Gerberamuotti käyttöohje?

Lisää
29.09.2010 07:43 - 29.09.2010 07:43 #19659 : serenah
serenah loi aiheen:
Eli mulla on toi fmm:n gerberamuottisarja eli tämä http://www.cake-stuff.com/gerbera-daisy ... p-267.html ni voiskos joku fiksu kertoa mulle tohon jonkun toimivan käyttöohjeen? mä en saa tolla mitään muuta aikseks ko hermojen menetyksen. Jos massa on liian paksua ei tunnu tulevan mitään ja jos taas liian ohutta ni hajoo.. ja mitä tolla pikku väkäshommalla tehdään? menee hermo pitääkö vaan joka kolo tökkiä eriksee ja kaivella ja kovertaa et saa ees suurispiirtein kukkaa muistuttavan osan leikattua? vai onks toi muotti vaan ihan sukka?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
29.09.2010 16:32 - 29.09.2010 16:32 #7444 : Ebe
Ebe vastasi aiheeseen: Re: Gerberamuotti käyttöohje?
Tuollaista muottia en ole testannut, mutta aika hankalalta tapaukselta vaikuttaa. Jääkö massa sitten kiinni muottiin? Minulla on itsellä joitain muotteja, joissa kaulitun massan paksuun on tosi tarkka. Harvemmin niitä tulee sitten käytettyä. Jos käytät sokerimassaa, voit sivellä muotin reunat kookosrasvalla ennen painamista. Tai sitten sekoitat sokerimassaan hiukan CMC-jauhetta, annat tekeytyä yön yli ja teet siitä kukkia. Valmis kukkamassa on samanlaista, joustavampaa.

Lisää
29.09.2010 17:53 - 29.09.2010 17:53 #7445 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Gerberamuotti käyttöohje?

ja mitä tolla pikku väkäshommalla tehdään?

Oho, voisko olla todella mahollista että tuo "työkalu" olis tarkotettu juurikin kolojen tökkimiseen jotta massan saa irti? Umh, yhdyn hermojen menetykseesi.

Lisää
29.09.2010 19:48 - 29.09.2010 19:48 #7447 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Gerberamuotti käyttöohje?
Ei hajua noista mittasuhteista, mutta meneekö noi muotit sisäkkäin niin, että pienemmällä painaa isomman päältä, jolla on juuri painanut massaan?

Lisää
30.09.2010 13:01 - 30.09.2010 13:01 #7448 : serenah
serenah vastasi aiheeseen: Re: Gerberamuotti käyttöohje?
Paula3: joo ei toimi noin kokeilin sitäki et jos se ois ollu se ratkaseva, mut eip.. ei siis mee ns sisäkkäin. Ihan järkkyhuono muotti! Massa tosiaan jää kiinni ja kokeilin muotin rasvausta mut ei auttanu ja jos tosiaan jokainen sakara tarvii tökkiä eriksee ni kukkia saa tehtyä päivässä yhen argh.. tarvii vielä joku ilta kokeilla jos hoksais.. vois tietysti laittaa käyttöohjeet mukaan!

Lisää
30.09.2010 18:00 - 30.09.2010 18:00 #7484 : Vispilä
Vispilä vastasi aiheeseen: Re: Gerberamuotti käyttöohje?
"Supplied in blister pack, complete with instructions."
Näyttäisi siltä, että ohjeet ovat jääneet paketista pois. Mitäs jos laitat tuonne sähköpostia ja he laittavat ohjeet sinulle esim PDF-muodossa? Jos saat ohjeet, niin kiinnostaisi tietää miten muotti toimii

Lisää
02.11.2010 16:03 - 02.11.2010 16:03 #7777 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Gerberamuotti käyttöohje?
Jos englantia ymmärtää niin löysin ohjeet tuolle muotillesi ja tuo pieni klipsu, kun ilmeisesti tekstistä päätellen oli pitämässä muotteja yhdessä, on tosiaan tarkoitettu noiden lehtien irrotteluun. Toivottavasti löytyy käyttöä muotille, tiedän kuinka turhauttavia on muotit mitä ei voi tai osaa käyttää kunnolla
http://www.globalsugarart.com/instructi ... isyNew.pdf

Lisää
03.11.2010 20:15 - 03.11.2010 20:15 #7827 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Gerberamuotti käyttöohje?
Tuollaista muottia en ole kohdannut 'tutkimusretkilläni' kaupoissa, mutta paljon muuta turhaa
Vähemmän taidokkaan leipurin, kuten hiiren, on syytä valita helpompia välineitä tai miettiä korvikkeita.
Silikoninen 'gerbera' on kyllä ihan hyvä - ei mene hermot ylijäämää poistaessakaan terälehdistä.

'Nanun' näyttää ahkeroivan - Foorumi saa hänestä kohta uuden innokkaan ja aktiivisen 'vakijäsenen'. Neuvokas, ei mene heti sormi suuhun!

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
03.11.2010 20:38 - 03.11.2010 20:38 #7829 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Gerberamuotti käyttöohje?
Kiitos nami-hiiri!
Aiheet vaan tuntuu olevan niin tuttuja, kun on itse tutkiskellut juuri samoja asioita. Kakuista olen innostunut vasta puolisen vuotta sitten ja itse täytynyt kaikki opetella niin mukava päästä hyötykäyttämään tietoa, jos siitä on jollekin apua. Ja google on loistavin työväline kakkuilussa! Olen itsekin koittanut etsiä kaunista auringonkukkamuottia, mutta en ole vielä oikein päättänyt, mikä olisi paras. Hankintalistalla, mutta tämä gerbera tuntuu hieman liian vaivalloiselta minulle.

Sivu luotiin ajassa: 0.084 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017