Leivonta-alan pikakursseista - mielipiteitä

Lisää
14.03.2013 15:16 - 14.03.2013 15:16 #19112 : nami-hiiri
nami-hiiri loi aiheen:
Kun jostain innostuu, niin ruokahalu kasvaa oppimiseenkin.
Nami-hiiri ei ole leivonta-alan ammattilainen, mutta on äärettömän kiinnostunut tarvikkeista, tuotteista ja miten ne toimii käytännössä. Leivontablogeissa on monessakin hienoja opasteita, joita käytän hyväksi mielelläni mm. sokerimassakukkia tehdessäni. Kaikki eivät tietenkään niksejään julkista. Alan lehtiä hiiri kantaa matkalukemisena ja hankkii myös uusia virikkeiden vuoksi.

Viikon päästä on Salon du Chocolat Zürichissä, sinne aion mennä katselemaan ja ärsyttämään makuhermojani äärirajoille.
Sveitsi on ollut hieman takapajula niin tarvikkeiden, kuin kurssienkin suhtee. Vasta nyt keväällä aukeaa ensimmäinen varsinainen leivontatarvikeliike, josta saa ostaa heti mukaansa 'nettiliikkeiden' tuotteita. Ei tarvitse odotella tai matka-askissa kanniskella

Samaan aikaan toinen henkilö on aloittanut kakku-muffinssi- koristelukurssit jaksottaen ne vuoden juhlateemojen mukaan. Hiiri aikoo ilmoittautua muffinssien koristelukurssille, jos se ajallisesti sopii kevään aikatauluuni.
Oma ajatukseni, että muffinssi on pienoiskakku ja sehän sopii omiin tarkoituksiini. Jotain kun on jo oppinut, niin ei tarvitse aloittaa ihan alusta

Onko kokemuksia leivontaan liittyvistä kursseista ?
Lisääntyikö tieto taito keittiössä puhasteluun ?

Oliko laatu-hintasuhde balanssissa ?

Negatiivisiä tuntemuksia joltain leivonta-alankurssilta pyritään kertomaan/keskustelemaan vain asiallisena palautteena eli siis ilman kurssien nimiä! [/b]

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
18.03.2013 14:13 - 18.03.2013 14:13 #16139 : Pippurinen
Pippurinen vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-alan pikakursseista - mielipiteitä
Minä olen käynyt monellakin kurssilla, työväen opistossa sekä yksityisillä.

Melkein kaikista olen tykännyt. Kävin useammalla Caccuja järjestämällä sokerimassakurssilla, tehtiin kukkia ja hahmoja. Tykkäsin kovasti. Sitten olen käynyt Pullahiiren työväenopiston kursseillä sekä hänen itsensä järjestämillä kursseilla ja olen hirveästi tykännyt. Vielä on yksi kurssi käymättä, macaroons

Ainoa kurssi johon olin pettynyt oli Itiksessä työväenopiston kautta järjestetty ihan perus täytekakkukurssi. Muuten oli ok, mutta kun opettaja ei osannut opettaa minkäänlaista purostusta niin tuntui vähän hassulta koska kakun koristelu oli yksi aiheita. Noh...

Minusta kursseilla on kiva käydä, aina oppii jotain uutta ja tapaa uusia samasta aiheesta innostuneita ihmisiä.

Lisää
21.03.2013 05:58 - 21.03.2013 05:58 #16150 : Pricilla
Pricilla vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-alan pikakursseista - mielipiteitä
Itse en ole juurikaa kursseille ehtinyt, kun on semmoista hulinaa tää elämä tällä hetkellä:) mutta tarkoitus olisi jossain vaiheessa käydä esim. Sokerin käsittelystä ja suklaasta kurssi. Vähän siis erikoistaitoja hioa;) minä vedän ns. Alkeiskursseja täytekakuilla ja voileipäkakuille ja olisi kiva tietää että mitä ihmiset yleensä lähtevät ko. Kursseilta hakemaan:) porukkaa kursseilla on ollut nuoria, vanhoja, ammattilaisia ja eka kertaa leipojia. Onpa joukkoon mahtunut yksi taaperokin muutama lievästi kehitysvammainen:D tällaiselle kirjolle onkin aika vaikea keksiä jokaiselle jotakin teemalla. Haaveeva olis järkätä jatkokursseja myös edistyneemmille koristelijoille/leipureille.
Opena nautin tosi paljon yhdessä tekemisestä ja tähän asti myös kurssilaiset ovat vaikuttaneet tyytyväisiltä:D

Lisää
21.03.2013 09:08 - 21.03.2013 09:08 #16156 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-alan pikakursseista - mielipiteitä
Mä olen käynyt kanssa Pullahiiren kursseilla. Pursotus, sokerikukat ja fantasiakakkukurssi käytynä. Macarons on vielä jäljellä. Nuo kolme ekaa on ollut enemmänkin kertausta. Muutamat vinkit on kyllä joka kerta tullut, mitä ei ole osannut itse ajatella. Olen sillä asenteella lähtenytkin mukaan, että ompahan hauska päivä samanhenkisten ihmisten kanssa, jos jotain oppii on se hienoa!

Tahtoisin kyllä vähän haasteellisempia kursseja, ei suoranaisesti ole mitään tiettyä aihetta mieleessä. Siksi seurailenkin useaa tahoa jos tulisi joku mielenkiintoinen vastaan!

Lisää
19.04.2013 15:51 - 19.04.2013 15:51 #16376 : MariJ
MariJ vastasi aiheeseen: Re: Leivonta-alan pikakursseista - mielipiteitä
Itse en ole käynyt vielä millään varsinaisilla kursseilla, mutta olen ihastunut Craftsyn online kursseihin http://www.craftsy.com/classes/cake-decorating
Tuolla on pari ilmaista minikurssia, joissa voi tutustua Craftsyn formaattiin. Jos jaksaa odottaa, niin noihin kursseihin tulee aika usein erilaisia tarjouksia, nytkin näytti muutama olevan tarjouksessa, kannattaa siis bongailla niitä. Kun kurssin on kerran maksanut, on se vapaasti käytettävissä aina. Mulla on ipadilla ja iphonessa craftsin appsit, joilla kurssien selaaminen on todella helppoa. Lämpimästi suosittelen

Sivu luotiin ajassa: 0.076 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017