Valkoinen väri maalaamiseen

Lisää
20.09.2009 10:14 - 20.09.2009 10:14 #19323 : AnuH
Auttakaapas viisaammat aloittelijaa!! Olen maalannut vasta muutaman kuvan marsipaanille, ja ongelma on tuo valkoinen väri. Mulla on Squires Kitchen Xxtra valkoinen -pastaväri, mutta sillä on tosi hankala maalata. Väri ei levity tasaisesti. Sama homma, kun vaalensin tuolla valkoisella sinistä (halusin hyvin vaaleansinisen sävyn), niin väri ei levittynyt kunnolla.

Mitäpä tehdä? Olisiko joku toinen väri parempi tähän tarkoitukseen?

Tuo väri on varmaan ihan hyvä marsipaanin värjäykseen? Sitä vaan taitaa aina tarvita suht ison määrän, että saa varmasti valkoista marsipaania...

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
20.09.2009 11:06 - 20.09.2009 11:06 #1397 : Pricilla
Vastaus käyttäjältä Pricilla aiheessa Re: Valkoinen väri maalaamiseen
AnuH, sama juttu taitaa olla tietääkseni kaikkien valkoisten kanssa Mulla on tuo pastaväri ja sit ihan citarista ostettu nestemäinen (mitkä muuten ovat mielestäni maalaushommissa paljon parempia ku pastavärit!) ja molemmilla tulee yhtä epätasainen tulos. Marsipaanin läpivärjääminen kyllä onnistuu hyvin kummallakin.

Lisää
20.09.2009 14:53 - 20.09.2009 14:53 #1399 : Anonymous
Vastaus käyttäjältä Anonymous aiheessa Re: Valkoinen väri maalaamiseen
Kannattaa koittaa elintarviketusseja, jos ei maalaaminen onnistu..

Lisää
21.09.2009 16:01 - 21.09.2009 16:01 #1412 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: Valkoinen väri maalaamiseen
Mie maalaan useasti marsipaanin ja valkoisen sokerimassan seoksesta tehdylle laatalle jonka väri on tällöin lähes valkoinen. Täten jos haluan esim. sinisestä pastaväristä vaaleampaa sävyä, laimennan väriä pelkällä vedellä jolloin laimeampi väri näyttää valkoiselle laatalle maalattuna vaaleammalta.

Lisää
21.09.2009 18:13 - 21.09.2009 18:13 #1415 : Anonymous
Minun oma kokemukseni valkoisesta väristä maalaamisessa on, että Wiltonin valkoinen väri soveltuu tähän parhaiten. Ongelmatonta sekään ei täysin ole, mutta paljon paremmin onnistuu kuitenkin Wiltonin värillä, kuin tuolla ap:n mainitsemalla. Kannattaa kokeilla.

Lisää
24.09.2009 16:50 - 24.09.2009 16:50 #1441 : Helmi.fi
Vastaus käyttäjältä Helmi.fi aiheessa Re: Valkoinen väri maalaamiseen
Itse ostin myös ensimmäiseksi tuota xxtra valkoista ja se on ainut väri, joka on täysin tarpeeton. Väri ikaankuin kuorituu massan pinnalta maalattaessa. Parhaimmaksi olen itse todennut Wiltonin valkoisen, eikä minulla ole sen kanssa ollut vastaavaa ongelmaa ollenkaan (vaikka maalaankin aika paljon, tosi kausiluontoisesti). Välillä käytin valkoista tomuväriä, pieneen vesitippaan sekoituttuna -se tosin pitää sekoittaa tosi tasaiseksi, ettei jää paakkuja, mutta toimii myös.

Lisää
24.09.2009 17:13 - 24.09.2009 17:13 #1444 : Tanja
Tuosta Helmi.fi:n mainitsemasta valkoisesta tomuväristä oli juttua jossain blogissa... Missähän se oli, oiskohan ollut TaikinaTaivaassa...? Täytynee tilata valkoista tomua kunhan saan aikaiseksi tehdä seuraavan tilauksen.

Lisää
25.09.2009 11:51 - 25.09.2009 11:51 #1453 : Anonymous

Tuosta Helmi.fi]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_smile.gif[/img]

Kinuskikissalla.

Lisää
25.09.2009 12:15 - 25.09.2009 12:15 #1454 : Tanja

Tuosta Helmi.fi]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_smile.gif[/img]

Kinuskikissalla.

Hmm, tuolla ei ole puhetta valkoisesta tomuväristä, ainoastaan pastaväristä, hyvä väriesittely kylläkin. Sen sijaan TaikinaTaivaassa oli kommenteissa vinkkinä että valkoista tomuväriä kun yhdistää raakaan alkoholiin, saa aikaan hyvin levittyvää valkoista väriä. Tuota pitää testata kun seuraavaksi tarvitsen hyvää valkoista maalaamiseen.

Lisää
31.12.2010 23:46 - 31.12.2010 23:46 #8264 : Nanun
Vastaus käyttäjältä Nanun aiheessa Re: Valkoinen väri maalaamiseen

Kinuskikissalla.

Hmm, tuolla ei ole puhetta valkoisesta tomuväristä, ainoastaan pastaväristä, hyvä väriesittely kylläkin. Sen sijaan TaikinaTaivaassa oli kommenteissa vinkkinä että valkoista tomuväriä kun yhdistää raakaan alkoholiin, saa aikaan hyvin levittyvää valkoista väriä. Tuota pitää testata kun seuraavaksi tarvitsen hyvää valkoista maalaamiseen.

http://www.cakedecoratingstore.co.uk/ca ... iquid.html
Tuo on ihan tuohon tarkoitukseen käytettävää tavaraa ja minulla kun ei ole valkoista kuin tomuvärinä niin ei ole noita "huonoja kokemuksia" ollenkaan On maalaukseen ihana ihan kaikissa väreissä! Ei jää "märäksi" kuten vedellä ja vaikka näyttäisi kuinka epätasaiselta pinta niin ainakin pienet pinnat kuivuu ihan tasaiseksi ja jos on kiire niin isommankin pinnan saa ns puhallettua kuivaksi sekunneissa! Ja itse olen ihan rakastunut tuohon kun saa mattapintaa! Tein juuri ensimmäisen oikean (lue ison) maalauksenikin. Kahtotaas saanko sen lisättyä tähän Eli vaikka MMF on valkoista niin ei se puhtaan valkoista ole nähnytkään eli Salaman silmänvalkuaiset ja hampaat valkoisella ja pukin parrat yms valkoista tuossa pukin reessä. Ja tietysti tuo Salaman punainen näyttää niin epätasaiselta tuossa kuvassa.

Ihan asiasta kukkapuskaan kysymys tähän loppuun]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_biggrin.gif[/img]

Sivu luotiin ajassa: 0.186 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017