Silikonimuotit koristelussa

Lisää
08.07.2011 00:17 - 08.07.2011 00:17 #19800 : Anonymous
Anonymous loi aiheen:
Heissan!

Mulla on ongelma...tilasin vauvamuotin, silikonisen sellaisen. Ensi viikon viikonlopuksi pitäisi saada sillä nimiäiskakkuun koriste aikaiseksi. Mutta kun en saa millään sitä vauvaa siitä muotista ulos ehjänä! Muotti on aika syvä ja ehkä jopa muuten onnistuisin, mutta vauvan pää on todella "syvä kuoppa" muotissa ja se ei vain yksinkertaisesti tule sieltä ulos ehjänä! Kyseessä siis kolmiulotteinen muotti. Ihan onnistuneesti olen käyttänyt silikonimuotteja, esim. gerbera ja ruusu. Mutta nepä eivät olekaan noin syviä. Auttakee, miten mä opin käyttämään tuota muottia?!? Kyllähän siihen jokin jippo on, kun ihmiset niitä ostelee ja koristeita tekee. Mutta mikäs se jippo sitten on?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
08.07.2011 01:43 - 08.07.2011 01:43 #10081 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Silikonimuotit koristelussa
Keksinkin tässä yön pimeinä tunteina ratkaisun itse (olen yövuorossa töissä)

Laitoin muotin massoineen päivineen pakkaseen hetkeksi ja sen jälkeen sainkin vauvan irti, kun se oli kovettunut hieman. Varmaan jotain 10min. riittäisi kukkamuoteille, mutta tuollaiseen kolmiulotteiseen muottiin, josta koriste tulee paljon paksumpana, tarvitsee kyllä varata pakaste aikaa ainakin n. 20minuuttia.

Lisää
09.07.2011 20:10 - 09.07.2011 20:10 #10087 : TaikinaTaivas
TaikinaTaivas vastasi aiheeseen: Re: Silikonimuotit koristelussa
Itselläni on varmaan se sama vauvamuotti. Sitä muottia pitää reilusti levittää reunoilta ja pulpauttaa vauva ulos. Ensin raskas pääpuoli ja sit loppuvartalo. Ihan kuin antaisi synnytysohjeita .

Lisää
04.09.2011 11:19 - 04.09.2011 11:19 #10783 : Taikku
Taikku vastasi aiheeseen: Re: Silikonimuotit koristelussa
Samaisen muotin kanssa minäkin olen joskus taistellut . Kesähelteillä oli pakko myös pakastaa hetken. Ja pelkällä sokerimassalla ei onnistu lainkaan vaan on sekoitettava marsipaania ja sokerimassaa suhteessa 50/50 niin hyvää tulee. Ja pullautuksen aloitan aina niin, että kasvot ensin ulos

Lisää
09.11.2011 06:23 - 09.11.2011 06:23 #11289 : Piparminttu
Piparminttu vastasi aiheeseen: Re: Silikonimuotit koristelussa
Vauvamuotin kanssa on ollut minullakin ongelmaa. Oon pakastanut vauvan ennen kuin olen ottanut sen muotista, mutta silti olen aina onnistunut katkaisemaan vauvan jalat. Tahtoo hermo mennä.....

Sivu luotiin ajassa: 0.172 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017