Täyttävä muttei kuitenkaan turhan raskas syötävä?

Lisää
14.10.2010 03:36 - 14.10.2010 03:36 #19670 : Anonymous
Anonymous loi aiheen:
Tämä on tilanne;

Lauantaina tulee muutama ystäväni iltapäivällä meille suoraan koiranäyttelystä, tarkoituksenamme on sitten lähteä illalla siitä kuppilaan, joten ajattelin olla ystävällinen ja tarjota heille jotakin murua pönttöönsä ennen nestemäisen nautiskeluja.

Haussa olisi siis joku hyvin kevyt lämmin ruoka tai jokin mukava suolainen leipomis-touhu. Mikä mahtaisi olla sellainen? Lisäksi mietin jotakin muuta mukavaa pikku suolasta naposteltavaa siihen illalle tai aamuyölle kun palaamme kotiin

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
14.10.2010 11:09 - 14.10.2010 11:09 #7568 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Täyttävä muttei kuitenkaan turhan raskas syötävä?
Tortilloja jollain kevyellä, vaikkapa pelkillä kasviksilla ja vaikka jotain juustoa sinne kaveriksi? Tai sit vois leipassa itse sämpylöitä ja tarjoilla niitä tietysti lämpiminä muutamilla lisukkeilla. Tai paistaa raakapakasteriisipiirakoita ja munavoita niille?

Tämmösiä tuli itelle mieleen.

Nykyäänhän on jo kans tosi paljon kaikkia erilaisia suolasia raakapakastejuttuja, esim. kinkkukierteitä (jotka taitaa tosin olla sulatusvalmiita?) ja muita. Ne on ihan kätevä vara jos nopsaan tarvii tehhä kun käyttää vaan uunin kautta (ei varmaan aamuyöllä enää jaksa leipomaan ruveta?).

Mitähän muut tarjoais?

Lisää
14.10.2010 12:50 - 14.10.2010 12:50 #7577 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Täyttävä muttei kuitenkaan turhan raskas syötävä?
Itselle tuli mieleen pastasalaatti (broileri tai kinkku esimerkiksi) ja sen lisukkeeksi vaikkapa itsetehtyä patonkia (tai sitten tuoretta patonkia kaupasta jos ei halua itse tehdä). Salaatti on helppo tehdä jo valmiiksi jääkaappiin reilusti ennen vieraiden tuloa.

Suolaisena naposteltavana olen itse ihastunut juustokierteisiin/-tikkuihin (oonkohan kirjottanu näistä jo johonkin muuhunkin ketjuun..?). Valmis voitaikina kaulitaan suorakaiteen muotoiseksi levyksi, levyn toiselle puolikkaalle juustoraastetta (+paprikajauhetta, chilijauhetta tai jotain muuta mistä tykkää) ja taikinan toinen puoli käännetään täytteen päälle. Sitten vain leikataan täytetty taikinalevy parin sentin paksuisiks suikaleiksi ja suikaleet käännetään kierteelle. Paistetaan 225 asteessa sopivan kypsiksi

Lisää
14.10.2010 16:27 - 14.10.2010 16:27 #7580 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Täyttävä muttei kuitenkaan turhan raskas syötävä?
Kiitos vinkeistä, taidankin tosiaan ostaa jotain valmis kinkkukierteitä tms. ja uunitan valmiiksi siinä kun laittaudutaan illan rientoihin, on sitten valmista kamaa kun kotiin saapuu.

Toi pastasalaatti ja patonki kuulosti tosi hyvältä kans kun porukka tähän meille saapuu, semmosta siis.

Vitsi kun aikusta ämmää jännittää yks viihteelle lähtö, on edelliskerrasta vaivasesti 1 vuosi ja 3 kuukautta

Lisää
15.10.2010 05:53 - 15.10.2010 05:53 #7588 : Rottinkiweileri
Rottinkiweileri vastasi aiheeseen: Re: Täyttävä muttei kuitenkaan turhan raskas syötävä?
Tämäkin on hyvää. Jos haluaa ruokaisampaa niin paista broilerin fileitä lisukkeeksi .
Löytyy muitakin versioita. Itse paahdan leipäkuutiot oliiviöljyssä, jossa "pyörii" valkosipulin kynsi (kokonaisena, antaa vain vähän makua) ja maustan yrttisuolalla. Valkoviinin kanssa tosi hyvää

http://www.kotijakeittio.fi/ruoka/kasvisruoat/_a48233/

Toinen hyvä on lämmin vuohenjuustosalaatti esmes. täältä...

http://pastanjauhantaa.blogspot.com/200 ... aatti.html

Lisäksi patonkia (tai yrttipatonkia pakastealtaasta)

Kummatkin salaatit voi "esivalmistaa" aikaisemmin ja koota sitten kun on aika.

Sivu luotiin ajassa: 0.075 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017