- Vastaanotettu kiitos 0
Pasta vai tomuvärit koristeissa?
14.11.2009 19:00 - 14.11.2009 19:00 #19389
: pinjanen
Pasta vai tomuvärit koristeissa? kirjoittanut pinjanen
Sellaista lähdin kyselemään että kumpaa suositte koristeissa?
Olen käyttänyt itse pastavärejä massojen värjäämiseen ja tomuvärejä en juuri lainkaan. Niillähän olisi varmaan kuitenkin aika ovallista korostaa kukkien, lehtien yms. eri kohtia... En ole jotenkin osannut panostaa koristeissa muuhun kuin muotoon vielä, ei vissiin silmä ole havainnut puutteita aiemmin.
Miten itse toimitte koristeita tehdessänne? Onko tomuvärien töpöttäminen aina se "viimeinen silaus" vai vedättekö pastavärillä ensin esim. lehtiruoteet joita paikoitellen korostetaan tomuväreillä?
Entäs kuvien maalaaminen, maalatteko pasta vai tomuväreillä? miten tomuvärien käyttö maalauksessa toimii?
Entäs sitten pikeerin värjääminen kummalla hoituu tasaisemmin?
Paljon asioita tuli mieleen viime viikonlopun leivonnasta ja kun aloin uusia leipomuksia miettiä.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kellari leipuri blogi on nyt pystyssä osoitteessa pinjanen.wordpress.com
Olen käyttänyt itse pastavärejä massojen värjäämiseen ja tomuvärejä en juuri lainkaan. Niillähän olisi varmaan kuitenkin aika ovallista korostaa kukkien, lehtien yms. eri kohtia... En ole jotenkin osannut panostaa koristeissa muuhun kuin muotoon vielä, ei vissiin silmä ole havainnut puutteita aiemmin.
Miten itse toimitte koristeita tehdessänne? Onko tomuvärien töpöttäminen aina se "viimeinen silaus" vai vedättekö pastavärillä ensin esim. lehtiruoteet joita paikoitellen korostetaan tomuväreillä?
Entäs kuvien maalaaminen, maalatteko pasta vai tomuväreillä? miten tomuvärien käyttö maalauksessa toimii?
Entäs sitten pikeerin värjääminen kummalla hoituu tasaisemmin?
Paljon asioita tuli mieleen viime viikonlopun leivonnasta ja kun aloin uusia leipomuksia miettiä.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kellari leipuri blogi on nyt pystyssä osoitteessa pinjanen.wordpress.com
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- TaikinaTaivas
- Poissa
- Leivänpaistaja
-
Vähemmän
Lisää
- Vastaanotettu kiitos 0
14.11.2009 20:17 - 14.11.2009 20:17 #2253
: TaikinaTaivas
Vastaus käyttäjältä TaikinaTaivas aiheessa Re: Pasta vai tomuvärit koristeissa?
Pastavärejä käytän:
*kerman, pikeerin ja marsipaanin värjäykseen
* marsipaanimaalauksiin (lantraan alkoholilla)
* pieniin yksityiskohtiin koristeissa esim. silmiin
Tomuvärejä + kristallipulvereita käytän:
*koristeisiin antamaan loppusilausta ja varjostuksia - en oikeastaan koskaan laita kakun päälle koristetta, jota en olisi tuunannu
* maalauksiin, käytän lantraamiseen alkoholia (esim. kossua tai vodkaa)
*kerman, pikeerin ja marsipaanin värjäykseen
* marsipaanimaalauksiin (lantraan alkoholilla)
* pieniin yksityiskohtiin koristeissa esim. silmiin
Tomuvärejä + kristallipulvereita käytän:
*koristeisiin antamaan loppusilausta ja varjostuksia - en oikeastaan koskaan laita kakun päälle koristetta, jota en olisi tuunannu
* maalauksiin, käytän lantraamiseen alkoholia (esim. kossua tai vodkaa)
16.04.2010 09:25 - 16.04.2010 09:25 #5289
: Anonymous
Vastaus käyttäjältä Anonymous aiheessa Re: Pasta vai tomuvärit koristeissa?
Nostan vanhaa ketjua, josta olis kiva kuulla alkuperäisestä aiheesta enemmänkin mielipiteitä ja jatkan samaan uudella kysymyksellä.
Eli minkälaisia tomuvärejä käytätte? Siis minkä merkkisiä ja millasia? Kun niitä on niin miljoonanlaisia, enkä oikein tiiä, mitkä niistä olis hyviä, kun en vielä oo niitä pahemmin käytellyt, pastavärejä vaan pääasiassa. Mutta olis kiva päästä tomuväreillä tuunailemaan valmiita koristeita. Mua vaan jotenkin arveluttaa se niiden näkyvyys ja siksi haluaisinki kuulla, mitkä värit ainakin toimii. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Eli minkälaisia tomuvärejä käytätte? Siis minkä merkkisiä ja millasia? Kun niitä on niin miljoonanlaisia, enkä oikein tiiä, mitkä niistä olis hyviä, kun en vielä oo niitä pahemmin käytellyt, pastavärejä vaan pääasiassa. Mutta olis kiva päästä tomuväreillä tuunailemaan valmiita koristeita. Mua vaan jotenkin arveluttaa se niiden näkyvyys ja siksi haluaisinki kuulla, mitkä värit ainakin toimii. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
- TaikaKokki
- Poissa
- Pullanpyörittäjä
-
Vähemmän
Lisää
- Vastaanotettu kiitos 0
07.05.2010 07:19 - 07.05.2010 07:19 #5853
: TaikaKokki
Vastaus käyttäjältä TaikaKokki aiheessa Re: Pasta vai tomuvärit koristeissa?
Tähän saalkka olen käyttänyt vaan nestemäisiä elintarvikevärejä marsipanin ja sokerimassan värjäykseen. Nyt muutama pastaväri ja tomuväri ostettuna, mutta vielä testaamatta.
13.05.2010 19:17 - 13.05.2010 19:17 #5918
: Anonymous
Vastaus käyttäjältä Anonymous aiheessa Re: Pasta vai tomuvärit koristeissa?
Pastavärejä käytän kerman, marsipaanin ja sokerimassan värjäykseen. Maalauksiin olen myös käyttänyt mutta minusta tomuväreillä saa paremman jäljen.
Tomuvärien käyttö on mulla vasta opettelussa, niillä mm. elävöitän koristeiden ulkonäköä. Tomuvärejä olen tilannut englannista ja ihan laaduikkaita on olleet. Tarjan tapaan alkoholilla lantraan tomuvärit.
Tomuvärien käyttö on mulla vasta opettelussa, niillä mm. elävöitän koristeiden ulkonäköä. Tomuvärejä olen tilannut englannista ja ihan laaduikkaita on olleet. Tarjan tapaan alkoholilla lantraan tomuvärit.
15.08.2010 18:06 - 15.08.2010 18:06 #6932
: pinjanen
Vastaus käyttäjältä pinjanen aiheessa Re: Pasta vai tomuvärit koristeissa?
Kurittoman kysymykseen:
Olen ostanut tomuvärejä sekä kotimaisita liikkeistä että verkkokaupasta ulkomailta, ja kaikki tomuvärit ovat mielestäni toimineet.
Olen käyttänyt pastavärejä veteen sekoittamalla ja sitten lisännyt tomuväriä tekemään paksumman koosumuksen maalaamista varten.
Joku mielestäni puhui käyttävänsä tomuvärejä muovailtavien koristeiden osien korostamiseen kuten kukkien sisuksia, silloin ilmeisesti pelkkä tomuttaminen tai töpöttäminen pensselillä riittää.
Tomuvärin hyvä puoli on mielestäni sen värin pysyminen samana kuin purkissa on, se ei siitä muutu vaikka sitä blandaa hiukan nesteellä, pastavärit kun mielestäni tuppaavat olemaan hyvinkin tummia sävytään ja niitä saakin aika reilusti vaalentaa (joka tuo toki laajemman värikirjon käyttöön yhdellävärillä).
Olen ostanut tomuvärejä sekä kotimaisita liikkeistä että verkkokaupasta ulkomailta, ja kaikki tomuvärit ovat mielestäni toimineet.
Olen käyttänyt pastavärejä veteen sekoittamalla ja sitten lisännyt tomuväriä tekemään paksumman koosumuksen maalaamista varten.
Joku mielestäni puhui käyttävänsä tomuvärejä muovailtavien koristeiden osien korostamiseen kuten kukkien sisuksia, silloin ilmeisesti pelkkä tomuttaminen tai töpöttäminen pensselillä riittää.
Tomuvärin hyvä puoli on mielestäni sen värin pysyminen samana kuin purkissa on, se ei siitä muutu vaikka sitä blandaa hiukan nesteellä, pastavärit kun mielestäni tuppaavat olemaan hyvinkin tummia sävytään ja niitä saakin aika reilusti vaalentaa (joka tuo toki laajemman värikirjon käyttöön yhdellävärillä).
11.07.2011 09:01 - 11.07.2011 09:01 #10111
: Emmi
Vastaus käyttäjältä Emmi aiheessa Re: Pasta vai tomuvärit koristeissa?
Pastavärejä massojen värjäämiseen ja tomuvärit koristeluun.
12.07.2011 07:50 - 12.07.2011 07:50 #10176
: mopomutsi
Vastaus käyttäjältä mopomutsi aiheessa Re: Pasta vai tomuvärit koristeissa?
Pastaväreillä värjään massoja ja lantraan maalaukseen. Tomuvärejä käytän sekä kuivana viimeistelyyn että alkoholilla kostutettuna maalaukseen. Esimerkiksi kultainen tomuväri alkoholilla antaa paremman lopputuloksen maalauksessa kuin valmis kultainen nesteväri.
Molempia olen ostanut nettikaupoista, ulkomaisia taitavat kaikki olla.
Molempia olen ostanut nettikaupoista, ulkomaisia taitavat kaikki olla.
12.07.2011 15:32 - 12.07.2011 15:32 #10197
: Mirka
Vastaus käyttäjältä Mirka aiheessa Re: Pasta vai tomuvärit koristeissa?
Sivu luotiin ajassa: 0.193 sekuntia