Hyvä yleiskone?

Lisää
26.03.2011 09:45 - 26.03.2011 09:45 #19755 : Anonymous
Anonymous loi aiheen:
Osaatteko suositella hyvää yleiskonetta? Löysin jo ketjun, jossa kyseltiin yleiskoneen käyttötottumuksista, mutta olisi vielä kiva kuulla lisää arvioita eri koneista. Pienikulhoinen monitoimikonesilppurisysteemi taloudesta jo löytyykin, mutta tarvetta olisi lähinnä järeämmälle taikinoihinkin pystyvälle koneelle.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.03.2011 12:52 - 28.03.2011 12:52 #9180 : Pullahiiricom
Pullahiiricom vastasi aiheeseen: Re: Hyvä yleiskone?
Itseltäni löytyy aika arsenaali noita erilaisia yleis/monitoimikoneita, joten jotain osaan omalta kohdaltani sanoa.
Jos nyt menisin kotileipomista varten konetta ostamaan, niin päätyisin varmasti tuohon Kenwoodin majoriin (en kyllä ihan lähiaikoina ole vertaillut koneita). Siinä aika iso kulho, hyvin tehoja. Itseltäni löytyy kilpailupalkintona saanut Kenwoodin chef titanium, mutta kulho on hieman liian pieni omaan käyttööni. Tuo on kuitenkin kone, joka minulla on jatkuvassa käytössä kotileivonnassa. Isompiin leipomuksiin kaivan kaapista pari vuotta vanhan Electrolux assistentin ja sitten silppuamiseen, keksipohjiin yms. minulla on sitten kolmas kone 10v. vanha Braun. Tuo Braun olisi muuten ihan toimiva muuhunkin hommaan, mutta kulhot on liian pieniä ja lisäksi keskellä kulhoa on tappi, johon vispilät kiinnitetään. Ihan hölmöläisen suunnittelema! Itse haaveilisin koneesta, jossa yhdistyis nuo kaikki minun kolmen koneeni toiminnot
Ja tiedän ettei todellakaan ole mitään järkeä pitää noin montaa konetta, mutta kun kaikkien hyviä puolia ei ole yhdistettynä yhteen koneeseen.

Onnea hyvän yleiskoneen metsästykseen ja kerrohan sitten mihin päädyit!

Lisää
29.03.2011 10:13 - 29.03.2011 10:13 #9203 : mopomutsi
mopomutsi vastasi aiheeseen: Re: Hyvä yleiskone?
Mulla on Kenwoodin Major Titanium ja olen ihan rakastunut siihen... Kone hurruttaa joka päivä ja jaksaa vääntää isoakin taikinaa, purkin koko riittää ja koneeseen saa vaikka mitä lisäosia. Mullekin tulossa Amazon.comista jätskikone ja pikkusilppuri. Lisäosat kannaattakin tilata tuolta, ovat tosi paljon halvemmat kun Suomessa, tulevat kotiovelle ilman toimituskuluja.

Muoks, on mulla myös 10v vanha Braun, jossa se typerä tappi keskellä kulhoa. Palvelee kyllä edelleen mulla raastinkäytössä

Lisää
02.04.2011 16:48 - 02.04.2011 16:48 #9300 : PilviPulla
PilviPulla vastasi aiheeseen: Re: Hyvä yleiskone?
Hmm... Veikon Koneella on nyt justiinsa Whirpolin tuotteitten ostajalle (tosin pitää ostaa aika lailla, mut meillä keittiöremontti suunnitteilla ) kaupan päälle Kitchen aid kone...

Kertokaas käyttäjät joku mainospala, kannattaako pelkkä Kitchenaidin yleiskone (siis vispaajasekoittajamikälie) hankkia?

Itsellä joku uudempi monitoimikone, joka sinällään ihan jees juuri raastmiena ja tehosekoittimena, mutta kun se vatkaamiseen tarkoitettu kulho on kanssa sellainen tapillinen, joten ei tule paljon tehtyä sillä mitään.

Lisää
02.04.2011 17:37 - 02.04.2011 17:37 #9301 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Hyvä yleiskone?
Kondioriapuolen juttuihin eli just vispaamiseen ja sekoittamiseen kitchen aid artisan passaa paremmin kuin hyvin. Vatkaa vaivattomasti jopa pelkästään yhden valkuaisen.
Hiivataikinoiden kanssa en voi sitä suositella.

Niinja ei oo mitään tappeja kulhossa.

Sivu luotiin ajassa: 0.167 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017