Haastehöpinät / tammikuu 2011

Lisää
30.12.2010 19:39 - 30.12.2010 19:39 #19701 : Tanja
Tanja loi aiheen:
Turinaketju tammikuun haasteelle.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
30.12.2010 21:26 - 30.12.2010 21:26 #8259 : aleksi
aleksi vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
muuten voisin osallistua koska nämä on juuri sitä mitä teen parhaiten mutta toi osallistuminen on jo täysin käsittämättömän hankalaksi tehty..

Lisää
31.12.2010 10:19 - 31.12.2010 10:19 #8261 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Tähän on varmaan odotettavissa kaikenlaisia ihanuuksia!

Osallistumistapa on ihan hyvä muuten, mutta tuo "ajanvaraus" varmaan saattaa aiheuttaa päänvaivaa joillekin.

Lisää
31.12.2010 18:05 - 31.12.2010 18:05 #8262 : Sanja
Sanja vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Itse koin myös hankalaksi tuon "ajanvaraamisen". On sen verran kiireinen elämäntilanne ja aikaa postaukseen saattaa tulla yllättäen tai sitten sitä ei olekaan silloin kun on ajatellut...joten itseltä jäi joulukuussa osallistumatta tämän takia, vaikka muffinssit leivoinkin jo haastetta varten. En sitten tiedä, onko toi oikeesti hankalaa vai ajattelenko sen vaan olevan.

Kiva haaste kuitenkin ja mielenkiinnolla odottelen ihania leipomuksia!

Lisää
31.12.2010 20:57 - 31.12.2010 20:57 #8263 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Ei tuo kyllä ollut yhtään vaikeaa! Kai se on tuosta mukaan lähtemisen halustakin kiinni, itse kun oli ensimmäinen haaste mihin osallistuin tuo edellinen, joten en tiedä muustakaan. Resepti ja kuva koneelle valmiiksi sillon kun on aikaa ja ainakin meillä tiedetään, että lapset menee nukkumaan puoli kasilta ja ne jaksaa tapella korkeintaan pari tuntia ja itse en kuitenkaan nuku ennen yhtätoista, niin siinä on joka päivä kyllä varmasti 9-11 aikaan illalla sen 10 minuuttia sellaista aikaa minkä VARMASTI tietää olevan vapaata jopa niin kiireisellä kun itte oon. Tai laittaa aamulla 10 minsaa aikasemmin herätyksen. Jos 10 minsaa elämästä tiettynä aikana on liikaa vaadittu, niin mun puolestani saa jättää osallistumatta. I dare you!

Lisää
01.01.2011 02:28 - 01.01.2011 02:28 #8266 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Saattaa kyllä tuo osallistuminen äkkiseltään ajateltuna kuulostaa hankalalta, mutta esim. viime haasteessa vain yhden osallistujan aikaa joutui kertaalleen vaihtamaan kun muuten ei kerinnyt. Eli tosi helposti meni koko haaste.
Nimenomaan siten osallistuminen on helpointa että pyöräyttää piirakan ja ottaa kuvan, uppaa sen nettiin valmiiksi ja sitten ehdottaa jotain aikaa ilmoittautuessaan. Todennäköisesti se aika myös sopii. Rohkeasti vain mukaan!

Auttaisikohan se jotenkin ilmoittautumisia jos laitan vaikka tähän ketjuun sitä mukaa niitä aikoja näkyville kun osallistujat niitä varailee?

Lisää
01.01.2011 10:11 - 01.01.2011 10:11 #8268 : Sanja
Sanja vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Niin tosiaan, ei varmasti ongelma olekaan se, ettei aikaa olisi sitä 10 minuuttia vaan just se, että en mä ainakaan voi taata, että mulla just tiettynä aikana on mahdollisuus edes päästä nettiin. Ja meillä ei kyllä koskaan voi tietää, nukkuuko lapset vielä klo 22 illalla...

Mutta ei mua tämä tapa haittaa, jos tuntuu, etten tähän kykene, niin en sitten osallistu.

Lisää
01.01.2011 11:42 - 01.01.2011 11:42 #8270 : aleksi
onse oikeasti vaikeaa tai ei vaikeaa mutta asiasta on tehty liian monimutkasta. mutta olen muutenkin koko salailua vastaan, se on koko internetpaltan vastaista.. jos ihmiset tahtoo äänestää niiden kavereita ne tekee sen ihan yhtä paljon nykyäänkin

eikä äänestäjät kuitenkaan arvostaisi mun tomaatticuichea vaikka se olisikin täydellinen

Lisää
01.01.2011 11:57 - 01.01.2011 11:57 #8271 : Vispilä
Vispilä vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011

onse oikeasti vaikeaa

tai ei vaikeaa mutta asiasta on tehty liian monimutkasta. mutta olen muutenkin koko salailua vastaan, se on koko internetpaltan vastaista.. jos ihmiset tahtoo äänestää niiden kavereita ne tekee sen ihan yhtä paljon nykyäänkin

eikä äänestäjät kuitenkaan arvostaisi mun tomaatticuichea vaikka se olisikin täydellinen

No täällä on ainaskin yksi joka jo nyt jää harmittelemaan, jos tomaatticuichea ei täällä näy. Tein eilen mieheni synttäreiksi ohjeesi mukaan pizzaa (taisi olla syyskuun haaste) ja se oli kyllä yksi parhaimmista pizzoista mitä olen tehnyt. Pohjakin oli todella hyvää!

Lisää
01.01.2011 20:59 - 01.01.2011 20:59 #8273 : Tanja
No, näinhän se menee, yhdelle kun kumartaa niin toiselle pyllistää.
Mie kuitenkin laitan aina samantien varatut ajat näkyville jos se jotakuta helpottaa.

Tähän Haasteosallistuja-tunnuksen käyttöön päädyttiin koska ainakaan se yksityisviestitse osallistuminen ei toiminut ja oli emolle todella työlästä. Ja nimettömyyden puolesta kuitenkin äänestettiin joten jotain oli keksittävä.
Tietysti aina välillä käytetään vaihtelun vuoksi jotain toista osallistumistapaa.

Lisää
04.01.2011 17:21 - 04.01.2011 17:21 #8281 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Nyt on jotain hauskaa keksittävä , jotta 'haaste' käynnistyy ja saadaan suolaista piirakkaa ihmeteltäväksi!
Ensimmäinen rohkea ja kellonsa 'pomo' saa ääneni!

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
07.01.2011 19:55 - 07.01.2011 19:55 #8295 : Tanja

Tunnus varattu torstaina 6.1. klo 20-22.

Tunnus varattu tänään myös klo 18-20 ja klo 16]
Tunnus varattu pe 7.1. klo 16-18.

Tunnus varattu la 8.1. klo 13-15.

Lisää
07.01.2011 22:15 - 07.01.2011 22:15 #8288 : cherry
cherry vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Nyt näyttää jo 'haasteen' tapaiselta. Maukasta purtavaa ilmestynyt.

Lisää
13.01.2011 15:07 - 13.01.2011 15:07 #8342 : Tanja
Nam, aika kivasti jo piirakoita lähtenyt mukaan haasteeseen!

Laitetaas kyselyn tynkää: millä perusteella aiotte äänestää?

Mie mietin erityisesti reseptiä et miltä se maistuis.

Lisää
13.01.2011 15:36 - 13.01.2011 15:36 #8346 : aleksi
ensimmäinen kolmantena on hieno.. hyvin "ammattimaisen" näkönen

Lisää
13.01.2011 16:27 - 13.01.2011 16:27 #8348 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Onhan se ulkonäkökin tärkeää, mutta kyllä se maku on mulle ehkä vielä tärkeämpää. Musta tuntuu, että monet arvostelee leipomuksia lähinnä ulkoisten avujen perusteella (mikä tietysti on kaikkien oma valinta).

Lisää
13.01.2011 16:29 - 13.01.2011 16:29 #8349 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Aleksin kanssa ihan samaa mieltä. Moni leipomon piirakka saisi hävetä tämän rinnalla.
Myös 5. on kaunis 'galette', piiras.

Edellisen tapaan arvelen, että ulkonäkö ratkaisee, kun ei pääse oikeasti makustelemaan. Ei luettu resepti ole koskaan sama, kuin pieni puraistu pala suussa.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
13.01.2011 17:12 - 13.01.2011 17:12 #8352 : Sirkku
Sirkku vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Mie luen kyllä reseptin aika tarkkaan ja mietin sen pohjalta. Toki ulkonäölläkin on väliä.

Lisää
14.01.2011 09:04 - 14.01.2011 09:04 #8355 : onnelianneli
onnelianneli vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Mie äänestän aina vain ja ainoastaan reseptin perusteella, ulkonäön kun annokselle voi kukakin tehdä juuri sellaisen kun itse haluaa ja kaikki ei välttämättä edes pidä toisen tekemästä annoksesta vaikka resepti olisikin kutkuttava.. pari varteenotettavaa ehdokasta omaan makuun olen jo bongannut, lisää piirakoita. Jokaisella varmaan onkin oma lempparinsa.

Lisää
14.01.2011 14:08 - 14.01.2011 14:08 #8359 : cherry
cherry vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Piirakoita tai hienommin galetteja on ainaskin ilmestynyt. Ulkonäkö on se ensimmäinen joka näkyy, sorry himoleipojat!
Resepti on mielikuvituksen tuotetta ainakin niille jotka leipovat harvemmin. Ammatti-ihmiselle millä alalla vaan ovat aineet tuttuja, kuten niiden yhdisteleminenkin.
Tämä foorumi mielestäni jakaa leipojia ammattinsa osaaviin ja harrastajiin, jotka silti voivat olla jopa taitavampia leipojien sivuja katsellessa.
Tunnustan pari asiaa:
- äänestän näitä 'haasteita' ulkoisten elementtien perusteella
- syön piirakat ja tortut aina haarukalla !

Lisää
14.01.2011 15:11 - 14.01.2011 15:11 #8361 : Nanun

Onhan se ulkonäkökin tärkeää, mutta kyllä se maku on mulle ehkä vielä tärkeämpää. Musta tuntuu, että monet arvostelee leipomuksia lähinnä ulkoisten avujen perusteella (mikä tietysti on kaikkien oma valinta).

Minulle on ehdottomasti se maku tärkein ja sen mukaan äänestän, miltä kuvittelisin maistuvan ja raaka-aineiden mukaan. Itse myös arvelen että suurin osa äänestää ulkonäön perusteella, minkä itse koen todella epäreiluksi tavaksi, sillä toisilla ei ole esim hyvää kameraa, tai hienoimpia uusia vuokia tai upeita pöytäliinoja eli tätä rekvisiittaa, mitkä näyttää vaikuttavan kuvan ulkoasuun itse kuvattavaa kohdettakin enemmän. Kuten tuossa yhdessä keskustelussa noista blogien feikkiruokakuvista tuli mieleeni, että kilostaa p*skaakin saa hyvännäköisen kun sen asettaa oikeaan valoon ja koristelee kauniisti!

Lisää
14.01.2011 17:45 - 14.01.2011 17:45 #8364 : aleksi
nämä on niin yksinkertaisia ja varsikin noi guiche tyyliset piiraat on ohjeelta niin samanlaisia vielä että hyvät raakaineet ja se miten hyvin se onnistunut ja kuinka hyvin se on tehty on ne joilla tämmösiä voi arvostella, raaka-aineet tietää vaan mausta mutta kuvasta näkee vaikka mitä muuta.
kuvasta huomaa onko pohja liian paksu tai rumasti rypyssä(no toi ei toimi galeten kohdalla ihan samoin), jolloin sillonkin se on liian paksu ryppyjen kohdilta. pohja voi olla myös murentunut jolloin se on kuiva ja vaikea syödä. leikatusta palakuvasta taas näkee että onko munamassa leikannut ja sillonhan se on vetinen ja taas hajoava ja pohjakin on yleensä sillon imenyt liikaa täytteen nestettä ja on muhjua. noihin ei edes ne hienot kamerat ja kikat auta.

ja onhan se ulkonäkökin tärkeää varmaan kaikessa muussa ruuassa paitsi mämmissä.

eikä tässä oikein voi mitata reseptin "hyvyyttäkään" koska kuka noista on itse keksinyt koko reseptin? kun se ei ole edes koko homman ideana

Lisää
14.01.2011 17:51 - 14.01.2011 17:51 #8365 : Nanun

nämä on niin yksinkertaisia ja varsikin noi guiche tyyliset piiraat on ohjeelta niin samanlaisia vielä että hyvät raakaineet ja se miten hyvin se onnistunut ja kuinka hyvin se on tehty on ne joilla tämmösiä voi arvostella, raaka-aineet tietää vaan mausta mutta kuvasta näkee vaikka mitä muuta.
kuvasta huomaa onko pohja liian paksu tai rumasti rypyssä(no toi ei toimi galeten kohdalla ihan samoin), jolloin sillonkin se on liian paksu ryppyjen kohdilta. pohja voi olla myös murentunut jolloin se on kuiva ja vaikea syödä. leikatusta palakuvasta taas näkee että onko munamassa leikannut ja sillonhan se on vetinen ja taas hajoava ja pohjakin on yleensä sillon imenyt liikaa täytteen nestettä ja on muhjua. noihin ei edes ne hienot kamerat ja kikat auta.

ja onhan se ulkonäkökin tärkeää varmaan kaikessa muussa ruuassa paitsi mämmissä.

eikä tässä oikein voi mitata reseptin "hyvyyttäkään" koska kuka noista on itse keksinyt koko reseptin? kun se ei ole edes koko homman ideana

Hmmm.. No mie ainaskin oon mieltänyt sen niin että "mikä on sinun paras piirakkasi/piirakka reseptisi" on juurikin kunkin oma ohje, eikä mikään Pirkan sivuilta nykästy, mutta kai sekin sitten on katsojan silmässä.. Siksi koitan katsoa reseptiä mahdollisimman tarkkaan. Ja ulkonäkö on aina tärkeä, eihän sitä sovi väheksyä, mutta tuntuu tosiaan että täällä moni äänestää vain sen kuvassa näkyvän perusteella. Se olis kyllä kiva joskus olla se raati, joka ihan oikeasti testaa nuo reseptit maut ja niiden toimivuuden.

Lisää
14.01.2011 18:31 - 14.01.2011 18:31 #8366 : Onneli78
Onneli78 vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Minun äänestykseen vaikuttaa jonkin verran kuva. On kiva, kun kuvaa katsellessa tulee vesi kielelle ja voi raaka-aineita katsoessa kuvitella mielessään maun. Kuvasta myös näkee ainakin vähän, onko leipomus onnistunut reseptin mukaisesti ja kuinka paljon siinä on nähty vaivaa. Eniten äänestykseeni vaikuttaa resepti.
Voi että mitä herkkupiirakoita täällä jo onkin!!

Lisää
14.01.2011 20:14 - 14.01.2011 20:14 #8367 : namia
namia vastasi aiheeseen: Re: Haastehöpinät / tammikuu 2011
Heh, no myönnän: aikaisemmissa haasteissa olen äänestänyt pitkälti kuvaa katsomalla. Toki olen raaka-aineitakin vilkaissut, mutta..noniin. Nyt kuitenkin olen ajatellut, että katsoisin myös reseptiä, ja että kuva ja resepti olisi ainakin sen 50/50.

Sivu luotiin ajassa: 0.148 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017