Ruoka-aine inhokkisi?

Lisää
07.04.2010 19:06 - 07.04.2010 19:06 #5039 : Paula
Vastaus käyttäjältä Paula aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?

-Hmm....mä olen aina ollut kaikkien mielestä kummajainen, kun KETSUPPI on minusta ihan kamalaa. Ei voi käsittää, miten ihmiset pilaa sillä ruokansa..

Eikös se ainakin jonkun tarinan mukaan ole keksitty peittämään pilaantunut maku?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
07.04.2010 19:07 - 07.04.2010 19:07 #5040 : Tanja
Vastaus käyttäjältä Tanja aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Höm, miten miusta tuntuu että joko mie vaan oon nirsoin ihminen foorumilla tai sit muut on jättäny rutkasti kertomatta inhokkejaan!

(Tai eikä, en ole nirso vaan mukavuuden haluinen!)

Lisää
07.04.2010 19:29 - 07.04.2010 19:29 #5041 : Paula

Höm, miten miusta tuntuu että joko mie vaan oon nirsoin ihminen foorumilla tai sit muut on jättäny rutkasti kertomatta inhokkejaan!

Tai sit soot huono pakko-opettamaan itseäs. Mulla on moni inhokki lähtenyt listalta opettelun myötä. Ajattelin, että pakko yrittää oppia pitämään. Näin on käynyt ainakin näiden kanssa: korianteri, katkarapu, sienet (ei kylläkään kaikki) ja vichy. Osa inhokeista on sellaisia, että voin niitä syödä, jos on pakko. Jännä, miten korianteri oli aivan kamalaa ja pilasi kaikki itämaiset ruoat, kun nykyään ahmin sitä aivan innolla.

Lisää
07.04.2010 19:51 - 07.04.2010 19:51 #5042 : Tanja

Tai sit soot huono pakko-opettamaan itseäs. Mulla on moni inhokki lähtenyt listalta opettelun myötä. Ajattelin, että pakko yrittää oppia pitämään. Näin on käynyt ainakin näiden kanssa: korianteri, katkarapu, sienet (ei kylläkään kaikki) ja vichy. Osa inhokeista on sellaisia, että voin niitä syödä, jos on pakko. Jännä, miten korianteri oli aivan kamalaa ja pilasi kaikki itämaiset ruoat, kun nykyään ahmin sitä aivan innolla.

Heh, niinno. Vaikea vaan opetella kun moni noista inhokeista saa aikaan oksennus-refleksin. Muut aiheuttaa lähinnä vilunväreitä ja puistatus-inhotus-kohtauksia. Oon kai niin tunteilla elävä ihminen et erittäin hyvät ja erittäin huonot ruoka-aineet kuuluu myös niihin tunteita nostattaviin juttuihin.

Lisää
08.04.2010 13:32 - 08.04.2010 13:32 #5077 : aleksi
Vastaus käyttäjältä aleksi aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
melkeen kaikki näyttää inhoavan etanoita mutta onko kukaan maistanut niitä täälä? inhokki utuista kannattaa itse tehdä ruokaa niin ne voikin olla oikeen hyviä tai inhotus asia ei olekaan se itse tuote vaan joku ikuinen tapa miten se aina valmistetaan.

..ja kaikki mausteet on muuten keksitty peittämään pilaantunut maku.. esim. glögissä vanhan kulahtaneen viinin

Lisää
08.04.2010 13:44 - 08.04.2010 13:44 #5081 : Paula

..ja kaikki mausteet on muuten keksitty peittämään pilaantunut maku.. esim. glögissä vanhan kulahtaneen viinin

Taisit vähän yleistää. Jotkut mausteet on ihan vaan väriä tuomassa ja toiset pidentävät ruoan säilymisaikaa. Unohtamatta lääkemausteita.

Lisää
08.04.2010 17:40 - 08.04.2010 17:40 #5103 : Jouhanna
Vastaus käyttäjältä Jouhanna aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Mä rakastan etanoita!

Lisää
13.04.2010 17:33 - 13.04.2010 17:33 #5244 : Jonna
Vastaus käyttäjältä Jonna aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?

[*]juustonaksut (taas tulee sukkamehut mieleen)

Tätä mä en edelleenkään voi ymmärtää! Päivän auki ollut Jumbo-juustosnacks-pussi = ((Tosin eihän noi Jumbot oo tavallisia juustonaksuja vaan niissä on pekonia ja cheddaria, mut kuitenkin NAMNAM ))

Lisää
13.04.2010 17:46 - 13.04.2010 17:46 #5245 : Paula
Niin! Ja savu-BBQ-kastike! Sitä tunkevat joka ruokaan esim. Amarillossa. Hyh hyh. Savuaromi pullosta (myydään esim. chilikaupassa) on hyvää, mutta savu+BBQ=EI!

Lisää
14.04.2010 10:20 - 14.04.2010 10:20 #5264 : Jonna
Vastaus käyttäjältä Jonna aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?

Niin! Ja savu-BBQ-kastike! Sitä tunkevat joka ruokaan esim. Amarillossa. Hyh hyh. Savuaromi pullosta (myydään esim. chilikaupassa) on hyvää, mutta savu+BBQ=EI!

Tämäkin on yks mun lemppareista Tekis välillä oikeen mieli impata jääkaapissa olevaa BBQ-savu-grillauskastiketta

Mä en voi sietää säilöttyjä kirsikoita. Enkä oikeestaan kirsikoita mitenkään muuten kuin suoraan puusta kerättynä.

Lisää
14.04.2010 10:58 - 14.04.2010 10:58 #5266 : Paula

Mä en voi sietää säilöttyjä kirsikoita. Enkä oikeestaan kirsikoita mitenkään muuten kuin suoraan puusta kerättynä.

Mulla on aika sama juttu. Tuoreena tai DR. Pepper.

Lisää
05.06.2010 06:53 - 05.06.2010 06:53 #6110 : suvikeiju
Vastaus käyttäjältä suvikeiju aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
sienet
äyriäiset
oliivit
anis
sellainen curry maustesekoitus jossa on sarviapilaa
silli
silakka

niin joo ja nahkiaiset

Lisää
14.06.2010 18:32 - 14.06.2010 18:32 #6211 : Anonymous
Vastaus käyttäjältä Anonymous aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
- sienet (poikkeuksena tölkkiherkkusienet sekä tuoreet isot herkkusienet grillattuna tai uunissa paistettuna pekonilla ja juustolla)
- oliivit
- kookos, hyi, yök, maistuu pahalta, ja tuntuu vieläpä pahalta suussa
- minttu
- tilli, pilaa niin monet kalaruuat!
- kurpitsa, kesäkurpitsastakaan en kauheasti tykkää, mut syön tarvittaessa
- kaikki muut homejuustot, paitsi Aurajuusto
- sellerit
- maksa
- vuohenjuusto, tai ylipäätään kaikki vuohenmaidosta jalostetut tuotteet (tuli muuten mieleen näin OT, että sekä maksa, että vuohenjuusto on ollu osallisina parin eksän äitejä ekaa kertaa tavatessa, eikä tietenkään oo kehannu kieltäytyä syömästä... )

muuta ei tuu näin yhtäkkiä mieleen...

Lisää
15.06.2010 05:49 - 15.06.2010 05:49 #6215 : onnelianneli
Vastaus käyttäjältä onnelianneli aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Oliivit, jalapenot ja sinihomejuusto. Näitä jos on ruoassa niin jää syömättä. Sinihomejuustoa erittäin pieninä määrinä kypsennettynä mutta raakaa en saata edes haistaa ( meillä tuo miehen lempijuusto onkin tiukkakantisessa pakasterasiassa jääkaapissa ) .

Ai niin.. ne valkosipulietanat on ihania

Lisää
09.07.2010 04:36 - 09.07.2010 04:36 #6588 : Anonymous
Tää olikin hauska, joutui ihan miettimään.. Jotenkin musta tuntuu, että mulla se koostumus ratkaisee aika paljon, en esim. pidä juuri mistään säilykkeistä mutta tuoreena menee. Mutta jos jokin inhokkilista pitäisi laittaa niin:

-Korianteri
-Kieli
-Munuaiset
-Sipsit
-Hyytelöliha
-ja ne kaiken maailman säilykkeet (eniten ehkä herkkusienet)
-mikrossa tehty kaurapuuro (lapsuusajan trauma!)

Ennen en voinut sietää mm. aurajuustoa mutta mies on niin intohimoinen aurajuuston ystävä, että on tullut opeteltua. Myös etanat ovat hyviä, jos ne on hyvin tehty. Mulla on myös ollut fiksaatio leipään, eli tuore ja lämmin leipä on NAM mutta esim. paahtoleipä ei, (hyi, kuivaa) mutta nykyään menee sekin, jopa, ehkä...

Lisää
09.07.2010 16:56 - 09.07.2010 16:56 #6596 : onnelianneli
Vastaus käyttäjältä onnelianneli aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Multakin jää noi sisäelimet ja alatoopi ( se hyydykeliha.. ) syömättä.. ja lipeäkala

Lisää
10.07.2010 08:24 - 10.07.2010 08:24 #6604 : Tanja

-Sipsit

Hoo, oikeasti? Mikä näissä mättää, se rakenneko?

Lisää
10.07.2010 15:09 - 10.07.2010 15:09 #6608 : Anonymous
Nokun, oon joskus lapsena ahnehtinut sipsejä huonovointisuuteen asti ja en oikein ole sen jälkeen pystynyt niitä syömään. Sama on myös limukan kans, mutta se ei ole niin vahvana et kuuluis inhokki-listalle Ja vielä yks mikä "unohtui" tuolta listalta on punajuuri.

Lisää
06.08.2010 13:51 - 06.08.2010 13:51 #6888 : Anonymous
Pähkinä, marsipaani, kookos ja oliivit.
Joskus olen miettinyt olenko kenties pähkinäallerginen, mutta ehkä allergiani on henkistä laatua, sillä voin syödä kyllä suklaata jonka joukossa on hienoksi jauhettua pähkinä. Inhoni kohdistuukin pähkinänpaloihin, -rouheisiin tai muuhun nähtävissä ja suussa tunnettavissa olevaan pähkinään.

Lisää
23.08.2010 13:33 - 23.08.2010 13:33 #7000 : Anonymous
Vihaan kaikkea säilykkeitä! Ja suolaisia tuotteita! Hyi! Yleensäkin kaikki valmisruoat ovat hirveitä, ruoan pitää olla tuoretta!

Lisää
17.11.2010 10:03 - 17.11.2010 10:03 #7974 : Patavahti
Vastaus käyttäjältä Patavahti aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Kaikenlainen etikassa/öljyssä lillutettu aines kuten etikkakurkut/maustekurkut, aurinkokuivatut tomaatit, oliivit ja hillosipulit. Yöks!

Lisää
12.02.2011 14:19 - 12.02.2011 14:19 #8647 : Anonymous
Maksa ja sisäelimet yleensäkin. Samoin veriletut. Yöks. Leivontaan liittyen karvasmanteli saa "karvat pystyyn" .

Lisää
17.02.2011 19:29 - 17.02.2011 19:29 #8710 : esssi
Vastaus käyttäjältä esssi aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
sinihomejuusto. homejuustot yleensäkin. HYI
purkki tonnikala. en vaan pysty syömään sitä.

Lisää
28.03.2011 12:47 - 28.03.2011 12:47 #9177 : safkaseireeni
Vastaus käyttäjältä safkaseireeni aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?

sinihomejuusto. homejuustot yleensäkin. HYI

Niinhän niissä aurajuustomainoksissakin sanotaan - toiset himoitsevat, toisset inhoavat. Itse siedän pienen määrän aurajuustoa pizzassa, muuten en ollenkaan. Toinen juustoinhokkini on halpa pizza- tms arkijuusto ja sulatejuustot- maku muovia, koostumus kumia.

Muita inhokkejani:
- Halvat, kuivan mauttomat kiinankaali-raaste jne salaatit eivät mene alas. Sama pätee valmiisiin, majoneesissa uiviin lisukesalaatteihin. Muutenkin olen huono syömään mitään, mikä ui majoneesissa tai kermassa, oikeaa makua on niin helppo luoda muullakin kuin rasvaisilla maitotuotteilla.
- Kuivat keksit, erityisesti murokeksit ja marie-keksit jotka eivät maistu miltään.
- Muhku-sämpylät. Hirveää, mautonta töhkää. Yleensä siedän aika joutaviakin kaupan pussileipiä, nämä ovat kertakaikkiaan karmeita varsinkin, jos päällisenä oleva kurkku/tomaatti tms on niitä hiukan kostuttanut.
- Kaikki maksaruuat aktivoivat kakomisrefleksin, muista sisäelimistä ei ole kauheasti kokemusta
- Lipeäkala
- Liha- ja kalahyytelöt
- Monet hapanimeläkastikkeiset valmisateriat (liikaa imelää, liian vähän hapanta)
- Halpa ns. ruuanlaittosuklaa (yhtä hyvin voi leipoa pikkuisen hintavammasta ja paljon laadukkaammasta tummasta suklaasta; perinteistä taloussuklaata toisaalta käytän kyllä itsekin, lähinnä vierastan noita nimenomaan leivontasuklaa ja kuorrutesuklaa -nimellä myytäviä tuotteita)
- kuiva, villasukalta maistuvaksi kypsennetty lammas
- halpa, aromiltaan ureeminen sianliha laihassa kastikkeessa
- etikkavihannekset (eivät nyt niin pahoja, vain joutavia)
- Verituotteet

Lisää
12.07.2011 06:32 - 12.07.2011 06:32 #10168 : Kanelikettu
Vastaus käyttäjältä Kanelikettu aiheessa Re: Ruoka-aine inhokkisi?
Täältähän löytyikin kiva keskustelu. Oon pitänyt ihteäni suht kaikkiruokaisena ihmisenä, mutta nykyisin kun ei tule minkään näköistä lihaa syötyä (paitsi kalaa), poistaa se aika monen ruokalajin listalta. Lapsuuden traumasta johtuen kesäkeitto ei kyllä vieläkään mene alas! Hyi! Lämmin maito ja kasvikset ei vaan sovi yhteen, ei millään! Myöskään olutta ja kahvia en vielä koskaan ole oppinut käyttämään..

Joku taisi mainita kirsikkasäilykkeet ja Dr. Pepperin. Joskus ostin pullon tuota limsaa ja heti ekalla huikalla totesin; hyi! Maistuu ihan kirsikkasäilykeliemeltä.

Sivu luotiin ajassa: 0.382 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017