Työkalujen huolto ja säilytys

Lisää
12.10.2009 07:04 - 12.10.2009 07:04 #19351 : Anonymous
Anonymous loi aiheen:
Otsikko kuulostaa ihan raksamiesten jutuilta, mutta olisin kiinnostunut, miten huollatte esimerkiksi marsipaanityökaluja. Pesettekö käsin vai koneessa? Ja onko teillä jotkut hyvät säilytysboksit?

Itse olen tähän saakka aina tiskannut kaikki kakkutyökalut käsin, kun en raaski heittää koneeseen. Ainoastaan silikonialustan olen laittanut tiskariin, kun se ei ole siitä moksiskaan.

Unelmoin sellaisesta isosta, hienosta säilytyslaatikosta, johon saisin kaikki tavarani hienosti järjestykseen. Tällä hetkellä tavarat on jaettu erilaisiin laatikoihin. Yksi iso keittiönkaappi täynnä kamaa

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
12.10.2009 07:12 - 12.10.2009 07:12 #1696 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Työkalujen huolto ja säilytys
Mie pesen kaikki kakkuhärpäkkeet käsineen. Pienille "työkaluille" miulla on tollanen söpö pikku pakki

Ja vähän isommat romppeet säilyy yhdessä keittiön vetolaatikossa ja vuoat sun muut isot tavarat ovat sitten yhdessä isossa keittiön kaapissa.

Lisää
13.10.2009 05:37 - 13.10.2009 05:37 #1701 : Lalluskainen
Lalluskainen vastasi aiheeseen: Re: Työkalujen huolto ja säilytys
Mulla samanlainen boxi ku Tanjalla ja siellä säilytän värejä.
Ja sitten mulla on sellanen matala (en nyt jaksa kuvaa ottaa) työkaluille/nauloille, ruuveille yms pikkukrääsälle tarkotettu boxi, missä sit on noita pursotintyllia, pikkutyökaluja sun muita.
Heti kun löydän sopivat boxin, ostan sen, nakkaan värit sinne ja tohon ihanaan vaaleenpunaseen boxiin heitän nuo pienet työkalut.
Tyllat ja muut aion säilyttää tossa työkaluhärpääkkeessä aina. On näppärä, ku on niin paljon lokeroita. Ja sitten vielä muoteille pitäisi keksiä joku tosi näppärä. Saapi nähdä

Ja meillä pestään kaikki nuo käsin. Ei oo astianpesukonetta, vaikka oliskin, ni pestäis silti. En uskaltais ottaa riskiä, että kävis jotain.

Lisää
06.12.2010 15:58 - 06.12.2010 15:58 #8107 : Marilele
Marilele vastasi aiheeseen: Re: Työkalujen huolto ja säilytys
Mullakin on tuollainen söpö pinkki pakki, ja siinä säilytän pienet työvälineet (marsipaanityökaluja, muotteja, tyllia, siveltimiä, värejä). Muut välineet ovat sitten vetolaatikoissa ja vuoat kaapissa. Ollaan kohta muuttamassa ja ajattelin sitten uudesta keittiöstä vallata yhden kaapin kokonaan leivontavälineilleni. Saa nähdä jääkö vain haaveeksi. Piparimuotit olisi kivan näköisiä esilläkin, kun vaan olisi jokin kannellinen lasipurkki, etteivät pölyty.

Pesen työvälineet yleensä käsin.

Lisää
07.12.2010 08:48 - 07.12.2010 08:48 #8112 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Työkalujen huolto ja säilytys
Iskä tekaisi mulle pastaväreille kätevän telineen. Jokaiselle värille on oma reikä. Ei käy enää niin helposti niitä katastrofeja, että pahvilaatikko on pohjalta punainen elintarvikeväristä...

Lisää
08.12.2010 13:09 - 08.12.2010 13:09 #8129 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Työkalujen huolto ja säilytys
Minä pesen yleensä työkalut koneessa. Ainakin siis muoviset marsipaaniveitset ym. sekä tyllat. Pursotuspussit ja siveltimet kyllä menevät käsinpesulla. Värien säilytykselle pitäisi keksiä joku hyvä patentti; vaikka niille on oma laatikko niin aina ne ovat siellä nurinpäin (pitäisi kai jaksaa joka kerta asetella vähän paremmin ) ja jotkut vuotavat vähän.

Lisää
08.12.2010 21:08 - 08.12.2010 21:08 #8122 : Katalook
Katalook vastasi aiheeseen: Re: Työkalujen huolto ja säilytys
Pesen kuinka kulloinkin.. välillä käsin ja välillä heitän koneeseen. Mulla on yksi pikkukaappi keittiössä kokonaan leivontajutuille varattuna. Alahyllyllä on pari koria jossa toisessa kaikki värit, kimalteet, suihkeet jne. ja toisessa on muotteja yms. Sitten mulla on yks marimekon isompi pussukka (oli penaalina joskus opiskeluaikoina ja pesin toisenlaiseen käyttöön ) josta löytyy tyllat, pensselit ja marsipaanityökalut. Kaapista löytyy myös sitten kakkuvuokaa jne.

Lisää
13.02.2012 19:53 - 13.02.2012 19:53 #12499 : Vaahtera
Vaahtera vastasi aiheeseen: Re: Työkalujen huolto ja säilytys
Pesen välineet aikalailla niiden pesuohjeiden mukaan. Pari kertaa olen erehnyt laittamaan vanhempia tyllia pesukoneeseen ja ne ovat siitä kärsineet.

Säilytän pikkusälää työkalupakissa, muotteja vanhoissa keksipurkeissa.

Sivu luotiin ajassa: 0.180 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017