Rengasvuuan käyttö

Lisää
12.09.2014 05:50 - 12.09.2014 05:50 #18219 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Rengasvuuan käyttö
.
Sinulla on hyvät neuvot !

Minulla on käytössä ollut silikoninen muotoiltava ( säädettävä koko tai muoto ) pitkänhuiskea 'nauha'. Se pysy paperoidun uunipellin päällä sisällään olevien pikkumagneettien ansiosta, kuin tauti eikä fuskaa, eikä tarvitse voitelua. Kätevä ja tilaa säästävä. Se on rullalla jääkaapin ovessa odottamassa käyttöään.
Pelkkää hyvää kokemusta.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
12.09.2014 08:49 - 12.09.2014 08:49 #18221 : VaniljaVilla
VaniljaVilla vastasi aiheeseen: Re: Rengasvuuan käyttö
Mä olen tehnyt noiden suorakaiteen muotoisten säädettävien "kakkureunavuokien" kanssa niin, että säädän sen oikeaan kokoonsa ja sitten taittelen leivinpaperin sen sisään pohjalle ja reunoille. Glemmareilla laitan vielä reunoista kiinni.
Näin ei kakkutaikina pääse valumaan karkuu ja vuokakin pysyy saman kokoisena.

Lisää
12.09.2014 09:31 - 12.09.2014 09:31 #18222 : VaniljaVilla
VaniljaVilla vastasi aiheeseen: Re: Rengasvuuan käyttö
Niin samaa kikkaa voinee käyttää myös ympyrän malliseen, kun taittaa reunoilta laskosmaisesti.

Lisää
12.09.2014 10:21 - 12.09.2014 10:21 #18223 : puukilainen
puukilainen vastasi aiheeseen: Re: Rengasvuuan käyttö
@Nami-hiiri: Joo, tuollainen nauha kuulostaa tosi kätevältä käyttää. Varsinkin kakkujen paistossa, missä sen voi asetella leivinpaperoidulle uunipellille ja nostaa sitten pellillä uuniin. Hyydykekakuissakin se voisi toimia, jos alusta vain on liikuteltava ja tukeva. Miltä valmistajalta se on?

@VaniljaVilla: Kiva kuulla, että leivinpaperointi on ollut kanssa toimiva kikka. Se melkein täytyy kyllä minunkin kokeilla seuraavan kerran, kun suklaakakkua paistan renkaalla.

Lisää
02.10.2015 17:07 - 02.10.2015 17:07 #18936 : amanda
amanda vastasi aiheeseen: Re: Rengasvuuan käyttö
Nostellaan vanhaa ketjua! Oletteko kokeilleet tuollaista kokonsa puolesta säädettävää reunavuokaa, ja onko ollut toimiva? Minulla on aika rajalliset säilytystilat keittiössä ja arvostan kovasti tuollaisia "2 in 1"-tyylisiä härpäkkeitä tänäänkin piti paistaa kaksi samankokoista kaakkua ja olisihan se ollut helpompaa jos olisi toisen voinut paistaa tavallisessa alumiinivuoassa ja toisen tuollaisessa säädettävässä reunavuoassa ettei nyt ihan koko päivää olisi tarttenut niitä kakkumassoja vatkailla ja odotella niiden paistumista... Onko paljon eroa näissä metallisissa ja silikonisissa reunavuoissa ylipäätään? Kallistuisin itse ehkä kumminkin metallisen puolelle, mutta olisi kiva kuulla argumentteja.

Lisää
02.10.2015 18:08 - 02.10.2015 18:08 #18937 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Rengasvuuan käyttö

@Nami-hiiri]
Häpeän puna kasvoilla, hiiri vastaa, kun on kulunut vuosi kysymyksestä, jota en ole huomannut

Sveitsiläinen firma teettää niitä oman tuotemerkkinsä alle, eivät kerro tehdasta. Samoin ei Kanadassakaan. Eivätkä myy edes netissä ulkomaille. Ovat tehneet sopimuksen tehtaan kanssa.
Omani jolla olen tehnyt oikeasti vain muutaman ison kokeilu kakun naapuritalon lapsille, voin kyllä myydä postituskuluilla. (lisään mitat ). Nauha taipuu kukaksi, kalaksi, sydämeksi, ympyräksi, pyöreäkulmaiseksi neliöksi) …..käytän itse mieluusti vain lasten leivontaformuja - ei tarvitse syödä niin paljon [/color]
LISÄYS]
'Silikoninauha' on 104 cm pitkä, mutta siitä 1m on muotoiltavissa.
Korkeus on 5 ½ cm, mutta niin että 4 ½ cm on paistetussa kakussa suora ja 1 cm kovertuu hieman sisään magneettien vuoksi. Täytekakun koristelussa se ei mielestäni mitenkään haittaa, mutta hyydykekakussa …se tuskin on ongelma osaavalle leipurille…..hiirikin osaisi

-- Koska magneetit ja pelti takertuvat kuin tauti toisiinsa, niin erilaisilla valmistajan pahvisapluunoilla muotoilu/pellille asettelu käy leikiten …ja itse voi leikata valmiiksi esim ympyröitä lisää.
Jotain selviää vanhasta linkistä, kun arvuuttelin lukijoitani siitä, mitä hiiri oli hankkinut jääkaappinsa oveen:
http://nami-hiiri.vuodatus.net/lue/2012/02/muotoilijaksi-omassa-keittiossa
.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
03.10.2015 05:26 - 03.10.2015 05:26 #18938 : puukilainen
puukilainen vastasi aiheeseen: Re: Rengasvuuan käyttö
@Amanda: Mun kokemukset säädettävistä reunavuoista rajautuu lähinnä sellaisiin neliskanttisiin kehyksiin, joissa ollaan tehty töissä hyydykekakkuja tai levyleivoksia. Ne on olleet ihan toimivia juttu, mutta niiden säädettävien ongelmana monesti on, että saattavat vanhetessaan löystyä ja sitten eivät pidä enää niin hyvin sitä säädettyä kokoa ja hulahtavat helposti suuremmiksi tai pienemmiksi.
Riippunee ehkä hieman tuotteen laadukkuudesta, että miten pian jos ollenkaan näin käy. Tästä syystä itse tykkään kiinteistä eniten.

Mutta toi Nami-hiiren silikonimuottisuiru (jos sitä niin voi kutsua) on sikäli aika mainio kanssa, kun siinä on ne magneetit pitämässä paketin tiukkana.

En tahdo lytätä noita säädettäviä renkaita tai neliöitä, koska voisin nähdä itsenikin niitä käyttämässä kotikeittiössä. Ammattikeittiöön ottaisin mieluummin sit ihan kiinteät renkaat. Siinä ympäristössä kun ei ole aikaa alkaa mittailemaan ja säätämään, että onko tämä nyt 16cm vai 17,5.. :)

Lisää
09.10.2015 19:57 - 09.10.2015 19:57 #18954 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Rengasvuuan käyttö
Miulla on kaksikin pyöreää säädettävää reunavuokaa. Tykkään ja en. Tykkään: jos pitää aina samassa koossa, tulee pyöreitä, ok. En tykkää: jos haluaa eri kokoisen, niin vuoka ei enää olekaan pyöreä vaan muuttuu soikeaksi johonkin suuntaan, kun on pidetty kauan yhdessä ja tietyssä peruskoossa. Hankalaa siis, eikä ollenkaan käytännöllistä. En tiedä, onko olemassa sellaista säädettävää vuokaa joka pysyisi tasaisen ympyrän muotoisena koosta riippumatta.

Neliön muotoinen säädettävä vuoka toimii, sillä sehän on kulmikas. Pyöreistä en ole ollenkaan vakuuttunut. Tietysti jos ei ole niin justiinsa, onko kakku hieman soikea, niin mikäs siinä sitten. Esim. kotiväelle leipoessa. Mutta eipä sitä pientä soikeutta kyllä huomaa enää valmiista (täyte)kakusta, mutta hankaloittaa se aina hieman esim. kasaamisvaiheessa kun palat ei satukaan ihan kohdilleen. Hyydykekakuista taas huomaa tarkkasilmäinen heti, jos kakku on soikea.

Täytyy vielä lisätä että tosiaan nuo säädettävät eivät pidä kokoaan kovin hyvin (eivät ole alun alkaenkaan olleet kovin "napakoita") ja olen teipannut vuoat tiettyyn kokoon ulkopuolelta ennen hyydykekakkujen tekoa. Uuniin voisi kuvitella laittavansa vaikka muovittoman paperiliittimen pitämään vuokaa.

Sivu luotiin ajassa: 0.085 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017