Haastehöpinät / tammikuu 2011
Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Osallistumistapa on ihan hyvä muuten, mutta tuo "ajanvaraus" varmaan saattaa aiheuttaa päänvaivaa joillekin.
Kiva haaste kuitenkin ja mielenkiinnolla odottelen ihania leipomuksia!
Nimenomaan siten osallistuminen on helpointa että pyöräyttää piirakan ja ottaa kuvan, uppaa sen nettiin valmiiksi ja sitten ehdottaa jotain aikaa ilmoittautuessaan. Todennäköisesti se aika myös sopii. Rohkeasti vain mukaan!
Auttaisikohan se jotenkin ilmoittautumisia jos laitan vaikka tähän ketjuun sitä mukaa niitä aikoja näkyville kun osallistujat niitä varailee?
Mutta ei mua tämä tapa haittaa, jos tuntuu, etten tähän kykene, niin en sitten osallistu.
eikä äänestäjät kuitenkaan arvostaisi mun tomaatticuichea vaikka se olisikin täydellinen
onse oikeasti vaikeaa
tai ei vaikeaa mutta asiasta on tehty liian monimutkasta. mutta olen muutenkin koko salailua vastaan, se on koko internetpaltan vastaista.. jos ihmiset tahtoo äänestää niiden kavereita ne tekee sen ihan yhtä paljon nykyäänkin
eikä äänestäjät kuitenkaan arvostaisi mun tomaatticuichea vaikka se olisikin täydellinen
No täällä on ainaskin yksi joka jo nyt jää harmittelemaan, jos tomaatticuichea ei täällä näy. Tein eilen mieheni synttäreiksi ohjeesi mukaan pizzaa (taisi olla syyskuun haaste) ja se oli kyllä yksi parhaimmista pizzoista mitä olen tehnyt. Pohjakin oli todella hyvää!
Mie kuitenkin laitan aina samantien varatut ajat näkyville jos se jotakuta helpottaa.
Tähän Haasteosallistuja-tunnuksen käyttöön päädyttiin koska ainakaan se yksityisviestitse osallistuminen ei toiminut ja oli emolle todella työlästä. Ja nimettömyyden puolesta kuitenkin äänestettiin joten jotain oli keksittävä.
Tietysti aina välillä käytetään vaihtelun vuoksi jotain toista osallistumistapaa.
- nami-hiiri
-
- Poissa
- Foorumin emo
-
Ensimmäinen rohkea ja kellonsa 'pomo' saa ääneni!
Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.
Tunnus varattu la 8.1. klo 13-15.Tunnus varattu tänään myös klo 18-20 ja klo 16]Tunnus varattu torstaina 6.1. klo 20-22.
Tunnus varattu pe 7.1. klo 16-18.
- nami-hiiri
-
- Poissa
- Foorumin emo
-
Myös 5. on kaunis 'galette', piiras.
Edellisen tapaan arvelen, että ulkonäkö ratkaisee, kun ei pääse oikeasti makustelemaan. Ei luettu resepti ole koskaan sama, kuin pieni puraistu pala suussa.
Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.
- onnelianneli
- Poissa
- Pullanpyörittäjä
-
- Vastaanotettu kiitos 0
Resepti on mielikuvituksen tuotetta ainakin niille jotka leipovat harvemmin. Ammatti-ihmiselle millä alalla vaan ovat aineet tuttuja, kuten niiden yhdisteleminenkin.
Tämä foorumi mielestäni jakaa leipojia ammattinsa osaaviin ja harrastajiin, jotka silti voivat olla jopa taitavampia leipojien sivuja katsellessa.
Tunnustan pari asiaa:
- äänestän näitä 'haasteita' ulkoisten elementtien perusteella
- syön piirakat ja tortut aina haarukalla !
Onhan se ulkonäkökin tärkeää, mutta kyllä se maku on mulle ehkä vielä tärkeämpää. Musta tuntuu, että monet arvostelee leipomuksia lähinnä ulkoisten avujen perusteella (mikä tietysti on kaikkien oma valinta).
Minulle on ehdottomasti se maku tärkein ja sen mukaan äänestän, miltä kuvittelisin maistuvan ja raaka-aineiden mukaan. Itse myös arvelen että suurin osa äänestää ulkonäön perusteella, minkä itse koen todella epäreiluksi tavaksi, sillä toisilla ei ole esim hyvää kameraa, tai hienoimpia uusia vuokia tai upeita pöytäliinoja eli tätä rekvisiittaa, mitkä näyttää vaikuttavan kuvan ulkoasuun itse kuvattavaa kohdettakin enemmän. Kuten tuossa yhdessä keskustelussa noista blogien feikkiruokakuvista tuli mieleeni, että kilostaa p*skaakin saa hyvännäköisen kun sen asettaa oikeaan valoon ja koristelee kauniisti!
kuvasta huomaa onko pohja liian paksu tai rumasti rypyssä(no toi ei toimi galeten kohdalla ihan samoin), jolloin sillonkin se on liian paksu ryppyjen kohdilta. pohja voi olla myös murentunut jolloin se on kuiva ja vaikea syödä. leikatusta palakuvasta taas näkee että onko munamassa leikannut ja sillonhan se on vetinen ja taas hajoava ja pohjakin on yleensä sillon imenyt liikaa täytteen nestettä ja on muhjua. noihin ei edes ne hienot kamerat ja kikat auta.
ja onhan se ulkonäkökin tärkeää varmaan kaikessa muussa ruuassa paitsi mämmissä.
eikä tässä oikein voi mitata reseptin "hyvyyttäkään" koska kuka noista on itse keksinyt koko reseptin? kun se ei ole edes koko homman ideana
nämä on niin yksinkertaisia ja varsikin noi guiche tyyliset piiraat on ohjeelta niin samanlaisia vielä että hyvät raakaineet ja se miten hyvin se onnistunut ja kuinka hyvin se on tehty on ne joilla tämmösiä voi arvostella, raaka-aineet tietää vaan mausta mutta kuvasta näkee vaikka mitä muuta.
kuvasta huomaa onko pohja liian paksu tai rumasti rypyssä(no toi ei toimi galeten kohdalla ihan samoin), jolloin sillonkin se on liian paksu ryppyjen kohdilta. pohja voi olla myös murentunut jolloin se on kuiva ja vaikea syödä. leikatusta palakuvasta taas näkee että onko munamassa leikannut ja sillonhan se on vetinen ja taas hajoava ja pohjakin on yleensä sillon imenyt liikaa täytteen nestettä ja on muhjua. noihin ei edes ne hienot kamerat ja kikat auta.
ja onhan se ulkonäkökin tärkeää varmaan kaikessa muussa ruuassa paitsi mämmissä.
eikä tässä oikein voi mitata reseptin "hyvyyttäkään" koska kuka noista on itse keksinyt koko reseptin? kun se ei ole edes koko homman ideana
Hmmm.. No mie ainaskin oon mieltänyt sen niin että "mikä on sinun paras piirakkasi/piirakka reseptisi" on juurikin kunkin oma ohje, eikä mikään Pirkan sivuilta nykästy, mutta kai sekin sitten on katsojan silmässä.. Siksi koitan katsoa reseptiä mahdollisimman tarkkaan. Ja ulkonäkö on aina tärkeä, eihän sitä sovi väheksyä, mutta tuntuu tosiaan että täällä moni äänestää vain sen kuvassa näkyvän perusteella. Se olis kyllä kiva joskus olla se raati, joka ihan oikeasti testaa nuo reseptit maut ja niiden toimivuuden.
Voi että mitä herkkupiirakoita täällä jo onkin!!