo-ohjelmassakin

Lisää
15.10.2013 18:07 - 15.10.2013 18:07 #17159 : Tanja
Joo tule Tiina ihmeessä sitten kertomaan tänne käyttökokemuksia!

Meidänkin pitäisi jonkin ajan kuluttua hommata toinen yleiskone tuonne "kotikeittiöön". Ei kehtaisi kymmenen kilon konetta turhaan paljon siirrellä. Joten kokemukset muista koneista tulee tännekin tarpeeseen.

Lisää
21.01.2014 13:04 - 21.01.2014 13:04 #17475 : Tilli85
Tilli85 vastasi aiheeseen: Re: Yleiskoneet!

Miun lelu!

05/15 syntyneen prissessan leipova äiskä. Kynnen aluset useasti myös mullassa puutarhassa vietetyn ajan takia :)

Lisää
08.02.2014 20:16 - 08.02.2014 20:16 #17555 : JAK
JAK vastasi aiheeseen: Re: Yleiskoneet!
Jaa, jaa... Ukkelit ostavat "vaimolle" yleiskoneita . Voin tunnustaa olevani niin epämiehekäs, että teenr ruat, pullat ja leivät tähän huusholliin. Philipsin muovista yleiskonetta on vuosia tullut käytettyä, nyt se otti viimeiset savut. Pistin jo Verkkokauppaan KitchenAidista tilauksen sisään, mutta... Pyörittelin vehjettä Anttilassa tänään ja ei oikein vakuuttanut. Kenwood Chef Titanium KM013 on alkanut kovasti kiinnostaa. Laitteen esittelyssä puhutaan 0,7 litran hiivataikinasta, kuitenkin suurin osa taikinoista joita väännän on 0,5 litraisia, eli onko kone siis tähän talouteen sopimaton?
Leipomaan minut opetti joskus vuonna miekka ja kivi 1977-> Jouko Arvi Uolevi Yrjölä, Käpylässä aloiteltiin ja Roihuvuoressa lopeteltiin, sieltä matka jatkui Lauttasaareen laivakokki oppiin. No joo viimeinen kappale ei kuulu mihinkään...
Sen verran tuosta Philipsistä, että ei ole tullut muita laitteita käytettyä kuin taikinakoukkuja ja vispilää. Nyt nuorena eläkeläisenä olisi kiva muistella nuoruutta ja jauhaa lihamyllyllä, miksei sitä raasteitakin voisi tehdä. Siksipä tuo Kiinassa tehty Kenwood olisi kai paikallaan. Anteeksi aiheesta eksyminen...

Sivu luotiin ajassa: 0.156 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017