Vuodatuksen kaatuminen

Lisää
01.08.2012 17:21 - 01.08.2012 17:21 #19038 : mare78
mare78 loi aiheen:
Ajattelin aloittaa ketjun jossa voitaisiin vähän ruotia tätä aikas hirvittävää vuodatuksen kaatumista..En ole itse kovin ehtinyt edes perehtymään kokoasiaan..Huomasin kyllä kuvien kadonneen niin omasta kuin muistakin blogeista ja koko ajan ajattelin niiden ilmestyvän takaisin, mutta toisin kävi. Järkytys oli aikas totaalinen kun mansikkamäen blogista luin tilanteen oikean laidan..Mitäs ajatuksia tämä on bloggaajissa ja niiden seuraajissa herättänyt? Entä mitä aiotte tehdä jatkossa? Monen vuoden työ mennyt hukkaan..vai uusi mahdollisuus?itse olen jo niin moneen kertaan suunnitellut muuttoa vuodatuksesta, että tämä uudistumisen hetki tuli ehkä ihan hyväänkin aikaan..toisaalta se on yhden aikakauden loppu..

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
01.08.2012 19:56 - 01.08.2012 19:56 #14409 : MariJ
MariJ vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
Mullakin oli alkuun kaikki kuvat hävinneet, mutta huomasin seuraavana päivänä blogin palautumisen jälkeen, että reilu puolet kuvista olikin palautunut, blogin olin aloittanut vuonna 2010. Muutenkin oli siinä mielessä onnekas, että kaikki kuvat on omalla koneella ja flickrissä tallessa, joten olen saanut melkein kaikki jo palautettua, eikä siellä toisaalta ehtinyt kauheasti kirjoituksia olla. Hirvittää ajatella ihmisiä, joilla blogit on olleet vuosia pystyssä ja isolla vaivalla valtavat määrät upeita kirjoituksia ja kuvia sinne laitettuna

Lisää
01.08.2012 22:02 - 01.08.2012 22:02 #14412 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
Ei oo totta! Voi ei!! Olen ollut alusta asti sitä mieltä että vuodatus on jotenkin tökerö... Ja perustinkin sitten oman blogini bloggeriin. Ja olen kyllä ollut tyytyväinen valintaani.

Otan syvästi osaa teidän kaikkien hävinneiden blogikuvien puolesta! Kyllä luulisi että noinkin tunnetun jutun, kuin vuodatus.net, taustalla olisi vähintään varatiedostot kuvista, mutta ei... noloa.

Eniten miuta on ärsyttäny vuodatuksessa ne pakolliset mainokset. Ymmärrän kyllä että ilmaispalvelun täytyy itsensä jollain elättää, mutta jos on varaa valita mainokseton palvelu niin kyllähän sen luulisi mieluummin ottavansa kun niitäkin on saatavilla. Ainakin tuollaisen kämmäyksen jälkeen.

Vaikka täällä foorumilla itsessään ei ole juurikaan kuvia (lähes kaikki ovat ulkopuolisilla sivustoilla) niin foorumin varmuuskopio löytyy silti kahdesta eri paikasta. Onhan täällä jo hurjasti informaatiota kertynyt kolmen vuoden ajalta.

No tuo meni nyt vähän aihetta sivuten, mutta toivon ettei kukaan lopeta bloggausta vuodatuksen takia, kyllä niitä löytyy muitakin paikkoja bloggailla!

Lisää
02.08.2012 01:13 - 02.08.2012 01:13 #14413 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
Minä pidän Vuodatuksesta enemmän, kuin vastaavista ulkomaisista . Siksi valikoin sen aikanaan. Pidän edelleenkin blogiani Vuodatuksessa, vaihtoa en edes mieti. Eikähän sähkökatkos ollut Vuodatuksesta kiinni.

Lataan hissukseen omia kuviani ja vielä parit kierrokset SLY -sivujenkin kadonneita kuvia takaisin tallenteistani. Tavattoman tylsää puuhaa ja hidasta, koska kuvat ja postaukset eivät ole samassa järjestyksessä. Kuvissani on usein numerokoodi, ellen ole sattunut nimeämään....sen kun oppis muistamaan.

Uskon, että sähkökatkoksille emme voi mitään, emmekä kai kovalevyjen rikkoutumisillekaan. Jälkimmäistä tapahtuu usein ja mitään emme opi. En tosin ole perehtynyt asiaan, jospa vaikka voisimmekin estää vikojen syntymisen .

Moniin asioihin on vara-asiat, kuten vaikka vara-avain. Mutta se mikä ihmetyttää, ettei ihmiset tallenna kirjoituksiaan ja kuviaan itse . Aikaa se ei vie, konehan sen hoitaa. - Ja kuinka moni onkaan nykyään pulassa, jos matkapuhelin katoaa tai anastetaan, kun ne sisältävät aivan kaiken tarvitsemamme tiedon.

Pienet mainoskaistaleet eivät ole niin kamalan vaarallisia, vaikka toisinaan kyllä ärsyttää ainakin pienellä koneella.
Enemmän ärsyttää paperisten mainosten ilmestyminen hiirenkolon postilaatikkoon, vaikka luukussa lukee 'kissankokoisin kirjaimin' ja kohteliaasti......kiitos, ei mainoksia!

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
02.08.2012 05:56 - 02.08.2012 05:56 #14414 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
Vuodatuksen takana on nykyään Alma media. Tätä suuremmalla syyllä kummastelen heidän toimintaansa. Rouva V:llä oli kiva kirjoitus blogissaan aiheesta.

Yksi asia, mikä vähän ihmetyttää on se, että joidenkin kirjoituksista välittyy syyllistämisen tunne]Kyse ei ole tästä.[/b] Vaikka (jopa) tuhannet kuvat olisi tiedostoissa, kuka niitä lähtee latailemaan yksi kerrallaan takaisin? Hyvityksiä luvataan vaan heille, jotka ovat maksaneet lisäkuvatilasta. Miksei meille, jotka maksoimme domain-osoitteesta ja mainosten poistosta? Missä on palveluntarjoajan vastuu? Me joudumme yhtä lailla lisäämään kuvat takaisin ja meillä on yhtä lailla mennyt tuhoton määrä blogiin kulunutta aikaa kankkulan kaivoon. Ja me olemme saattaneet maksaa palvelusta jopa enemmän. En maksa lisäpalveluista vain olettaen, että "tekstit ainakin näkyvät". No, en odota/tarvitse hyvityksiä. Pari euroa ei tuo kuvia takaisin.

Todella harva olettaa lisäpalveluistaan maksettuaan, että niinkin jokapäiväinen asia kuin varmuuskopiointi olisi unohtunut. Tämä on käsittämätöntä ja anteeksiantamatonta. Kyse ei siis ollut ilmaispalvelusta monellekaan.

Itseltäni lähti kuvat blogista taustakuvia myöten. En lähde lisäilemään kuvia enää takaisin. Vaihdoin Bloggeriin ja aloitan "Fanien" houkuttelun alusta. Tällainen on tilanne ja tässä on turha itkua vääntää. Ehkä tämän voi ajatella hyvänä pöydän putsaamisena. Aloitan alusta entistä ehompana.

</vuodatus loppu>

Muoks. Ja en viitannut nami-hiireen. Olen täysin samaa mieltä siitä, että ihmisten pitää oppia varmuuskopioimaan asiansa.

Lisää
02.08.2012 07:51 - 02.08.2012 07:51 #14416 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
Koko touhu on kyllä ollut äärettömän surullista. Onneksi omat kuvat on tallessa, kyllä kauheassa epäjärjestyksessä. Oppiskohan tän pohjalta vähän nimeämään ja tekemään vaikka omat kansiot täytekakuille, koristeille jne...

Masentavinta tässä on, että aika usein selasin isompien blogien kuvia, että sain omiini ideoita. Nyt ei hirveämmin selailla pullahiiren, Mansikkamäen, Helmeilevää yms. kuvia. Joskus ehkä hekin laittavat kuvansa takaisin.

Alma Median tasoisesta paikassa ja ei varmuuskopioita, on kyllä aikamoista puuhastelua...

Vuodatuksen mainokset on myös aikamoista, kun käytän itse adblockia. Se mainos katoaa kokonaan alareunasta, enkä voi klikata "seuraava sivu" -nappia, koska en nää mainosta. Välillä on ollut aikamoista kikkailua päästä sivuissa eteenpäin.

Lisää
16.08.2012 15:32 - 16.08.2012 15:32 #14497 : Pricilla
Pricilla vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
Muakin surettaa ja sapettaa ihan suunnattomasti tää koko homma:( Itse en ole pariin vuoteen vuodatuksen blogia päivittänyt, mutta tosi monet tuttavat, ystävät ym. kävivät edelleenkin vanhoja juttuja lukemassa ja kuvia katselemassa. Nyt kun kirjoitan nrj:llä, niin en todellakaan jaksa alkaa palauttamaan kuvia "vanhaan" blogiin, josta ilmeisesti hävisivät kaikki kuvani. Kuvat kyllä ovat onneksi tallessa ja varmuuskopioituna, mutta niin kuin monilla muillakin, ne ovat aivan epäjärjestyksessä ja kuvien palauttaminen yli kahdelta vuodelta vaatisi ihan suunnattoman määrän aikaa ja työtä. Ketään en syyttelemään rupea, mutta ihmettelen kyllä miten noin isolla medialla ei ole itsellään varmuuskopioita. Todella outoa! Varmasti aika moni jättää nyt vuodatuksen lopullisesti...

Lisää
20.08.2012 15:49 - 20.08.2012 15:49 #14520 : PullaAkka
PullaAkka vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
Minäkin jäin Vuodatukseen. Homma tulee varmasti kuntoon, laitteet ja ohjelmistot päivitttyvät jne. Bloggeri on jotenkin hankala, en edes tykkää lukea sen blogeja, kun niissä on jotenkin hankala edetä loogisesti.

Lisää
03.09.2012 18:03 - 03.09.2012 18:03 #14637 : tahmatassu
tahmatassu vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
Mä olin koko heinäkuun positiivisellä mielellä odottamassa, että Vuodatus aukeaa taas. Kunnes se sitten aukesi ja selvisi osiaan, että kaikki kuvat sitten vuoden 2009 on kadonneet Päätin muuttaa blogini bloggeriin ja samalla sain hyvän syyn jakaa käsityöt ja leivonta jutut omiin blogeihinsa. Mulla kun alunperin oli käsityöblogi jonne alkoi eksyä kaikkee muutakin.
Mulla oli (ja on) kaikki kuvat tallessa omalla koneella, että ei sinällään ollut ihan mahdoton katastrofi. Lähinnä vaan otti päähän ja ankarasti kaikki ylimääränen työ.

Lisää
11.09.2012 16:30 - 11.09.2012 16:30 #14686 : kakkuilija
kakkuilija vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
Mulla on blogi bloggerin puolella, mutta harmittaa hirveästi niiden puolesta, joilta on kuvat hävinnyt. Kun luin eri blogeista mitä on tapahtunut rupesin tallentamaan kuvia koneelle ja nimesin jopa kaikki. Ennen kaikki kuvat oli vain blogissa. Jaksamista kaikille, joilla on/oli blogi vuodatuksessa:D

Lisää
12.09.2012 07:50 - 12.09.2012 07:50 #14693 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
Kuvien nimeäminen (mikä postaus) tai edes päiväys on osoittautunut hyväksi käytännössäkin. Suosittelen, kuten Serveristä riippumati aina säännöllistä tallentamista.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
26.09.2012 10:49 - 26.09.2012 10:49 #14802 : MaxinMami
MaxinMami vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
Onko muilla ollut ongelmaa kirjautua vuodatukseen/mennä lukemaan muiden vuodatuksen blogeja? Vai onkohan ongelma vain minun internet-asetuksissa (muuton takia tuli tuo langaton versio käyttöön)... Tänne foorumille pääsen, mutta muutamia blogeja ei pääse lukemaan eikä aina kirjautumaan oman...

Lisää
29.09.2012 20:37 - 29.09.2012 20:37 #14806 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen

Onko muilla ollut ongelmaa kirjautua vuodatukseen/mennä lukemaan muiden vuodatuksen blogeja? Vai onkohan ongelma vain minun internet-asetuksissa (muuton takia tuli tuo langaton versio käyttöön)... Tänne foorumille pääsen, mutta muutamia blogeja ei pääse lukemaan eikä aina kirjautumaan oman...

Mikä ilmoitus siulle tulee kun et pääse johonkin sivulle?

Onkohan muuten tullut mitään uutta tietoa tuosta vuodatuksesta että entä ne jotka ovat maksaneet palvelusta, saavatko jotain hyvitystä? Saatika onko domainin ostaneet saaneet domainin ja bloginsa takaisin haltuunsa?

Lisää
30.09.2012 10:44 - 30.09.2012 10:44 #14808 : MaxinMami
MaxinMami vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
Minulla tulee ruudulle ilmoitus;

Palvelinta ei löytynyt -palvelinta osoitteessa www.ei löytynyt.

Ja sitten alla muutama ohje: Tarkasta osoite.... Tarkasta verkkoasetukset... Tarkasta Palomuuri ja välityspalvelin ym.

-ja välillä tämä sama siis kun yritän kirjautua omaan blogiin... sillä mietin, että jos muut pääsee vuodatukseen niin homma on mun omissa internetyhteyden vaihdoksessa...

Lisää
08.10.2012 05:20 - 08.10.2012 05:20 #14896 : Paula
Mjaa. Vanhan blogini palvelinta ei enää löydy. Mahtavatko tehdä asialle mitään? Maksoin .com-päätteisestä nimestä ja luultavasti vika liittyy siihen. En oikein tiedä jaksanko olla edes yhteydessä ylläpitoon, tekevätkö asialle oikeasti mitään? Onneksi en jäänyt Vuodatukseen. Blogi olisi ollut ilman kuvia ja nyt näköjään pimeänä monta kuukautta. Ja korvaavat vain kuvien lisätilasta maksaneille.

Lisää
12.10.2012 19:59 - 12.10.2012 19:59 #14939 : PullaAkka
Mulla kyllä toimi oma osoitteeni ihan hyvin. Jos ei löydä palvelinta, niin olisiko teillä oma maksettu domain vanhentunut? Mulla kävi vuosi sitten niin, ettei blogia enää löytynytkään ja syy oli, että sopimuskausi oli umpeutunut.

Minä muutin sitten kuitenkin bloggerin puolelle, mutta oma osite www.pulla-akka.com tuo nyt sinnekin perille. Koittakaahan pistäytyä sielläkin

Lisää
13.10.2012 16:33 - 13.10.2012 16:33 #14942 : Paula

Mulla kyllä toimi oma osoitteeni ihan hyvin. Jos ei löydä palvelinta, niin olisiko teillä oma maksettu domain vanhentunut? Mulla kävi vuosi sitten niin, ettei blogia enää löytynytkään ja syy oli, että sopimuskausi oli umpeutunut.

Pitäisihän se vanhalla osoitteella edelleen löytyä.

Lisää
15.10.2012 15:03 - 15.10.2012 15:03 #14977 : PullaAkka
Jos haluatte ottaa oman domaininne omaan hallintaanne ja siirtää sen mihin tahansa haluamaanne palveluun (Nebula, Easylinehost tms...) ottakaa yhteys s-postilla Almamediaan, henkilöön Kai Kousa. Pyytäkää hänelta domaininne siirroneston purku ja lisäksi oma siirtoavaimenne koodi. Siirrätte ne sitten haluamaanne palveluun.

Lisää
15.10.2012 19:40 - 15.10.2012 19:40 #14980 : Paula
Nyt en ymmärrä. En ole siirtämässä mitään domainia minnekään, vaan haluan lukea blogiani muualta luin kojelaudalta. Rahathan tässä pitäisi saada takaisin. Nytkö ne vaatii siirtämään domainin jonnekin?

Eivät vastaa sähköpostiinkaan. Pikkasen ärsyttävää, kun ei edes koko blogi näy. Mistä minä maksoin domainosoitteessa? Toistan itseäni, mutta miksi vain lisäkuvatilaa ostaneet saavat jotain hyvitystä?

Lisää
15.10.2012 19:44 - 15.10.2012 19:44 #14981 : Paula
Vai liekö tuo edellinen PullaAkan viesti ollenkaan miulle.

Lisää
16.10.2012 11:12 - 16.10.2012 11:12 #14984 : PullaAkka
Paula. No vaikka sinulle ja kaikille muillekin, joilla on ns. "oma blogiosoite". Oliko sulla koklaa.com? Ei kukaan sua _vaadi siirtämään_, mutta ymmärsin, että et ole itse tyytyväinen, kuten ei moni muukaan. Helpompaahan se muualla olisi?

Vanha osoite ei johda mihinkään ehkä siksi, että maksu on maksamatta? Niin on muillakin käynyt, että blogi on kadonnut, kun se domainin vuosimaksu on maksamatta (siitä ei tule muistutusta/tiedotusta).

Tällä hetkellä vuodatuksessa ei ole kai ajantasaista palvelinta lainkaan eli jos vanha blogi putoaa kyydistä, se ei sinne automaattisesti nouse takaisin??? En tiedä. Vuodatukselta ei vastata, koska siellä ei kukaan tee töitä (ts. ei ole ktään tekemässä) eikä Almamedia ole nimennyt puuhaan ketään vastuullista! Siksi kehoitin ottamaan yhteyttä almamedian Kai Kousaan, joka osaa ehkäpä auttaa.

Mullakaan ei tosiaan toimi vanha suora osoitteeni pulla-akka.vuodatus.net ollenkaan, mutta otin domainin itseni haltuun, siirsin toiselle palveluntarjoajalle ja perustin blogin muualle - omalla nimelläni.

Laita spostia tuonne Kaille, niin hän lähettää sulle tarvittavat tiedot, jotta voit maksaa maksun muualle - jos haluat. Voit toki jatkaa silloinkin blogisi pitämistä vuodatuksessa - jos haluat. Vaihtoehtoisesti voit ohjata tuon oman domainisi johtamaan .blogspot-osoitteeseenkin. Vuodatus on muutenkin ihan välikätenä välittänyt domainia eli ei se ole vuodatukselta ostettu vaan toiselta toimittajalta.

Lisää
16.10.2012 15:56 - 16.10.2012 15:56 #14986 : Paula
PullaAkka: mainitsemasi asiat olivat selviä. Pidän jo blogia muualla, en halua siirtää mitään vanhaa. Lähinnä ihmettelin sitä, että domainin vanhetessa ei toimi edes perus vanha osoite kokeile.vuodatus.net. Ei se tietysti toimi, kun ei siellä ole kukaan poistamassa siirtoa siihen maksettuun ja vanhentuneeseen domainiin. Turha tätä on tässä jatkaa, ehkä tiedustelen tuolta. Kiitos yhteystiedoista.

Lisää
17.10.2012 06:10 - 17.10.2012 06:10 #14988 : PullaAkka
Jep, jep.

Mutta, kuka tahansa muu, joka haluaa siirtää omaan hallintansa vanhan bloginsa nimen (ei sisältöä), niin ottakaa Kaihin yhteys.
Nimestä olette vuodatukselle maksaneet ja teillä on oikeus sitä hallita. Saatte siis pitää vanhan sivunne nimen, vaikka jatkossa pitäisitte blogia wordpressissä tai bloggerissa tai vaikka koodailisitte ihan oman kotisivun ilman blogipohjia. Kaikki vanhat kävijät löytävät siten edelleen perille, vaikka bloginpitopaikka olisikin muuttunut.

Toivottavasti apua on tästä jollekin.

Lisää
08.11.2012 10:50 - 08.11.2012 10:50 #15214 : wadelmatassu
wadelmatassu vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
^ Mulle ainakin oli apua, kiitos.
Kunhan vuosi taas täyttyy domainin kans, taidan kerätä kimpsuni vuodatuksesta ja siirtyä oman domainin kanssa muihin maisemiin

Yleensä niin kärsivällinen minä alkaa olla suht kypsä tohon vuodatuksen toimimattomuuteen

Lisää
25.11.2012 09:28 - 25.11.2012 09:28 #15385 : TaikinaTaivas
TaikinaTaivas vastasi aiheeseen: Re: Vuodatuksen kaatuminen
Olihan se aikamoinen uutinen, että Vuodatus hävitti useamman vuoden kuvat. Jostain kumman syystä se ei henkilökohtaisesti ollut mikään suurempi tragedia. Ilmeisemmin blogin pitäminen ei ollut enää omalla kohdallani niin merityksellinen, fb:n sivut tuntuvat nykyään mielekkäämmiltä päivittää. Vaikkakin näin, palautin kaikki hävinneet kuvat (tuhansia kuvia) takaisin tunnesyistä. Olen alusta alkaen järjestänyt kaikki kuvat omiin kansioihin (esim. suolaiset leipomukset, muffinssit, täytekakut 2012) ja kansioissa kuvat ovat aikajärjestyksessä. Minulle palauttaminen oli siis helppoa vaikkakin aikaa vievää touhua. Ajattelin myös, että kaikki leipomuskuvat ovat tallessa ja jos joskus kaikki reseptitkin menettäisin ei sekään olisi mikään suurkatastrofi, minulla on reseptejä pilvin pimein kirjoissa ja lehdistä revittyinä paperiversioina - en ehtisi omana elinaikana kaikkia edes testata, tulisipahan sit leivottua kaikkea erilaista.

Ihmettelen kyllä miten ihmiset uskaltavat elämänsä tärkeitä kuvia varata vain nettipalvelimen varaan, aina pitää myös itse kuvat varmuuskopioida useampaan paikkaan. Omat leipomuskuvat ovat osa minun elämänhistoriaa ja ne olen henkilökuvien mukana varmuuskopioinut lisäksi ulkoisiin välineisiin.

Sivu luotiin ajassa: 0.141 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017