Haastehöpinät / helmikuu 2011

Lisää
31.01.2011 16:14 - 31.01.2011 16:14 #19719 : Tanja
Paula3 emoilee helmikuun haasteen ja laittaan sen esille heti kun ehtii.

Sen verran työnnän lusikkaani soppaan että sekoitan teidän päitä tän verran:

Haasteosallistuja-tunnuksen rinnalle on nyt tehty toinen tunnus joka on Haasteosallistuja2. Alkuperäinen Haasteosallistuja-tunnus on edelleen varattavissa noin parin tunnin jaksoiksi kerrallaan ja toista, Haasteosallistuja2-tunnusta, voi varata vuorokaudeksi kerrallaan. Tällä pyritään helpottamaan osallistumista.

Osallistuminen helmikuun haasteeseen tapahtuu siis kuten viime haasteessakin, erillisen tunnuksen avulla.

Kun haaste on esillä, ei muuta kuin jauhopeukalot pyörimään ja ilmoittautumaan haasteeseen yksityisviestillä Paula3'lle!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
02.02.2011 16:22 - 02.02.2011 16:22 #8584 : Paula
Vastaus käyttäjältä Paula aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011

Voit siis varata Haasteosallistuja2-tunnuksen vaikka viikkoa aiemmin jollekin tietylle vuorokaudelle. Samalla logiikallahan Haasteosallistuja-tunnusta on käytetty. Vielä ei ole tunkua.

Muokkailen tähän viestiin varauksia sitä mukaa kun niitä alkaa tippumaan.

• Haasteosallistuja-tunnus varattuna tänään 12.2. tästä hetkestä - 24.00.
  • Haasteosallistuja2-tunnus varattuna tänään 12.2. tästä hetkestä - 22.00. (Haasteosallistuja2-tunnusta oli tarkoitus käyttää keskiyöstä keskiyöhön, mutta teen tässä poikkeuksen.)
  • Haasteosallistuja-tunnus varattuna 14.2. klo 10.30 - 12.30.
  • Haasteosallistuja-tunnus varattuna 14.2. klo 18.00 - 20.00.
  • Haasteosallistuja2-tunnus varattuna keskiviikkona 16.2. (vapaa!)
  • Haasteosallistuja2-tunnus varattuna torstaina 17.2.
  • Haasteosallistuja-tunnus varattuna 19.2. klo 20.00 - 22.00.
  • Haasteosallistuja-tunnus varattu 19.2 klo 18.00 - 20.00
  • Haasteosallistuja-tunnus varattuna 20.2. klo 17.00- 19.00

Lisää
02.02.2011 21:06 - 02.02.2011 21:06 #8585 : NaMiNaMi
Vastaus käyttäjältä NaMiNaMi aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011
Tarkentavaa kysymystä: pitääkö koko leipomuksen siis olla uunissa paistettu vai riittääkö jos jokin osa on? Voiko siis esim. tehdä kakun, kun täytteethän ei ole uunissa paistettuja...?

Lisää
03.02.2011 10:19 - 03.02.2011 10:19 #8587 : Paula

Tarkentavaa kysymystä]Kuvailemasi kakku kelpaa, samoin kuin kääretortut yms. Tällä lähinnä rajataan pois hyydykeleivonnaiset, konvehdit, sorbetit tms.

Lisää
09.02.2011 15:45 - 09.02.2011 15:45 #8614 : Paula
Viikko vierähtänyt ja emon postilaatikko ammottaa tyhjyyttään. Odotettavissa viikonlopun osallistujasuma? Muistakaa, että varauksia voi tehdä etukäteen. Emo ei välttämättä ole kiitettävän hyvin tavoitettavissa viikonloppuisin. Parhaani toki yritän. Vielä olisi siis kaksi viikonloppua aikaa!

Lisää
12.02.2011 21:30 - 12.02.2011 21:30 #8665 : nami-hiiri
Vastaus käyttäjältä nami-hiiri aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011
Mustikka mukava marja !

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
15.02.2011 17:27 - 15.02.2011 17:27 #8686 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011
Nam, onpas ihania sydänaiheisia leipomuksia ilmestynyt mukaan haasteeseen! Kivaa kun on erilaisia.

Lisää
16.02.2011 11:42 - 16.02.2011 11:42 #8697 : Sanja
Vastaus käyttäjältä Sanja aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011
Tosi ihania leipomuksia on tullut! Slurps! Vaikka ei vielä ihan hirveesti osallistujia ole, niin vaikea on jo näistä valita paras.

Lisää
27.02.2011 09:33 - 27.02.2011 09:33 #8787 : Paula

Vielä pari päivää aikaa äänestää! Eli huomiseen klo: 22.00 asti.

Lisää
28.02.2011 21:15 - 28.02.2011 21:15 #8811 : Paula
Onnea Wadelmatassu ja Ebe!

Lisää
01.03.2011 06:53 - 01.03.2011 06:53 #8813 : TaikaKokki
Vastaus käyttäjältä TaikaKokki aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011
Onnea voittajille!

Upeta luomukset!

Lisää
01.03.2011 07:16 - 01.03.2011 07:16 #8814 : Ebe
Vastaus käyttäjältä Ebe aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011
Kiitokset kaikille äänestäneille ja samoin paljon onnea Wadelmatassulle Kaikki kisaan osallistuneet leivonnaiset näyttivät maistuvaisilta, nam!

Lisää
01.03.2011 07:50 - 01.03.2011 07:50 #8816 : wadelmatassu
Vastaus käyttäjältä wadelmatassu aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011
Onnea myös Ebe

Ja kiitos äänestäjille <3

Lisää
01.03.2011 07:56 - 01.03.2011 07:56 #8817 : Vispilä
Vastaus käyttäjältä Vispilä aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011
Onnea voittajille! Oli kyllä niin ihania leipomuksia. Näihin haasteisiin on kyllä kiva osallistua ja olen niin innoissani, jos olen yhdenkin äänen saanut Kiitos myös paljon kommenteista, niitä on hauska lukea. Menikö muuten minun eli numero 2:n ja numero 1:n saamat kommentit vähän sekaisin?

Lisää
01.03.2011 09:02 - 01.03.2011 09:02 #8818 : Paula

Onnea voittajille! Oli kyllä niin ihania leipomuksia. Näihin haasteisiin on kyllä kiva osallistua ja olen niin innoissani, jos olen yhdenkin äänen saanut

Kiitos myös paljon kommenteista, niitä on hauska lukea. Menikö muuten minun eli numero 2:n ja numero 1:n saamat kommentit vähän sekaisin?

Tarkistin vielä pariin kertaan ja virhettä ei pitäisi olla käynyt - ainakaan emolla. Jos joku huomaan antaneensa kommentin tarkoittaen jotain toista leivonnaista, ole yhteydessä minuun, niin korjataan asian.

Muoks. Oletin, että porukat yhdistää kommentit ja osallistujanumerot toisiinsa, ei sitä järjestystä, missä haastetyöt ovat ilmaantuneet!!

Lisää
01.03.2011 13:13 - 01.03.2011 13:13 #8821 : Vispilä
Vastaus käyttäjältä Vispilä aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011
Voi olla, että numerot vähän sekoittavat 2:n eli minun tekeleen kommenteissa puhuttiin kaurasta ja 1:n mustikkaleipomuksen kommenteissa marengista. Myös Tanjan tekemän kakun kommenteissa oli minittu päärynä, vaikkei siinä päärynää ollutkaan vaan muffineissa taisi olla päärynää. No, eipä tuo nyt niin vaarallista ole

Lisää
01.03.2011 13:49 - 01.03.2011 13:49 #8822 : Paula

Voi olla, että numerot vähän sekoittavat

2:n eli minun tekeleen kommenteissa puhuttiin kaurasta ja 1:n mustikkaleipomuksen kommenteissa marengista. Myös Tanjan tekemän kakun kommenteissa oli minittu päärynä, vaikkei siinä päärynää ollutkaan vaan muffineissa taisi olla päärynää. No, eipä tuo nyt niin vaarallista ole

Saattaa olla, että oletkin oikeassa. Kysäisen parilta henkilöltä asiasta.

Lisää
01.03.2011 16:41 - 01.03.2011 16:41 #8825 : Paula
Nyt on kommentit päivitetty. Kiitos valppaudesta.

Lisää
03.03.2011 06:38 - 03.03.2011 06:38 #8862 : TaikaKokki
Vastaus käyttäjältä TaikaKokki aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011
Minua jäi hieman kaivelemaan saamani kommentti:
"Uskomattoman suloisia mutta eikös tuo sydän koristeena ole vähän sama kun ne muffinssit aseteltuna sydämen muotoon? Makuasia kai se tämäkin on."
Koska puolella haasteeseen osallistujilla oli "sydäntä" vain tuo samainen sokerimassa sydän leivoksen päälle asetettuna. Jopa toisella voittajista.
En halua protestoida vaan avata silmiä.

Lisää
03.03.2011 07:20 - 03.03.2011 07:20 #8863 : Nanun
Vastaus käyttäjältä Nanun aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011
Olen pahoillani että otit kommenttini noin. :'( Ei sen ollut tarkoitus olla loukkaava vaan tarkoitus oli sanoa että pidin niistä ihan hirveästi, vaikka se(kään) ei vastannut mielestäni tuota kuvausta. Halusin nimenomaan kommentoida tuota ihanuutta, vaikken äänestänytkään sinua, ja tuon ettei mieleistäni vastannut YKSIKÄÄN sydämellä koristeltu kuvausta, laitoin vain siihen syyksi miksen sua äänestänyt. Kuten tuolla jossain oli keskustelu siitä miten ihmiset äänestää, niin tämä oli minun mielipiteeni. Siksi ääneni menikin uunissa paistetulle mustikkapiiraalle missä oli taikinasta tehtyjä sydämiä ja mustikat näkyi tuosta kolosta. Eli jos tuo koristeesi olisi ollut vaikka uunissa tehty punainen keksi mikä siinä päällä olisi ollut olisit ollut ehdoton voittaja! Jälleen, minun mielestäni. Pahoillani olen että otit sen noin negatiivisena, vaikka nyt kun sen lukee niin kyllähän se negatiiviselta kuulostaa.. Tarkoitin tosiaan että kaikista niistä sydämin koristelluista tämä oli kommentin arvoinen kun oli niin uskomattoman suloinen Ja halusin todella vastata tähän, jottei kellekään jäisi paha mieli ja ettei yhden ihmisen kommentti tosiaan mitenkään liity muiden arvostelu tapoihin. Kuten sanoit, toinen voittajista oli koristellut samalla sydämellä. Kriteerinsä kullakin.

Lisää
03.03.2011 07:28 - 03.03.2011 07:28 #8864 : Nanun
Ja tähän samaan kun luin nuita muitakin kommentteja, niin olisko emot helpompaa jos ennen äänestystä nuo osallistujat siirtäisi numerojärjestykseen, jos se on mahdollista? Tai sitten lehittäisi jonkun toisen systeemin merkata haasteosallistujat ja numeroisi ne vasta lopuksi niin, ettei kuitenkaan osallistujien järjestys vaihtuisi, koska äänestettävissä asioissa järjestyksellä on väliä, eli ensimmäinen saa aina jakamattoman huomion ja jos on montakin osallistujaa, niin viimeisen kohdalla sitä vertaa väkisinkin muihin (näin meille opetettiin jossain aihetta koskevassa asiassa ja näinhän se on). Eli näissäkin asioissa nopeus palkitaan, joten tuo järjestyksen vaihtaminen voisi olla epäreiluakin.
Tältä kannalta katsottuna, näkee ehkä ensikertaa sen perinteisen osallistumistavan edun, eli ei ole pelkoa sekaantumisista.

Lisää
03.03.2011 13:10 - 03.03.2011 13:10 #8870 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011
Kyllä tuo kommentointi miusta pitäis osata jokasen suorittaa niin että antaa selkeästi kommentin sille jolle se kuuluu. Emo laittaa yksityisviestillä muistutuksen äänestyksen alkamisesta ja selkeästi viestiin mukaan vielä listan jossa on jokainen osallistuja ja sitä voi käyttää kätevästi kommentoimiseen kirjoittaen kommentit vaan niiden leipomusten nimien perään ja lähettämällä se emolle.

Osallistujia ei ole mahdollista siirtää eri järjestykseen ellei koko viestiä kirjoita uusiksi. Ja siinä olis melkoinen homma, kun näissä ilmoittautumisissakin on jo jonkin verran tuota puuhaa.
Tosi hyvin noi kommentit on kaikenkaikkiaan osunu kohdalleen, miun vetämissä haasteissa on ollut muistaakseni vain yksi kommentti joka meinasi mennä väärälle paakkelssille. Joten tämä on miusta vähäinen ongelma.

Ellei sitten tee niin että jokainen ilmoittaa jo ilmoittautuessaan että minkä nimisen leipomuksen aikoo postata haasteeseen. Tällöin osallistujat voisi olla 1, 2, 3, jne eli osallistumisjärjestyksen mukaan (eikä ilmoittautumis-) ja emo tietäisi herkkujen nimistä mikä on kenenkin. Muuta ratkaisua tähän en keksi.
Mutta noita järjestyksiä on kyllä mahdoton käydä muuten muuttamaan, jokainenhan voi itse vaikuttaa siihen mihin aikaan leipomuksensa postaa jos haluaa ensimmäisenä ehtiä... Vaikka en usko että sillä loppupeleissä kuitenkaan hirveän isoa merkitystä on äänestyksen kanssa.

Tämä nykyinen nimetön osallistumistapa haasteosallistujatunnuksineen on kaikista "helpoin" haasteen emolle mitä tähän mennessä ollaan keksitty. Nimenomaan kun otetaan huomioon se että suurin osa foorumilaisista haluaa osallistua nimettömänä näihin haasteisiin.

Ja tosiaan, sitä vanhaa osallistumistapaa käytetään vielä joissain haasteissa.

Lisää
03.03.2011 13:52 - 03.03.2011 13:52 #8871 : Nanun
Hei tuo sinun kertomasi voisi toimia todella hyvin nyt kun on useampikin haasteosallistuja tunnukset, ja kukin varmaan nimen osaa antaa jo tunnuksia varatessaan! Kokeiltaisiinko tuotakin systeemiä jossain välissä? Tuo on vähän harmi kun ei tiedä mitä kaikkea tapahtuu haasteen takana eli jää emojen työ aika taka-alalle, vaikkei haasteita tai edes foorumia olisi ilman emojen työtä.. Eli helpoin on paras ja itse pidän nimettömänä osallistumisesta, mutta tuo on se ainoa kun varsinkin tässä edellisessä teki äänestyksen todella vaikean oloiseksi, kun numerot oli miten sattui.
Itse asiassa jostain syystä olen kuvitellut yksityisviestin saatuani, että se numero kunkin tekeleen perässä on ollut äänimäärä, kuinka paljon kutakin on äänestetty. Mistä lie tällainen ajatushäiriö, mutta se että osallistumisnumero olisi järjestyksessä merkitsisi paljon ainakin minulle.

Lisää
03.03.2011 14:00 - 03.03.2011 14:00 #8872 : wadelmatassu
Vastaus käyttäjältä wadelmatassu aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011

Koska puolella haasteeseen osallistujilla oli "sydäntä" vain tuo samainen sokerimassa sydän leivoksen päälle asetettuna. Jopa toisella voittajista.
En halua protestoida vaan avata silmiä.

Jep. Mut tuskin nuo mun muutamat sokerimassasydämet minun kakkua vei voittoon?

Lisää
03.03.2011 16:22 - 03.03.2011 16:22 #8877 : NaMiNaMi
Vastaus käyttäjältä NaMiNaMi aiheessa Re: Haastehöpinät / helmikuu 2011
Toi voi olla totta että ensimmäiseksi ilmestyvä leivonnainen saa eniten huomiota ja muita sitten verrataan siihen. Joten onko mahdollista toteuttaa tätä hommaa vaikka siten, että KAIKKI leivonnaiset ovat piilossa siihen asti kunnes varsinainen äänestys alkaa? Silloin kaikki ovat samalla viivalla. Eli ilmoittautuminen ja postaaminen tapahtuu samanlailla kuin ennenkin, mutta jotenkin 'näkymättömissä'. Eli ketju avataan näkyväksi yleisölle vasta äänestyksen alkaessa. Vielä parempi jos osanottajat itsekään ei näkisi toistensa luomuksia. Sitten ei pitäis olla nokan koputtamista kenelläkään Kai.

Sivu luotiin ajassa: 0.271 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017