neuvoa kaivataan / blogger

Lisää
28.03.2010 12:02 - 28.03.2010 12:02 #19523 : sussu80
sussu80 loi aiheen:
aloitin blogin bloggerissa ja olen yrittänyt saada nettikauppojen linkkejä sivulle mutta ei onnistu...
en tiedä mistä kohdasta ja miten saisin ne sinne lisättyä
ja nyt tuntuu että hermot menee

jos joku pystyy neuvomaan kun mulla on peukalo keskellä kämmentä näissä tietokonen asioissa

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
28.03.2010 16:00 - 28.03.2010 16:00 #4773 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan
Mistä olet yrittänyt niitä lisätä?

Oletko kokeillut blogin hallintapaneelin kautta Ulkoasu-välilehdestä gadgetteja lisäämällä?
Sano vaan jos tarttet rautalankaa lisää!

Lisää
28.03.2010 16:34 - 28.03.2010 16:34 #4776 : sussu80
sussu80 vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan
juurikin sieltä, ulkoasu ja gadgetit ja sieltä linkkiluettelo ja kaikkea mahdollista mikä edes hiukan vois olla sinnepäin mutta linkit ei vaan tuu näkyviin kuvakkeina, niin että niistä voisi klikata itseään eteenpäin

kiitos jos pystyt vielä enemmän sitä rautalankaa tarjoilemaan

Lisää
28.03.2010 18:26 - 28.03.2010 18:26 #4777 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan
Jos haluat lisätä kuvallisen linkin niin lisää sellainen gadget kuin "Kuva" ja valitse kuva omalta koneeltasi tai verkosta ja määritä sinne Linkki-kohtaan www-osoite jonne haluat kuvaa klikkaamalla pääsevän.

Uskallatko paljastaa blogisi osoitteen?

Lisää
28.03.2010 19:45 - 28.03.2010 19:45 #4779 : sussu80
täytyy kokeilla, tässä taitaa mennä mukavasti koko yö
kiitos neuvoista
blogini osoite http://sussu-cakefactory.blogspot.com
yritin sitä saada sellaiseksi että löytyisi googlella, mutta en siinäkään onnistunut, amatööri mikä amatööri mutta oppia ikä kaikki

Lisää
28.03.2010 20:00 - 28.03.2010 20:00 #4781 : sussu80
nyt taitaa tää tytteli painua koisimaan
sain linkit lisättyä ja yritin kuva lisäyksen kautta linkkittää mutta enpäs keksinytkään miten olisin esim saanut tämän foorumin logon sinne
nyt ehkä vähän nolottaa mut kunhan pääsen sisälle tuohon bloggaamiseen (tai lähinnä asetuksiin pitäis päästä sisälle) niin kaipa se sitten alkaa sujua kuin vettä vaan

Lisää
13.07.2010 12:17 - 13.07.2010 12:17 #6655 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan / blogger
Mie tuun huutelemaan omasta ongelmastani tähän samaan ketjuun koska blogini on myös bloggerissa.

Onko kenelläkään muulla ongelmia rivinvaihtojen kanssa? Miulla meinaa mennä hermo ihan justiinsa tän koko blogspotin kanssa!

Siis vaikka korjaan turhat välilyönnit blogikirjoituksesta ja julkaisen tekstin, näkyy se ihan kuin olisin hutipäissäni painellu entteriä miten sattuu. Ärsyttävää!

(esim. tämä teksti , eikös olekin melkoisesti turhia välilyöntejä? )

Lisää
13.07.2010 15:02 - 13.07.2010 15:02 #6659 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan / blogger
Onko siellä bloggerissa se hötömölön muokkausmahdollisuus?

Lisää
13.07.2010 17:09 - 13.07.2010 17:09 #6666 : namia
namia vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan / blogger
Mulla on/oli (en oo ihan varma.. ) bloggerissa blogi (ei-leivontaan liittyvä) ja turhia välilyöntejä näkyy häiritsevästi. Mutta ei kuitenkaan joka postissa?

Lisää
14.07.2010 10:35 - 14.07.2010 10:35 #6683 : Tanja

Onko siellä bloggerissa se hötömölön muokkausmahdollisuus?

On, mutta vaikka muokkaan sillä välit pois ja julkasen ni silti se tunkee noita välejä tonne! En oikeesti käsitä...

Pitäisköhän kokeilla eri selaimella?

Niija tosiaan, ei oo läheskään joka postauksessa. Hmh...

muoks: tai ehkä mie en vaan osaa. Toi bloggerin tekemä hötömölö on meinaan ihan täynnä kaikenmaailman ylimäärästä härpäkettä. Vissiin helpommalla selviäis ku notepadilla näpyttelis perustekstin ja copypasteis sen suoraan tonne html-kenttään.
Mokoma ilmaismukahelppo-ohjelma.

Lisää
14.07.2010 11:05 - 14.07.2010 11:05 #6684 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan / blogger

muoks]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_rolleyes.gif[/img]
Mokoma ilmaismukahelppo-ohjelma.

Oon huomannut Vuodatuksessa, että sillä ei ole aina väliä, vaikka hötömölöä osaisi sujuvasti. Se tunkee väliin ylimääräisiä mm. <p>-tageja, jotka aiheuttavat isoja välejä. Joskus auttaa, kun poistaa ensin ylimääräiset </p><p> ja korvaa ne <br/>-tagilla. Ei tästä nyt tietty ole apua, kun ei tiedä missä tilanteessa tapahtuu mitäkin.

Lisää
14.07.2010 14:47 - 14.07.2010 14:47 #6687 : onnelianneli
onnelianneli vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan

Jos haluat lisätä kuvallisen linkin niin lisää sellainen gadget kuin "Kuva" ja valitse kuva omalta koneeltasi tai verkosta ja määritä sinne Linkki-kohtaan www-osoite jonne haluat kuvaa klikkaamalla pääsevän.

Uskallatko paljastaa blogisi osoitteen?

Näin myös minä teen, saa nätimmin sen linkin kera kuvan

Lisää
15.07.2010 03:29 - 15.07.2010 03:29 #6690 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan / blogger
Mullakin on probleemia tämän bloggerin kans. Kuvat pomppii monesti miten sattuu ja rivinvaihdokset on ihan miten sattuu jne (esim. en saa tekstiä lisättyä ennen kuvia, vaan kaikki pitää laittaa aina yhtenä pötkönä). En sitten tiedä onko se "vika" tosiaan selaimessa. Meillä on Macci ja siinä tämä Safari, ja jotenkin tuntuu et se aiheuttaa ihan omia muokkauksiaan. Aikoinaan kun aloitin blogin, niin kaverit lähettivät palautetta, jotta teksti on siansaksaa. Olin kummissani, sillä kotikoneella se näytti ihan hyvälle. Kun menin töihin ja avasin explorerilla niin teksti oli kuin olikin tosiaan jotain avaruuskoodeja. Eli vähän epävarmuutta kyllä aiheuttelee minulle bloggerin hallinta kotoa, kun en loppujen lopuksi tiedä yhtään miltä se näyttää muilla selaimilla.

Lisää
15.07.2010 11:15 - 15.07.2010 11:15 #6695 : onnelianneli
onnelianneli vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan / blogger
Mozillalla ei ainakaan näyttäisi olevan tuota ongelmaa ku tekee.. en ole ainakaan saanu kommentteja että blogissani olisi jotain hassua tekstiä, joten jos on niin ilmoitelkaa ihmeessaä

Lisää
21.02.2011 16:04 - 21.02.2011 16:04 #8735 : Tanja

Mullakin on probleemia tämän bloggerin kans. Kuvat pomppii monesti miten sattuu ja rivinvaihdokset on ihan miten sattuu jne (esim. en saa tekstiä lisättyä ennen kuvia, vaan kaikki pitää laittaa aina yhtenä pötkönä). En sitten tiedä onko se "vika" tosiaan selaimessa. Meillä on Macci ja siinä tämä Safari, ja jotenkin tuntuu et se aiheuttaa ihan omia muokkauksiaan. Aikoinaan kun aloitin blogin, niin kaverit lähettivät palautetta, jotta teksti on siansaksaa. Olin kummissani, sillä kotikoneella se näytti ihan hyvälle. Kun menin töihin ja avasin explorerilla niin teksti oli kuin olikin tosiaan jotain avaruuskoodeja. Eli vähän epävarmuutta kyllä aiheuttelee minulle bloggerin hallinta kotoa, kun en loppujen lopuksi tiedä yhtään miltä se näyttää muilla selaimilla.

Siis miulla menee hermot ihan justiinsa ton bloggerin kanssa! Yritän lisätä pikkukuvia yhteen pötköön mutta ihan sama vaikka vaihtaisin joka kuvalle yksitellen keskityksen samaan reunaan tai keskelle tai mihin vaan niin se törkkii ne ihan eri puolille sivua. Voi elämä sentään.
Saati eikä puhettakaan että sais vaikka kaks pikkukuvaa rinnan ja alekkain siten et niitä on yhteensä vaikkapa kymmenen kuvaa, eli viis päällekäin aina puolellaan.
Mitenhän tätä ois tarkotus oikeesti käyttää? Kahella eri selaimella koittanu, chrome antaa hiirellä liikutella kuvia mut bloggeri heittää ne ihan mielivaltasesti johonkin, kun taas firefox ei anna liikutella kun keskityskomentojen avulla ja nekin menee joissain kuvissa niin et kun keskitän vasemmalle, bongaa kuva oikeaan laitaan. Voi hel***** sentään! Vinkkejä?

Lisää
19.03.2011 09:23 - 19.03.2011 09:23 #9056 : NaMiNaMi
NaMiNaMi vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan / blogger
Delete on iso nounou bloggerissa. Ne ylimääräiset rivit mitkä mäkyy julkaisun jälkeen saa pois kun menee sen rivin alkuun mitä ennen niitä ylimääräisiä on ja sillä nuolinäppäimellä millä 'pyyhitään' naputtaa ne rivinvaihdot pois, delete ei tässä kohtaa niitä poista. En tiedä sen näppäimen nimeä mutta se on siinä enterin yläpuolella se pitkä nuoli vasemmalle. Sillain lähtee.

Kuvat pitää olla kaikki samankokoisia ja keskitettyjä. Eli kun klikkaa kuvaa niin tulee se palkki alas missä on ne vaihtoehdot. Jos pomppaa laitaan kun niitä siirtelee niin aina vaan klikkaa sitä kuvaa ja valitsee keskelle. Silläkin on merkitystä että onko pysty tai vaakakuvia sillä ne ei aina mahdu rinnakkain. Esim. Kaks pystykuvaa menee mutta kaks vaakakuvaa ei. Html-koodia muoksimalla vois kyllä senkin muuttaa. Jokaiseen kun valitsee kooksi pieni ja keskellä niin yleensä kyllä mahtuu rinnakkain.

Mä oon nyt joutunu muoksiin omaani jonkun verran kun ykskään valmis sivupohja ei oo just sellainen kun haluaisin.

Lisää
11.12.2012 18:34 - 11.12.2012 18:34 #15536 : jensku
jensku vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan / blogger
Mä kasailen myös bloggeriin pikkuhiljaa leivontablogia, toivottavasti nyt vielä ennen joulua saisin kasaan. Lueskelin alkupään kommentteja, ja seiltä silmiini osui hötämölö, mitähän tolla hötämölöllä (vai mikä se nyt oli) tarkoitatte? Olis varmaan ihan oleellista tietää mutta mä kysyisin, että mitä kuvankäsittelyohjelmia käytätte blogiin laittaessa kuvia, jos niitä vaan pienentää nettiä varten ja laittaa mahdollisesti alareunaan blogin osoitteen kuviin (en tiedä, jaksanko tuota loppuviimeksi kovin kauaa lisäillä, vaikka eihän se sinänsä kaiken muun lomassa kauaa aikaa vie), ja esim.kuvien yhdistelyyn niin, että yhdessä kuvassa olisi ns. kuvasarja? on joskus muutama vuosi sitten käyttäny yläasteen tietotekniikan tunnilla käyttäny photoshoppia, mutta kun sekin maksaa enkä ihan hirveesti tolta kuvankäsittelyohjelmalta vaatisi, niin kiinnostaisi tietää, oletteko löytäneet jonkin hyvän ilmaisohjelman, jolla saisi nuo perusjutut hoideltua. Itse asiassa mietin, kun bloggerissahan kuvia ladattaessa valitsee, minkä kokoisena kuva näkyy blogissa, mutta pienentääkö se kuvan tiedostokokoa , vai pienentääkö se vain kuvan ns näkyvää kokoa, vai tpahtuvatko ne periaatteessa automaattisesti kummatkin? mietin vain, että selviääkö ilman kuvan pienentämistä kuvankäsittelyohjelmalla, vai riittääkö se kun kuvan kokoa muuttaa ladattaessa? (varmaan tosi epäselvää ja hitaasti ymmärrettävää tekstiä kun tuli noin pitkäkin

Lisää
05.05.2013 19:31 - 05.05.2013 19:31 #16458 : Aliica98
Aliica98 vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan / blogger
Mullakin on bloggerissa pienenpieni onkelma Taitaapi olla vaan ihan omaa tietämättömyyttäni, mutta kun kukaan muu ei osaa auttaa niin käännynpä tänne teidän puoleen!
Mää en siis saa kategoriaa mistään! Oon yrittänu hallintapaneelin, mallin, ulkoasun ja gadgetien kautta, but nothing helps. Tuntuu kuin semmosta ei ois olemassakaan vaikka muissa blogeissapa oon monasti kategorioita nähny :O (Eli semmonen missä on esim. täytekakut -linkki josta pääsee kaikkiin blogissa oleviin täytekakkuihin, suolaiset -linkki suolasiin jne.) Niin että miten minä saisin semmosen ja mistä?

Lisää
12.05.2013 19:02 - 12.05.2013 19:02 #16507 : Sokerihelmi
Sokerihelmi vastasi aiheeseen: Re: neuvoa kaivataan / blogger
Tuossa bloggerin ylimääräisten rivivälien ongelmassa olen huomannut, että ne ei poistu jos siinä kirjoitusalustassa niitä poistelee, mutta kun lähtee muokkaamaan sen tekstin html-muotoa niin sieltäpä niitä sitten löytyy niitä < br / > muotoisia koodinpalasia. Ne kun napsii pois niin ainakin minulla on auttanut noihin ylimääräisiin riveihin.

Sivu luotiin ajassa: 0.214 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017