Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!

Lisää
17.02.2010 10:59 - 17.02.2010 10:59 #19484 : Manteli81
Manteli81 loi aiheen:
Sähkövatkaimeni vetelee viimeisiään, sisältä kuuluu outo kilinä Olisikohan jollakulla suositella hyvää vatkainta? Olen yrittänyt niitä kaupoissa katsella, mutta sitten aina jää ostamatta ja pian varmaan vanha räjähtää käteen...
Onko kukaan nähnyt kaupoissa sellaista vatkainta johon saisi parit vatkauskoukut, on nimittäin kakkuakin tehdessä tosi kätevää ettei tarvitse koukkuja joka välissä pestä. Vanhaan vatkaimeeni kun sopi edellisen vatkaimen koukut myös, niin olen päässyt tästä edusta nauttimaan....

Ja voih, miksi pitää olla turbo-nappula! Miksei se kone voi kulkea suurimmalla vaihteella niin kovaa, vaan pitää painaa etusormi tunnottomana turbonappia...

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.10.2010 17:23 - 11.10.2010 17:23 #7549 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!
Kukaan ei ole tähän vastannut, miekään en kyllä mitään erityisiä suosituksia osaa antaa... Ei kai noissa käsivatkaimissa paljon eroja ole kun toimivat samalla periaatteella, kun taas pöytämasiinoita voi vertailla vähän erilailla.

Päädyitkö ostamaan jonkun vekottimen, jos niin minkä?

Lisää
21.05.2011 12:08 - 21.05.2011 12:08 #9593 : Mariza
Mariza vastasi aiheeseen: Sähkövatkain
Minkälaisen sähkövatkaimen omistat? Mikä sinulle on sähkövatkaimessa tärkeintä; nopeus vai se, että se sopii käteen kuin valettu?

Mun pitkäkestoinen ystäväni Tefal-sähkövatkain alkaa käydä viimeisiään. Puhti loppuu ja en ole uskaltanut käyttää sitä sen jälkeen kun kakkupohjaa tehdessäni vatkaimesta lähti kummallinen haju. Ja nyt en tiedä minkälaisen ostaisin. Mua vähän kammoksuttaa sellaiset tuntemattomammat merkit, mutta tuskin tarvitsen Kenwoodin 79euron sähkövatkaintakaan.

Siirsin tämän ja tuon Kuistan viestin tänne aiempaan, samaa aihetta käsittelevään ketjuun. t. Tanja

Lisää
22.05.2011 12:22 - 22.05.2011 12:22 #9596 : Kuista
Kuista vastasi aiheeseen: Re: Sähkövatkain
Minulla on käytössä Philipsin suht uusi sähkövatkain. Sopii hyvin käteen ja on kivan nopeakin. Uuden jouduin ostamaan kun vanha sähkövatkaimeni, joka oli ilmaislahjana saatu (jostakin mistä lie) hajosi kesken kakun teon. Siitä syntyneestä kriisistä viisastuneena on minulla nyt varavatkain kaapissa vastaavan tilanteen varalle

Lisää
17.06.2011 22:00 - 17.06.2011 22:00 #9878 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!
Oma luottokoneeni hajosi vihdoin lopullisesti kun sen perinteisesti vatkaamisen jälkeen asetin pöydäle "seisomaan" ja vahingossa kaadoin sen niin että lähti johtokin seinästä kun putosi lattialle asti. Nyt on uusi Severin 300 mikä oli hinta/laatu suhteeltaan aika loistava (suht nopea ja tais olla alle 30€ anttilassa). Mutta nyt kun sitä on jokunen viikko käytetty niin voisin kyllä haluta ostaa harkiten uuden.
Tehoa on ja löytyy asteikolla 0-5+turbo, mutta kone painaa sen verran että kun yhen kakkupohjankin vatkaa niin ranne sattuu. Pöydälle tuota ei oikein uskalla pystyyn laittaa, vaikka siinä onkin kuminen läpyskä pohjassa (mikä lähinnä itsellä vaikeuttaa koneen liikuttelua kun entistä voi tuossa "seisoma-asennossakin" työntää varovasti pois edes tms liikutella sitä ja tämä kaatuu jos sitä yhtään työntää mihinkään suuntaan..) koska läpyskä on pyöreä ja pieni ja kone on yläpainoinen.

Eli tosiaan riippuu mitä haet, muidenkin kokemuksia olisi kiva saada tähän ketjuun jos on uusi laite hankittu (koska luulen että teen kuten Kuista ja jätän tämän varakoneeksi ja hommaan tosiaan uuden, TODELLA harkiten). Tehoa koneessa kyllä on edelliseen verrattuna paljon, mutta nuo kaksi vikaa tekee kyllä vatkaamisen vaikeaksi.

Lisää
18.06.2011 10:16 - 18.06.2011 10:16 #9879 : Bodil
Bodil vastasi aiheeseen: Re: Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!
Minäkin mielellään kuulisin muiden kokemuksia sähkövatkaimista! Omistan ihan perus Philipsin kone, ja en pidä siitä ollenkaan, se roiskuttaa kermaa yli koko keittiön. Siinä on tommoset "lankavatkaimet" ja en tiedä onko ne syy siihen roiskeen...Haluaisin joka tapauksessa uuden, niin ei tarvitsee sivoa keittiön seinät joka kertaa kun vähän kermaa vatkaa!

Lisää
08.07.2011 05:41 - 08.07.2011 05:41 #10082 : Kanelikettu
Kanelikettu vastasi aiheeseen: Re: Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!
Minä sain syntymäpäivälahjaksi vähän aikaa sitten Boschin uuden vatkaimen: http://www.gigantti.fi/product/pienkone ... in-mfq4070

Ja hui, nyt vasta huomasin miten kallis tuo on! ]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_biggrin.gif[/img]

Edellinen sähkövatkaimeni taisi olla Matsui-merkkinen "halpisvatkain". Se ei oikein kestänyt mun käyttöä tarpeeksi, vaan tuppasi aina vähän kuumenemaan jos pitkään sillä vatkaili..

Lisää
12.07.2011 15:56 - 12.07.2011 15:56 #10199 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!
Lainaan ketjua, kun en parempaakaan löytänyt. Eiköhän moderaattorit sitten siirrä omaansa jos näkee tarpeelliseksi

ELi mistä saa tarpeeksi syviä vatkauskulhoja? Kaupan peruskulhoilla saan kermasta 20% seinille, kun uusi vatkain on niin tehokas. Vatkaimesta tuntuu vain löytyvän supertehokas ja ultratehokas, ei mitään hitaampaa astetta.

Lisää
20.11.2011 13:27 - 20.11.2011 13:27 #11478 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!
Minullakin on vatkain vetelee viimeisiiään, mutta se on ikivanha, ehkäpä kultaiselta 80-luvulta. Olen nimittäin saanut sen isoäidin jäämistöstä. Kauheaa meteliä pitää, osittain muovi on halkeillut, mutta muuten se on varsin tehokas. Joten mielenkiinnolla kuulen, jos joku on tehnyt hyvän valinnan.

Ajattelin joulupukille kirjoittaa, että uusi vatkain olisi tervetullut .

Tekilalle sen verran, että joskus vuosia sitten löysin Hong Kong -tavaratalosta sellaisen vatkauskulhon, jossa oli keskellä vatkaimen mentävä aukko, muuten se oli suljettu. Oli ihan loistava kapistus, mutta nyttemin olen joutunut luopumaan siitä, kun "joku" oli jättänyt sen kuumalle liedelle... Tupperwarellakin olen sen tyylisen mielestäni nähnyt.

Lisää
05.02.2012 07:02 - 05.02.2012 07:02 #12414 : Taikku
Taikku vastasi aiheeseen: Re: Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!
Tupperwaren Taikinainen-kulhot on aivan parhaita! Niissä on sellanen kumimainen se pohja, että pysyy hyvin paikallaan pöydällä ja niissä on kansi, jossa on vatkaimelle reikä (jonka saa senkin reiän pienellä kannella suljettua,jos haluaa säilytystä varten kannen kiinni). Siinä isoimmassa 5 litran kulhossa mahtuu tekemään isommatkin pullataikinat ja suurien kakkujen taikinat.

Lisää
05.02.2012 08:55 - 05.02.2012 08:55 #12415 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!
Ikeassa on myös nykyään samantapaisia vatkauskulhoja. Niissä on pohja muovia joka pysyy hyvin pöytää vasten. Laidat on korkeat, ettei lentele minne sattuu

Lisää
05.02.2012 09:59 - 05.02.2012 09:59 #12416 : anna
anna vastasi aiheeseen: Re: Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!
Mutsilla on myös tollanen Philipsin kerman keittiön seinälle levittäjä. Joulun aikaan jouduin pesemään koko keittiön, kun en asiaa tiennyt ja varomattomasti vatkaimen käynnistin. Se on myös ainut vatkain, jolla on saanut pottumuussin liisteriksi. Mitään hyvää sanottavaa siitä vatkaimesta ei ole. Lisäominaisuutena siinä on poikkeuksellisen voimakas tärinä ja kädestä lähtee tunto, jos pitempään joutuu kädessä pitämään.

Mulla oli joku halpisvatkain, joka -98 muistaakseni maksoi 20 markkaa. Käytön puutteeseen se varmaan kuoli. Se oli oikeesti hyvä! Niin kevyt, että sitä jaksoi pitää vaikka päivän kädessä, vääntö riitti ihan mikä tahansa vatkaamiseen ja kesti pöydätä putoilua lukuisia kertoja. Yhtenä kauniina päivänä se ei vaan toiminut enää. Eihän toi selvästikään mikään kauheen kestävä ollut, mutta 20 markan hyviä vatkaimia raskisin ostaa vaikka kerran vuodessa.

Lisää
22.04.2012 20:22 - 22.04.2012 20:22 #13332 : Sandrina
Sandrina vastasi aiheeseen: Re: Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!
Topicin aloittaja lienee löytänyt jo vatkaimen, mutta laitan kuitenkin vinkkiä mikäli joku sattuisi olemaan sähkövatkaimen tarpeessa vaikka mökille

Tefalin Prep'line on tosiaan miulla ollut käytössä kohta puolitoista vuotta, eikä ole ainakaan toistaiseksi osoittanut hiipumisen merkkejä. Tehokas ja ei mikään ihan järkyttävän painavakaan, lisäksi hinta on ihan ookoo, kolmenkympin kieppeillä taitaa maksaa. Miinuksena tuo taikinan lentäminen seinille, mikäli kulho on yhtään matalampi.

Ennen tuota oli OBH Nordican rosterinvärinen vatkain, joka kesti "normaaliaktiivista" leivontakäyttöä melko päivälleen vuoden. Jonkin aikaa pätkittyään hyytyi lopullisesti kesken kermavaahdon vispauksen... Raskasta tuo pienkeittiökoneen elämä. Nordican edeltäjä oli lapsuudenkodista poismuuttaessa mukaan pakattu "postinkeltainen" Siemens jostain kaukaa 80-luvulta. Oli ihan paras. Siemensin taru loppui valitettavasti tiskialtaaseen. Olen satavarma, että olisi toiminut vielä uimaharjoitusten jälkeenkin, mutta selvittämättä jäi...

Lisää
23.04.2012 19:41 - 23.04.2012 19:41 #13358 : Anonymous
Nolona myönnän, että minulla on tuommoinen kallis Kenwood Mutta minä kyllästyin ostamaan uuden vatkaimen vuoden välein, neljäs Philips kun kärvähti (ihan tosiaan kärvähti, kuumeni hetkessä ja tupsautti mustat savut sisältään kesken kerman vatkuun) niin ajattelin että teen ympäristöteon ja hankin vatkaimen jonka LUULEN kestävän. Niin minä sitten ostin sen Kenwoodin. Ja se on ihana ihana ii-hana! Tehokas ja nopea ja kaikkea. Painava kyllä, mutta myös tukeva. Vuoden olen sillä ajellut ja tykkään. Välillä kyllä pitää sellaista kolketta, että pikkisen pelkään, noinko niin pitkäikäinen onkaan kun toivoin

Mutta minäkin haluaisin lisäkoukkuja/vispilöitä/vatkaimia vai mitä ne nyt onkaan. Teen yleensä kaksi taikinaa, toisen tuolle allergikolle ja aina pitää olla pesemässä ja kuivaamassa. Totuin moniin koukkuihin noiden Philipsien kanssa, lopultahan minulla oli neljät kumpiakin, sekä taikinakoukkuja että vaahdotusvispilöitä

Lisää
02.07.2012 13:10 - 02.07.2012 13:10 #14177 : Pippurinen
Pippurinen vastasi aiheeseen: Millainen käsivispilä on paras?
Minun uskollinen vatkain alkaa olemaan valmis vaihtoon, vekotin kuumenee ja kuumentaa myös vispilät joka ei aina ole todellakaan toivottavaa.

Nyt mietin että kannattaako hankkia sellainen jossa on lankavispilät vai semmoiset paksummat? Juuri kokeilin tädin lankavatkainta ja ei sillä meinannut saada kakkupohjaa kuohkeaksi, mutta vanhalla paksummilla vispilöillä suhahti hyväksi vaahdoksi hetkessä. Millaisia mielipiteitä teillä on ja osaako joku suositella jotain merkkiä myös ?

Lisää
21.11.2012 16:53 - 21.11.2012 16:53 #15398 : Anonymous
Joulupukki toi minulle iime vuonna Kenwoodin KMix-vatkaimen. Se on supertehokas, jämäkän tuntuinen ei mitenkään älyttömän äänekäskään. Jos jotain huonoja puolia pitää hakea, se on vatkaimen paino. Mutta harvoinhan mitään niin pitkään vatkailen, että se olisi vielä koitunut ongelmaksi.

Lisää
21.11.2012 17:05 - 21.11.2012 17:05 #15400 : Petra
Petra vastasi aiheeseen: Re: Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!
Itse ostin tänä vuonna OBH Nordica Multimix 300 ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen.http://www.obhnordica.fi/Admin/Public/GetImage.aspx?Image=/Files/Billeder/Ecom/Products/6779_frit.jpg&Format=jpg&Width=280&&Resolution=72
Tuo teline ei vie juurikaan tilaa kaapissa, mutta on ihan korvaamaton apu. Tosi näppärää kun ei tarvitse enää kannatella vatkainta kädessä, vaan voi sillä aikaa tehdä jotain muuta. Tuo maksoi n. kympin enemmän mitä muut sähkövatkaimet, mutta se oli kannattava investointi.

Itse vatkain on ihan peruslaatua, ei mitenkään parempi tai huonompi verrattuna aiemmin käyttämiini, mutta käytännöllidestä pointsit minulta. Vatkainta voi tietysti käyttää myös normaaliin tapaan ilman tuota telinettä.

Lisää
11.12.2012 11:04 - 11.12.2012 11:04 #15530 : jensku
jensku vastasi aiheeseen: Re: Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!
Mä en osaa vatkaimia suositella, mutta vinkkaan vain, että jos vatkaimista haluaa jotain vertailuja nähdä niin kannattaa kurkata viime marraskuun Tekniikan Maailma-lehteä. Oli mun mielestä melko laaja ja hyvä vatkainvertailu, etenkin jos hakee tietyltä osa-alueelta tietynlaista vatkainta.

Lisää
24.12.2012 12:51 - 24.12.2012 12:51 #15650 : unelmaaleipomass
unelmaaleipomass vastasi aiheeseen: Re: Vatkainsuosituksia otetaan vastaan!
Sain viime vuonna joululahjaksi Dualitin vatkaimen ja todella tyytyväinen olen ollut!

Sivu luotiin ajassa: 0.116 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017