Pääsiäisruokia

Lisää
29.03.2010 09:35 - 29.03.2010 09:35 #19525 : Sirkku
Sirkku loi aiheen:
Mitä teillä syödään pääsiäisenä? Onko jotain perinteitä, joista ei luovuta, vai uudistuuko menu joka vuosi? Entä jätättekö väliin kokonaan jotain pääsiäiseen perinteisesti kuuluvaa?

Meillä on pääsiäisenä ollu yleensä kalkkunarulla ja sen kanssa sitten vaihtelevia seuralaisia. Usein on ollu maissia, joka jo värin puolesta sopii pääsiäiseen. Varsinaiset perinteet on kuitenkin makealla puolella: mämmiä pitää aina olla, suklaamunia on vaikka minkälaisia, ja pöydän komeutena on itse erittäin perinteikkäällä ohjeella pashamuottiin tehty pasha. Lammasta meillä ei oo vissiin koskaan ollu, vaik se taitaa kuuluakin pääsiäisen perinteisiin.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
29.03.2010 10:06 - 29.03.2010 10:06 #4786 : Tige
Tige vastasi aiheeseen: Re: Pääsiäisruokia
Me käydään yleensä anoppilassa syömässä lammasta. Tänä vuonna ajattelin tehdä jälkiruoaksi hyydytetyn persikkakakun mukaan. Eipä kai siellä muuta perinteistä ole, lammasta on aina pääsiäisenä.

Lisää
29.03.2010 13:24 - 29.03.2010 13:24 #4791 : Niina
Niina vastasi aiheeseen: Re: Pääsiäisruokia
Meillä syödään kyllä lammasta tai pikemminkin karitsaa, maku on parempi. Sit meil on kananmunanpuolikkaita joiden päällä on sellaista kylmäsavulohisysteemiä. Mämmiä ostetaan aina vaikka kukaan ei siitä oikein tykkää, mutta kun kuuluu pääsiäiseen Sitten kahvin kanssa on yleensä jotain raikasta sitruuna-appelsiini hyydyke tai jäädyke kakkua. Pashaa olen joskus kokeillut mutta on turhan makeaa meidän makuumme.

Lisää
30.03.2010 07:47 - 30.03.2010 07:47 #4803 : Pricilla
Pricilla vastasi aiheeseen: Re: Pääsiäisruokia
Hmmm, meillä ei ole yhtenäkään vuonna kotona pääsiäistä mitenkään erityisesti juhlittu. Mies on yleensä töissä, joten lasten kanssa syödään sitten mitä jääkaapista sattuu löytymään. Joinakin vuosina ollaan vietetty pääsiäislounas mun vanhemmilla ja siellä syödään yleensä jotain itse pyydettyä kalaa tai lintuja. Sienet ja marjat ovat myös aina läsnä aterioissa. Varsin luomua siis
Minä olen yleensä jälkkärivastaava ja monesti tulee täyskäri tai juustokakku pöytään väsättyä.

Lisää
30.03.2010 09:38 - 30.03.2010 09:38 #4806 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Pääsiäisruokia
Ei ole mitään kummempaa perinnettä. Jos aloittaisi Dallaspulla-perinteen.

Lisää
31.03.2010 06:40 - 31.03.2010 06:40 #4816 : Marilele
Marilele vastasi aiheeseen: Re: Pääsiäisruokia
Meilläkään ei ole mitään perinteitä ruokien suhteen. Tänä vuonna meillä on muutamat sukujuhlat pääsiäisen aikaan. Kotona syödään varmaan jotakin herkullista kanaruokaa, lammas ei meille maistu.

Sivu luotiin ajassa: 0.084 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017