Reilun kokoista leivonta-alustaa?

Lisää
09.11.2011 06:49 - 09.11.2011 06:49 #11297 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Silikonialusta ja marsipaanikoristeet
Pitkiin aikoihin viime viikonloppuna käsittelin marsipaania ja sokerimassaa. Alustana oli Tupperin leivinalusta, varsinkin sokerimassa tarttui siihen kovin kiinni. Nyt näitä viestejä lukiessa muistuu mieleen että aiemmin paremmalla tuloksella käytössä tähän tarkoitukseen on ollut Tupperin silikoni alusta.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
09.11.2011 07:48 - 09.11.2011 07:48 #11308 : Anonymous
MInulla käytössä Iloleipureiden silikoni alusta ja kyllä tarvitsee laittaa aika runsaasti sitä tomusokeria alle...
Eli jää kiinni vaikka olisi vähän kuivempaa kaulintamassaaakin, marsipaanista nyt puhumattakaan.
Sama kivitason kanssa (välillä käytän siis suoraan sitä tasoa).

Lisää
09.11.2011 08:30 - 09.11.2011 08:30 #11312 : Anonymous
Mulla on silikoninenkin alusta, mutta teen aina kaikki marsipaani- ja sokerikuorrutejutut (myös - ja varsinkin kaulinnan) leivinpaperin päällä. Kaulitessa toinen leivinpaperi alle ja toinen päälle, ja kaulimella yli. Koristeitten tekemisessä sitten taas ihan vaan siinä alla ollessa. Toimii ainakin mulla hienosti, ei tartu, eikä tarvi tomusokeria.
ainoana miinuksena se, että jos kauan joutuu kaulimaan, pitää olla tarkkana, ettei tuu leivinpaperiin ryppyjä, ne kun tulee teräviksi, uppoavat massaan ja tekevät samat rypyt myös kaulittuun massaan. Ja jos se massalevy on jo kovin ohut, menee helposti rikki. Mutta tuo ongelma on helposti ehkäistävissä

Lisää
09.11.2011 08:56 - 09.11.2011 08:56 #11314 : Pullahiiricom
Pullahiiricom vastasi aiheeseen: Re: Silikonialusta ja marsipaanikoristeet
Tosiaan muistelin itsekin, että kakkukursseillani käytetyt silikoni alustat ovat Iloleipurin alustoja ja ne tarvitsevat aika paljon tomusokeria väliin. Oma vanha Lidlistä ostamani on toiminut kuin unelma, mutta se pitäisi uusia, kunhan vaan uusia tulisi myyntiin )

Itsekin aikoinani puukaulinta käyttäessäni käytin tuota kahden leivinpaperin välissä kaulimista ja se toimi ihan niin kuin Ninnuskallakin. Ilman välineitä tehtävät ruusunterälehdet on myös näpärä ohentaa esimerkiksi pienellä lusikalla kahden leivinpaperin välissä. Toimii! Nykyään minulla on käytössä iso leivontatarvikeliikkeissä ostettu kaulin ja pois en vaihtais. Ehkä tärkein työkalu marsipaaniveitsen ohella pienen samanlaisen kaulimen kansssa )

Sivu luotiin ajassa: 0.067 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017