Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013

Lisää
26.05.2013 22:17 - 26.05.2013 22:17 #16615 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
.
KOKO Lf TIIMI KIITTÄÄ HAASTEOSALLISTUJIA - HERKULLISIA JA KAUNIITA KAKKU 17 KPL !

SPONSORIMME VALITSEVAT OMAN VOITTAJASUOSIKKINSA + ANTAVAT LISÄKSI PISTEITÄ NELJÄLLE KAKULLE (6-5-3-1).
KATSOTAAN PÄÄSEMMEKÖ NÄIN RATKAISUUN PALKINNON SAAJISTA vai ......

TULOKSET ILMOITETAAN KESÄKUUN ALUSSA !

ExtraHAASTE jatkuu vielä 20 päivää !

n-h

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.05.2013 20:41 - 27.05.2013 20:41 #16465 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
.
VALIOLTA kerrottiin rahkan tuotannon vajeesta aiemmin jo TE lehdessä,
linkki]http://www.talouselama.fi/uutiset/valio ... 0/a2184490[/url]

ELI YHDESSÄ PAHOITTELEMME RAHKAHYLLYJEN tyhjyyttä aika ajoin MUTTA EXTRAHAASTETTA ON JATKETTU PITKÄLTI KESÄKUUHUN (16.06.2013) - IDEOIKAA JA NAPATKAA RAHKAPURKISTA KIINNI, KUN KOHTAATTE

KIRJAT ON VARATTU - PALKINNOT EIVÄT KATOA !

Edit. 1. kesäkuuta ]

n-h

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
07.06.2013 13:23 - 07.06.2013 13:23 #16663 : nami-hiiri
MUISTATTEHAN, ETTÄ VALION rahkahaaste jatkuu vielä hetken !

"KAKKU & KUKKA" TULOKSET SAAMME ENSI VIIKOLLA ! YHTÄ SPONSORIN LUVATTUA PISTEVIESTIÄ ODOTELLAAN !

TÄHÄN MENNESSÄ ON 8 HENKILÖÄ OSALLISTUNUT PISTEYTYKSEEN ERI YRITYKSISTÄ.

YKSI RYHMÄ OLI NELIHENKINEN - JOKAINEN ANTOI PISTEET JA SAIN VALMIIKSI YHTEENLASKETUN TULOKSEN -> ELI
jos joukossa on esim. maininta 12 PISTETTÄ, niin se on ihan oikein kopioitu saapuneesta viestistä.

Mielestäni jokainen kakku on saanut myös kommentteja - kirjoitan ne postauksienne perään, samoin niissä annetut pisteet .
Mainittakoon vielä, että pari ylimääräistä pikkupalkintoa on pari sponsoria luvannut normaalin kk -palkinnon lisäksi!
- joten ei pidä ihmetellä sitäkään, että hiiri pyytelee postiosotteita ohi 1.- 6. sija !

nami-hiiri

Lisää
10.06.2013 20:16 - 10.06.2013 20:16 #16668 : nami-hiiri
.
...siltä varalta, ettei lukijoita jää mitenkään vaivaamaan, niin hoppua ei ollut kommentteja "Kakku & Kukka" haasteeseen kirjoitellessa - yritin olla erittäin tarkka, mutta jokin virhe sattui Lf ohjelman hiukan takkuillessa. Kopioin yhden kakun nimen väärin pisteineen kommentteihin. Käytössä oli kaksi konetta selkeyden vuoksi.
Nimivirheen oli huomannut tarkkaavainen lukija, kiitoksella ! - Lopputulos on aivan oikea ja laitoinkin hänelle juuri kopioin siitä pisteytysviestistä, josta oli kyse !

Lisää
11.06.2013 08:42 - 11.06.2013 08:42 #16669 : Vispilä
Vispilä vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Paljon paljon onnea voittajille. Ihania kakkuja
Oli kiva lukea myös kommentteja. Olisin kaivannut hieman enemmän "kritiikkiä" arvosteluihin. Mutta oli hauska tämmöinen kisa ja vaikka oma kakkuni ei pärjännytkään, olin itse siihen tosi tyytyväinen. Haasteita riittää tällä leivonnan saralla. Ehtisköhän vielä tekemään jotain tämän kuun haasteeseen?

Lisää
11.06.2013 12:41 - 11.06.2013 12:41 #16670 : pikkumurunen
pikkumurunen vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Paljon onnea voittajille! Upeita kakkuja oli mukana haasteessa

Minä kiitän pisteistä & kommenteista.

Aurinkoista kesää kaikille!

Lisää
11.06.2013 13:34 - 11.06.2013 13:34 #16671 : marsispossu
marsispossu vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Paljon onnea voittajille! Voittajakakussa oli kyllä aivan ylihienot pursotukset Kiitän saamistani pisteistäni. Kommentti " kokonaisuutta rokottaa kannen lahjanauha, joka vaikuttaisi jääneen keskeneräiseksi kukkiin nähden" ei pidä paikkaansa. Teen koristeet kakkuun todella harkiten, en koskaan päästäisi käsistäni keskeneräistä kakkua. Nipotan siis viimeiseen asti Lahjarasia on juuri avattu, joten rusetti on tällöin purkautunut. Kokonainen rusetti tuntui liian "helpolta" vaihtoehdolta.

Lisää
11.06.2013 15:29 - 11.06.2013 15:29 #16672 : nami-hiiri

.......... Kommentti " kokonaisuutta rokottaa kannen lahjanauha, joka vaikuttaisi jääneen keskeneräiseksi kukkiin nähden" ei pidä paikkaansa. Teen koristeet kakkuun todella harkiten, en koskaan päästäisi käsistäni keskeneräistä kakkua. Nipotan siis viimeiseen asti

Lahjarasia on juuri avattu, joten rusetti on tällöin purkautunut. Kokonainen rusetti tuntui liian "helpolta" vaihtoehdolta.

Minulle, sunnuntaileipurille, oli ideasi täysin selvä - rasia oli jo avattu!
On hyvä muistaa kuitenkin, että leivonnan ammattilaiset eivät välttämättä työskentele alan yrityksissä! Lukiessani mietin, että ko. 'kommentti' oli yksi ihan hyvä näkemys muiden joukossa, mutta ideaa ei oltu ehkä täysin hoksattu.
Ja tottahan se on, että loppuun asti työstetyt kukat väärä vertailun kohde lituskalle nauhalle... Olisi ehkä pitänyt nauhan pintaa hieman 'rypistellä' avatun rusetin vaikutelmaa antamaan. Me näemme kaikki asioita hieman eri kantilta ja sehän on kommenttien 'sokeri ja suola'.
Ammattiarvostelijatkaan eivät aina välttämättä osu oikeaan eri aloilla. He eivät tunne meitä, eivät tapaamme työskennellä tms.

Arvosteluista nyt tai tulevissa haasteissa ei pidä kenenkään osallistujan pahoittaa mieltänsä!

Lisää
11.06.2013 17:21 - 11.06.2013 17:21 #16673 : marsispossu
marsispossu vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Totta, nauhan lisä rypistely olisi voinut tuoda enempi vaikutelmaa avatusta rusetista Mieltäni jäi vain vaivaamaan, että on kuviteltu nauhan vain olevan heitetty kakun pinnalle ja näin ei tosiaan ole. En pahoittanut mieltäni . Oikeaan osuvan kritiikin otan ilolla vastaan ja varsinkin kun siitä voi itse oppia jotain uutta.

Lisää
11.06.2013 20:10 - 11.06.2013 20:10 #16674 : Kuista
Kuista vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Onnea kaikille voittajille! Kiitoksia saamistani pisteistä. Olipas iloinen yllätys sijoittua toiselle sijalle Upeita kakkuja oli mukana kisassa. Lämmintä kesää kaikille!

Lisää
12.06.2013 06:58 - 12.06.2013 06:58 #16675 : PullaAkka
PullaAkka vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Onnea voittajalle! Erityisesti lämmittää ruusupursotuksen pärjääminen On muuten jo toinen kerta, kun ruusupursotuksella menestyy haasteessa! Se on kaunista ja ajatonta, yksinkertaista, mutta näyttävää.

Upeita kakkuja oli mukana. Kiitän itsekin nöyränä ja ilahtuneena kaikista pisteistäni!

Lisää
12.06.2013 07:39 - 12.06.2013 07:39 #16676 : Petra
Petra vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Onnea voittajille, upeita kakkuja! Itseäni tosin ihmetyttää että oma suosikkikakkuni (marsispossun) jäi ihan kokonaan palkintosijojen ulkopuolelle. Kakku oli mielestäni herkän kaunis ja täynnä yksityiskohtia ja pikkutarkkaa työtä. Lisäksi kukissa oli lempiväriäni violettia. Ihan harmittaa marsispossun puolesta.

Itse taidan vetäytyä näistä kakkuhaasteista ja keskittyä toisenlaisiin haasteisiin (kuten tämän kuun eineshaasteeseen). Kärsivällisyyteni ei oikein riitä kakun viimeistelyyn tarvittavaan yksityiskohtien hiomiseen.

Lisää
12.06.2013 10:27 - 12.06.2013 10:27 #16678 : Kuista
Kuista vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Minun suosikkikakukseni nousi Sokerivaltakunnan Mosaiikkikakku. Kaunis ja erilainen koristelu!
MinttuMaarian iloinen Lierihattu tulee hyvänä kakkosena! Tosi kiva kakkuidea

Lisää
12.06.2013 11:58 - 12.06.2013 11:58 #16679 : Sokerivaltakunta
Sokerivaltakunta vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Onnittelut voittajille!!!
Suuret kiitokset sinulle Kuista, ihanasta palautteesta. Tämä merkitsee paljon eneman kuin mikään palkinto. Tunnustan nyt, että nähdäessäni sinun kakun, mietin osallistuisinko ollenkaan. Minusta oma kakkuni oli niin vaatimattoman näköinen verrattuna sinun ja monien muidenkin ihanuukset, ja tuomarit olivat ilmeisesti minun kanssa samaa mieltä, tai ainakin lähellä

Lisää
12.06.2013 19:02 - 12.06.2013 19:02 #16680 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Onnea voittajille. Kauniita kakkuja kyllä! Vähän kummastuttaa tässä ketjussa annetut palautteet, joissa ihaillaan kakkujen ulkonäköä unohtaen ehkä sen tärkeämmän, eli maun. Ehkä se reseptikisa ilman kuvaa voisi olla joskus ihan kiva vaihtelu.

Lisää
12.06.2013 20:18 - 12.06.2013 20:18 #16681 : Onneli78
Onneli78 vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Kirjoitin jo eilen tänne, mutta en näköjään ollutkaan lähettänyt sitä.. mutta siis..

ONNEA sitrusperhoselle ja kaikille muillekin voitokkaille! Upeita, kauniita kakkuja, WAUDE!!

Kiitän pisteistä ja kommenteista Minulta muuten uupuu kakun kokokuva alusta, mutta on siellä ne muut kuitenkin Minustakin marsispossun nauha oli juuri oikein noin, avattuna Tarkan kädenjälkesi kyllä huomaa kauniista ja viimeistellyistä koristeista. Minäkin olen sellainen näpertäjä, että mies usein hymyilee vieressä, kuten nytkin, kun näpräsin coctailtikun kanssa kukkia ja siihen meni hetki jos toinenkin Mutta kun se on niin kivaa. Ihan häkellyttävän taitavia koristeiden ym. tekijöitä täällä!

Minä ajattelen tuosta kakkujen ulkonäköarvostelusta niin, että tässä haasteessa siihen itse ainakin kiinnitin paljon huomiota. Koska aiheena oli Kakku & kukka, niin sillä kukkakoristuksellakin oli nyt merkitystä ja vaikutusta kokonaisuuteen. Itse reseptilläkin oli toki suuri vaikutus. Yleensä annan enemmän arvostusta reseptille kuin ulkonäölle, mutta joissakin haasteissa ulkonäkö on myös tärkeässä roolissa.

Lisää
12.06.2013 21:39 - 12.06.2013 21:39 #16682 : nami-hiiri

Onnea voittajille.

Kauniita kakkuja kyllä! Vähän kummastuttaa tässä ketjussa annetut palautteet, joissa ihaillaan kakkujen ulkonäköä unohtaen ehkä sen tärkeämmän, eli maun. Ehkä se reseptikisa ilman kuvaa voisi olla joskus ihan kiva vaihtelu.

Paula3 on oikeassa, mitä kakkujen tai yleensäkin leipomusten makuun tulee. Ketään en puolustele ja muutamassa kommentissani aiemmin yritin kertoa sen oleellisen, että osa toukokuun pisteyttäjistä ei leivo itse, vaikka työskentelee leivontatarvikefirmoissa. - Olettaisi toisin. - Joukossa oli yksi mies (oliko hänellä apujoukkoa, en tiedä), mutta antoi asiallisia kommentteja joka ainoaan kakkuun - ja kaikki loput olivat enemmän tai vähemmän leipovia, eri ikäisiä naisia.

Alkujaan toukokuun kakkuhaasteeseen antoi toiveensa Lf Pääorganisaattori/perustaja Tanja, kun vuoden 2013 aiheita listattiin. Teami yhdessä hyväksyi ulkopuolisen/sponsoreiden arvostelijajoukon. Kaikki he innostuivat asiasta, vain yksi jättäytyi vedoten suomen kielen huonoon taitoonsa ja matkoihin.
Toinen toistaan ihanempia kakkuja ilmestyi ja paljon! Kiitos teille kaikille !

Suurin pulma oli se, ettei kakkuja voitu maistaa.....eihän koskaan! MUTTA Lf aktiivit ovat leivontaeksperttejä itse, eikä maut jää hämärän peittoon reseptejä lukiessa. Toisin on satunnaisten 'joulupiparien leipojien' kanssa, samoin ulkomaisten raatien, joiden tulisi aina saada makustella pala tai pari.

"Kakku & kukka" selvästikin rajasi arvostelua lähemmäs ulkoasua/kokonaisuutta.....arvostelua saatiin positiivisesti sekä negatiivisesti. MUTTA ihania kakkuja, taidolla tehtyjä aivan kaikki! Me tiedämme (Lf aktiivijäsenet) ainakin, että yksikään ei ollut 'korea ja mauton' , eikä murustakaan olisi jäänyt......

ONNELI - se ylin kuva oli yht'äkkiä hävinnyt ja sininen kysymysmerkki vain sen paikalla. Arvelin hetkellistä häiriötä su-ma ja sitten unohdin. Voisitko laittaa sen koodin, niin tuikkaan img -hakasten väliin.

Ihanaa kesää kaikille!

n-h

Lisää
13.06.2013 08:10 - 13.06.2013 08:10 #16683 : tahmatassu
tahmatassu vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Onnea voittajille!!

Tässä haasteessa oli taas sellaisia kakkuja, että olisi voinut istahtaa useampaankin kahvipöytään. Ja kakkuja, joita söi silmillään, niin upeita luomuksia! Ihastuin Kuistan röyhelökakkuun, en ole moiseen koskaan ennen törmännyt. Ihanan romanttisen oloinen ulkonäkö. Pippurisen resepti taasen herautti veden kielelle välittömästi

Lisää
13.06.2013 09:55 - 13.06.2013 09:55 #16684 : Onneli78
Onneli78 vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Kuvan linkki laitettu nami-hiirelle

Hyvää kesää kaikille! Jännää nähdä mitä tämän kuun haasteeseen vielä keksitään

Lisää
13.06.2013 10:52 - 13.06.2013 10:52 #16686 : taikataikinat
taikataikinat vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Onnea voittajille!
Ihania kukkakakkuja olivat kyllä kaikki, ja tosiaankin olisi maistunut jokaisesta palanen, etenkin noita hieman erilaisempia makuja olisi ihana päästä maistamaan, kuten Teehuoneen kakkua, suklaa-greippikakkua, mosaiikkikakkua -johanneksenleipäpuujauhetta ei ole tullut maistettua ainakaan tietoisesti! ja omena-inkiväärikakkua marenkikookosvoikreemillä.. Ihanan kuuloisia makuyhdistelmiä olitte keksineet, eikä kyllä nuo perinteisemmätkään pahalta kuulostaneet missään nimessä, ihan kiva ettei tarvinnut tällä kertaa valita itse pisteiden saajia

Oma osallistuminen jäi väliin, idea oli muhimassa mutta aika ei riittänyt toteutukseen, ja ehkä noiden muiden luomusten rinnalle olisikin ollut ihan turha alkaa mitään enää väsäämäänkään..

Lisää
13.06.2013 14:38 - 13.06.2013 14:38 #16687 : Pippurinen
Pippurinen vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Onnea voittajalle ja kaikille sijoittuneille. Sekä suuri kiitos raadissa olleille pisteistä.

Kisa oli upeita kakkuja pullollaa. Todella mielenkiintoista oli seurata miten erillaisia toteutuksia aiheesta sai. Itse olin aivan täpinässä tästä haasteesta. Jo pitkään olen halunnut kokeilla tämmöistä maailmalla suositua jättikukkakoristelua, siksi kukan koko oli niin suuri.

Marsispossulle terveisiä, minusta nauha rasian päällä oli niin tilanteeseen sopiva että piti oikein mennä uudelleen katsomaan että mistä puhutaan kun minun silmiin ei ainakaan osunut mitään mikä ei olisi sopinut upeaan luomukseesi.

Tahmatassu kakun täytettä syötiin hieman keveämmän suklaakakun välissä serkun ylppäreillä ja hyvin meni kaupaksi.

Lisää
13.06.2013 19:18 - 13.06.2013 19:18 #16689 : sitrusperhonen
sitrusperhonen vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Tuli kyllä yllätuksenä tuo voitto!! Mutta iloisena sellaisena.
Aivan ihania kakkuja oli kyllä kilpailussa. Mielestäni tuo marsipaanipossun kakku oli aivan ihana eikä itseäni ainakaan tuo nauha häirinnyt pätkääkään
Onnea kaikille sijoittuneille. Onneksi ei tarvinnut itse jaella tällä kertaa pisteitä. Oli kivaa vaihtelua kun muut arvosteli.

Lisää
14.06.2013 02:08 - 14.06.2013 02:08 #16690 : Sokerivaltakunta
Sokerivaltakunta vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013

Onnea voittajille!
Ihania kukkakakkuja olivat kyllä kaikki, ja tosiaankin olisi maistunut jokaisesta palanen, etenkin noita hieman erilaisempia makuja olisi ihana päästä maistamaan, kuten Teehuoneen kakkua, suklaa-greippikakkua, mosaiikkikakkua -johanneksenleipäpuujauhetta ei ole tullut maistettua ainakaan tietoisesti! ja omena-inkiväärikakkua marenkikookosvoikreemillä.. Ihanan kuuloisia makuyhdistelmiä olitte keksineet, eikä kyllä nuo perinteisemmätkään pahalta kuulostaneet missään nimessä, ihan kiva ettei tarvinnut tällä kertaa valita itse pisteiden saajia

Oma osallistuminen jäi väliin, idea oli muhimassa mutta aika ei riittänyt toteutukseen, ja ehkä noiden muiden luomusten rinnalle olisikin ollut ihan turha alkaa mitään enää väsäämäänkään..

Johanneksenleipäpuujauhe, toisella nimellä tunnettu E410, olet syönyt esim. monissa hedelmäjogurttissa ja valipalapatukoissa, suklaa tuoteissa.... etsi nimella E410, tule yllätys
T. Sanja

Lisää
14.06.2013 08:42 - 14.06.2013 08:42 #16695 : mare78
mare78 vastasi aiheeseen: Re: Haasteista höpinää ja kommentteja TOUKOKUU 2013
Kiva haaste oli ja onnea voittajille!! Sitä ei ikinä tiedä mitä haetaan voittajalta ja tällä kertaa valttia oli sitrusperhosen kauniit pursotukset ja herkullisen oloinen täyte..Itse olisin lyönyt vetoa teekakun puolesta! Kuistan kakku oli upea vaikkakin olen viimeaikoina olen tykästynyt enemmän muunlaiseen koristeluun kuin sokerimassasta. Teekakussa mahtavan erilainen idea ja toteutus. Ihanaa kesää kaikille leipureille!

Lisää
16.06.2013 13:34 - 16.06.2013 13:34 #16699 : nami-hiiri
.
Noin se juuri on, koskaan ei tiedetä mistä arvostelijat tykästyvät. Onko se yleinen trendi, vai mikä?

Nyt kävi vielä niinkin, että yksi joukkue halusi palkita myös sen kakun, joka HEIDÄN OMALLA pisteytyslistalla' oli 'perintöprinsessa' ! Lisään tämän palkittujen listalle.

VALIOn extra päättyy tänään keskiyöllä (FI) eli noin 8 tunnin kuluttua ja laitan viestin VALIOlle, joka valitsee ne kolme kirjapalkinnon saajaa!
Kauniiden kakkujen lisäksi tusina rahkaherkkuja oli hieno suoritus toukokuuhun !

Sivu luotiin ajassa: 0.155 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017