Mitä teette kilpailuvoitoillanne ?

Lisää
24.02.2010 18:21 - 24.02.2010 18:21 #19493 : cherry
cherry loi aiheen:
Seuraan leivontablogeja mielelläni ja haaveilen omasta blogista.
Leivontablogeissa jaellaan palkintoja enemmän, kuin missään muussa ryhmässä.
Ja näyttää siltä, että niistä iloitaan, koska kiitokset ovat ihan omaa luokkaansa.
Mutta sen jälkeen ne saadut aineet tai tuotteet hukkuvat 'saharaan'. Ainakin hyvin
harvoin on mainintaa myöhemmin, että tein tai käytin 'tähän tai siihen' saamani
palkinnon tai saamaani tuotetta.

Palkintojako vain keräillään ja siksi kommentoidaan ja osallistutaan ?
Entäpä jos palkinto on esim. suklaata jota leipuri ei allergian tai muun seikan vuoksi
voi käyttää? Tai hänellä on jo laatikollinen samaa tuotetta, niin meneekö se silloin
käyttämättömänä roskiin vai SLY pakettiin tai synttärilahjaksi kaverille?

Pitääkö 'ei kiva' tuote tuhota vai antaa jollekin toiselle ?
Mainitsetko silloin, että sain, mutta en voi käyttää tai on jo 99 kpl ?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
24.02.2010 18:42 - 24.02.2010 18:42 #4072 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Mitä teette kilpailuvoitoillanne ?
Aika hyvä kysymys!
Osallistun itse aika harvoin kilpailuihin, joten voitotkin ovat vähissä.
Blogini on niin uusi, että ongelmaa ei ole syntynyt voitoista ja niiden käytöstä
MUTTA jos ja kun voitan, niin iloitsen aidosti ja käyn vaikka jonkin kurssin, jos sen
käyttö sitä vaatisi
Jos nyt ihan mahdotonta sattuisi voittamaan 'hiiren' tai 'krokotiilin', niin toki laittaisin
heti kiertoon
Kerran vuodessa vien lasten hyväksi kerättäviin keräyksiin uusia tuotteita myyntiin, joita
on ilmestynyt työn vuoksi näytteinä, värien ja muiden trendien vaihtuessa.
Ystäville jakelen osan, jos sattuvat tarvitsemaan.
Mikään ei ole niin kamalaa, että joutaisi roskiin !

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
27.02.2010 08:35 - 27.02.2010 08:35 #4101 : Isabel
Isabel vastasi aiheeseen: Re: Mitä teette kilpailuvoitoillanne ?
Heii.

No vaikka osallistuisi ties kuinka moneen kilpailuun, osallistujia on muitakin. Harvoin yksi ja sama henkilö kahmii kaikki palkinnot itselleen. Iloahan se on jo sinänsä, että on jotain voittanut, mutta en itse yleensä laita kiertoon, vaan käytän ne johonkin leivontaan liittyvään. Yleensä siis osallistun aina kilpailuihin, joissa on palkintona jotain leivonta-aiheista. Jos sieltä tulee jotain uutta ja jännää, pyrin tietenkin kokeilemaan sitä! Itse en myöskään ole kovin monelle tuotteelle allerginen ja jos olisin, leipoisin varmasti jollekin toiselle. Leivontavälineistä sitten, että kyllä mä niitä muutenkin "hamstraan", joskus tulee sellaisia tilanteita, että "onneksi ostin silloin 2v. sitten sen yhden muotin" tms. Välineethän ei kulu. I
tse, jos järjestän kipailua ja lähetän jollekulle jotain välineitä tms. en oleta että ensimmäisenä viikonloppuna sitä on jo käytetty tai että ylipäänsä kukaan koskaan laittaa blogiinsa siitä juttua. Samaten, kun jos lähetän elintarvikkeita, en oleta että niitäkään esitellään leivonnaisten merkeissä sen kummemmin. Itse ainakin tosi harvoin, jos leivon jotain äkkiä kotiin, niin laitan siitä mitään mainintaa blogiin. Ja jos käytän siihen kilpailussa voittamaa suklaata, niin eipä tule sitäkään ilmotettua

Lisää
27.02.2010 09:12 - 27.02.2010 09:12 #4102 : nami-hiiri
Hyvä näkökulma, Isabel! En usko, että tässä tarkoitetaan, joka voitetun suklaapalan tai servetin käytön mainintaa.
Vaan ihan yleisellä tasolla, miten voittoja käytetään ja käytetäänkö lainkaan. Ei Cherry varmaan sitä ajanut takaa, että 'reseptistä' tulisi mainoslista palkinnoista.
Itse huomasin mm. SLY sivuilta (?) tai jostain kuitenkin, että sinne oli mahdollisuus ilmoittaa saamistaan tuotteista
tehtyjä leipomuksia. Kiva idea sinällään. Mieleen tulikin, että Cherry on varmaan lukenut samaa.
Itse huomasin toisen asian, että joku oli vahingossa/ajattelemattomuuttaan lähettänyt jotain 'inhokiksi' mainittua parilleen....
Ihan uutena blogilaisena kirjoitin syksyllä postauksen 'lahjoista' ja niiden 'saajista'. Nykyään joka pienikin puoti on pullollaan tavaraa, ettei mikään ole ihmeellistä tai uutta. Tämän seurauksena mieltymykset muuttuvat ja toki allergiatkin ovat lisääntyneet keinotekoisten makujen ja värien myötä, joka on hieman toinen asia.
En usko, että tarkoitetaan ihan kirjaimellisesti 'palkintojen' moninkertaista kehumista, vaan yleisesti, että mitä niillä tehdään!? Vanha sanonta, että 'lahjaa ei saa antaa pois', on sekin aikansa elänyt.

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
27.02.2010 10:02 - 27.02.2010 10:02 #4104 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Mitä teette kilpailuvoitoillanne ?

Palkintojako vain keräillään ja siksi kommentoidaan ja osallistutaan ?

Mie ainakin, vähän kuten Isabel, osallistun aina yleensä jos palkinnon aiheena on jotain leivontaan liittyvää. Tämä siksi, että uskon jos voitan niin palkinnolle on mitä luultavimmin käyttöä. En siis koe mitenkään "keräileväni" palkintoja, enkä kyllä ole juuri mitään koskaan voittanutkaan. Vaan siksi osallistun koska leivontaan liittyvät tarvikkeet ja elintarvikkeet ovat yleensä hyödykkäitä!

Entäpä jos palkinto on esim. suklaata jota leipuri ei allergian tai muun seikan vuoksi voi käyttää?

Olen saanut tummaa suklaata josta itse en tykkää yhtään. Mutta eihän sitä pakko ole itse syödä, vaan käyttää leivontaan johon se onkin mainiota!

Tai hänellä on jo laatikollinen samaa tuotetta, niin meneekö se silloin käyttämättömänä roskiin vai SLY pakettiin tai synttärilahjaksi kaverille?

Roskiin ei tulisi mieleenikään heittää. Kerran taisin eräällä SLY-kierroksella laittaa jonkun jutun kiertoon koska itselle ei ollut sillä kertakaikkiaan mitään käyttöä. Mie en näe siinä mitään pahaa jos laittaa jonkun palkinnon tai lahjan "kiertoon", jos se on muuten ns. koskematon ja käyttökelpoinen. Mitä turhaa omissa nurkissa säilyttää jotain juttua jos sille ei ole itselle mitään käyttöä?
Kaverit eivät juuri arvosta leivontaan liittyviä lahjoja joten sellaisia eivät koskaan saa.

Mainitsetko silloin, että sain, mutta en voi käyttää tai on jo 99 kpl ?

Tässä onkin varmasti monilla se kynnys iso. Tumman suklaan antajalle annoin tiedoksi etten välitä tummasta suklaasta, mutta että sen voin kuitenkin käyttää leivontaan. Joten juttu meni mielestäni ihan ok.

Kun taas SLY-kierroksella saamani juttu jolle itselle ei ollut käyttöä, lähti "hissukseen" eteenpäin, koska en halunnut tuottaa mielipahaa lahjan antajalle kertomalla hänelle että yksi tavaroista oli tarpeeton itselle. Mutta toisaalta, jos etukäteen ei tiedä mitä saa, eikä paketin lähettäjä voi täysin tietää mitä vastaanottaja tarvitsee, eihän silloin kenenkään pitäisi mieltään pahoittaa jos saa tai antaa väärän lahjan?

No vaikka osallistuisi ties kuinka moneen kilpailuun, osallistujia on muitakin. Harvoin yksi ja sama henkilö kahmii kaikki palkinnot itselleen.

Totta, totta.

jos järjestän kipailua ja lähetän jollekulle jotain välineitä tms. en oleta että ensimmäisenä viikonloppuna sitä on jo käytetty tai että ylipäänsä kukaan koskaan laittaa blogiinsa siitä juttua.

Miekään en oleta että lähettämääni palkintoa heti käytetään, mutta olisihan se mukavaa jos palkinnon saaja kehtaisi jonkun maininnan siitä blogiinsa laittaa. Näin pyrin itsekin tekemään jos joskus harvoin satun jotain voittamaan.

Samaten, kun jos lähetän elintarvikkeita, en oleta että niitäkään esitellään leivonnaisten merkeissä sen kummemmin.

En miekään kyllä tämmöistä oleta. Mutta tuohon edelliseen tekstiini vielä, eli jos joku on vaikka arvonnan tai muun kisailun avulla voittanut jotain itselleen, on miusta mukavaa ja kohteliasta ilmoittaa voitosta blogissaan. Kuten tosi monet näyttävätkin tekevän.
Mutta en siis oleta että se voitettu väripurkki mainittaisiin leipomuksen yhteydessä johon kyseistä väriä on käytetty. SLY-kierrokset on mielestäni erikseen, niissä on miusta kiva idea että voi kertoa mitä on leiponut SLY-paketista löytämillään jutuilla.

En usko, että tarkoitetaan ihan kirjaimellisesti 'palkintojen' moninkertaista kehumista, vaan yleisesti, että mitä niillä tehdään!? Vanha sanonta, että 'lahjaa ei saa antaa pois', on sekin aikansa elänyt.

Eli siis pähkinänkuoressa vastaus alkuperäiseen kysymykseen]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_smile.gif[/img]

Onkohan ihmisillä paljonkin tällaisia "palkintoja" tai muita, joille eivät jostain syystä keksi käyttöä? Niitähän voisi vaikka vaihdella keskenään, tässäpä hauska idea!

Lisää
27.02.2010 11:21 - 27.02.2010 11:21 #4109 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Mitä teette kilpailuvoitoillanne ?
Vastauksena kysymykseen tuleeko käytettyä palkinnot itse: Sen kerran kun jotain satun tuurillani voittamaan, nautin täysin rinnoin palkinnosta, oli se mitä vaan Yleensä keksin aina jotakin käyttöä palkinnolle. Nytkin on kyllä yksi palkinto odottamassa käyttöön pääsyä, mutta se saa odottaa vielä hetken. Mutta tulipa mieleen, että täytyykin muistaa mainita, kun palkintoa leipomukseen käytän, että mistä se tuli

Lisää
27.02.2010 11:24 - 27.02.2010 11:24 #4110 : Isabel
Isabel vastasi aiheeseen: Re: Mitä teette kilpailuvoitoillanne ?
^ Minusta, jos omistaa blogin, ja voittaa toisesta blogista jotain, on mukavaa, jos siellä omassa blogissa kerrotaan että on voittanut ja mitä on voittanut. Tosin kaikkien blogit eivät ole sellaisia, mihin lisäillään ns. "ylimääräisiä juttuja" vaan siellä on kaikessa yksinkertaisuudessaan vain niitä omia leipomuksia yms.

Sitten, jos voittaa vaikka kuivahiivaa tai jotain, mikä ei ole niin erikoista, ei siitä mun mielestä tarvitse missään vaiheessa ilmottaa leipomuksen yhteydessä. Mutta jos voittaa jotain todella erikoista, ja siitä leipoo jotain ja esittelee leivonnaisen blogissa, musta tällöin olisi kiva kertoa saaneensa sen erikoisen tuotteen sieltä jostain mistäliekilpailusta.

SLY-blogissa on ainakin nyt 10-kierroksella se sly-leivonnaiset -osio, koska musta on kiva, jos se innostaisi leipomaan niistä tuotteista ja muutenkin tulisi sitten esiteltyä mitä niistä on leivottu. Itse olen saamistani paketeista aina aika huonosti leiponut mitään, mutta kyllä mustakin olisi kiva, jos näkisi mitä oma muistettava on leiponut saamastaan paketista.

Lisää
03.03.2010 18:23 - 03.03.2010 18:23 #4263 : Anonymous
Minä olen muutaman kerran voittanut blogeista palkinnon! Ihanaa! Olen niistä aina ihan innoissani, ja joka kerta olen postannut palkinnon näytille kaikille. Mukavasti olen myös saanut kommenttia "ai sinäkö tuon sait, onnea! t:kateellinen" -tyyliin.. Sn kummemmin en sitten enää ole tuotetta maininnut, mutta kaikki on tullut aina käytettyä. Kun paljon leipoo, saa kyllä kaiken "hukattua". Aikanaan yhden muotin pistin kiertoon, koska minulla oli se jo, ja silloin olin mukana Sly-kierroksella, ja tiesin, ettei sly:lläni kyseistä muottia ole. Annoin sen siis hänelle. Siinä ei kai liene mitään pahaa? Yhtäkaikki, minusta on kivaa osallistua ja voittaakin vielä arpajaisissa. Aika monet arpajaiset olen itsekin blogissani järjestänyt. Kivaa puuhaa!

Lisää
03.03.2010 18:32 - 03.03.2010 18:32 #4268 : nami-hiiri
..olen samaa mieltä, että hyvä antaa kiertoon käyttämätön tuote tai paketti, jos itse ei tarvitse tai voi käyttää.
Pakko kyllä sanoa ikävästikin, että on niitäkin, jotka panevat mieluummin tavaroita roskiin, kun antaisivat jollekin. Ja niitä nirppanokkia, jotka eivät ole tyytyväisiä vaikka saisivat kuunkin taivaalta
HUOMATKAA kuitenkin, etten tarkoita nyt ainoatakaan kakuntekijää !

Lisää
03.03.2010 18:46 - 03.03.2010 18:46 #4270 : Anonymous
Juu, nirppiksiä valitettavasti löytyy maailmasta ja joka elämän osa-alueelta... Ihan esimerkkinä; tunnen perheen, jossa leivästä syödään vain päälipuolet, alapuolet lentävät ROSKIIN!!!! Umpinuukana ei pysty käsittämään tätä!!!

Lisää
03.03.2010 18:48 - 03.03.2010 18:48 #4271 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Mitä teette kilpailuvoitoillanne ?

tunnen perheen, jossa leivästä syödään vain päälipuolet, alapuolet lentävät ROSKIIN!!!! Umpinuukana ei pysty käsittämään tätä!!!

No tää on jo aika naurettavaa

Lisää
03.03.2010 19:34 - 03.03.2010 19:34 #4275 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Mitä teette kilpailuvoitoillanne ?

tunnen perheen, jossa leivästä syödään vain päälipuolet, alapuolet lentävät ROSKIIN!!!! Umpinuukana ei pysty käsittämään tätä!!!

No tää on jo aika naurettavaa

Öh, siis ihan oikeastiko? Joko näillä ihmisillä on taskut täynnään ylimääräistä rahaa, tai sitten ovat vain käsittämättömän nirsoja. Huh-oh.

Lisää
20.02.2016 15:41 #20187 : MiaMarika
MiaMarika vastasi aiheeseen: Re: Mitä teette kilpailuvoitoillanne ?
Pidän. Yleensä kaikelle löytyy käyttöä.

Lisää
22.02.2016 20:02 #20202 : tonttoli
tonttoli vastasi aiheeseen: .
Kaikelle lötyy käyttöä, ja kaikesta olen kiitollinen :) Se on niin mukavaa, jos harvoin sattuu jotain saamaan. Ja mikä parasta - saattaa saada sellaista, jota ei normaalisti tulisi ostettua ja pääsee kokeilemaan uutta!
Toki ymmärrän, jos itselle tarpeettoman asian laittaa kiertoon. Mutta ei sentään roskiin! :ohmy:

Lisää
23.02.2016 19:00 #20207 : Leivontanurkka
Leivontanurkka vastasi aiheeseen: .
Kyllä itse kiitollisena ja iloisena otan voitot vastaan ( kun joskus jotain voitan..). Nytkin voittokirjani odottaa kiireetöntä hetkeä, jotta voin uppoutua ihaniin resepteihin :P
On sääli, jos hyvää tavaraa tai tuotteita menee roskiin..Ihan hyvin sitten vaikka kiertoon.

Heidi / Leivontanurkka

Sivu luotiin ajassa: 0.105 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017