Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?

Lisää
17.01.2012 12:18 - 17.01.2012 12:18 #19892 : nami-hiiri
nami-hiiri loi aiheen:
Nyt on hyvät neuvot tarpeen.
Kaunista ja hyvää tulisi olla 'karpeillekin' tarjolla porkkanan ja kurkun sijaan
Maistoin kahviani eilen vihannesten kera....siinä meni kyllä hyvä kahvi hukkaan

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
17.01.2012 12:36 - 17.01.2012 12:36 #12045 : Tekila
Tekila vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?
http://tekilasbakery.blogspot.com/2011/09/appelsiini-suklaa-kohokas-karpisti.html

Mulla on tommonen resepti Otettu karppi.infosta. Jos hypersuper karppi on niin sokeria korvaa makeutusaineella

Lisää
17.01.2012 13:41 - 17.01.2012 13:41 #12047 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?
Tää olikin mainio aihe! Mies karppailee innokkaasti, mie oon jokseenkin mukana kannatuksen vuoksi. Mutta herkkuja en ole vielä malttanut karpisti tehdä.

Joten laitelkaahan ohjeita ja vinkkejä kehiin!

p.s. siirrän erityisruokavalioihin (ruokavaliohan se karppauskin on)

Lisää
17.01.2012 20:54 - 17.01.2012 20:54 #12058 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?
Eikös karppaajilla ole joku mutakakku- resepti kovassa käytössä? Eihän toki samaa pullaa aina jaksa syödä Sitten tietysti se sokerin korvaus makeutusaineella, (jota en kannata!) niin kaikenlaiset juustokakut jos sille pohjalle keksii korvaajan, vaikka aika pienissä määrin sitä pohjaa edes on...

Lisää
18.01.2012 14:12 - 18.01.2012 14:12 #12072 : MaxinMami
MaxinMami vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?
Suolaista puolta olen tehnyt karppaajalle pizzan muodossa -vaikka itse ehkä kutsuisin piirakaksi Olen ohjeen ottanut tällä sivulla http://broccoliprincess.blogspot.com/20 ... -food.html löytyvästä flowfood esitteestä -se on ihan lopussa ja nimeltään bodypizza. Oli ihan kelvokas ja katosi aika nopsaan tarjoiluvadilta!

Kahvin kaveriksi myös raakasuklaat on kelvanneet karppikamuille hyvin!

Lisää
13.02.2012 20:01 - 13.02.2012 20:01 #12536 : Vaahtera
Vaahtera vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?
http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=707 Tällä samalla ohjeella voi tehdä makeaa kahvileipää marjojen ja kerman kera, tai sitten suolaista leivän tapaan tarjottavaksi!

Lisää
13.02.2012 20:09 - 13.02.2012 20:09 #12539 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?
Kiitos, "Oops " näyttää herkulta !

By the way - sinusta saadaankin varmaan jo helmikuun leivontahaasteeseen osallistuja mukaan ?

Voisin lopettaa suklaan syömisen, jos haluaisin, mutta en ole luovuttajatyyppiä.

Lisää
14.02.2012 06:11 - 14.02.2012 06:11 #12550 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?
Mä oon karpannu enemmän ja vähemmän tiukasti n. 6 vuotta ja myös karppeja leivonnaisia on tullu joskus kokeiltua. Mun karppaus kun on sellasta, että jos haluan pullaa, niin syön sen sokeripullana, kun en sitä kumminkaan joka päivä syö.

Mut helposti saa leivonnaisiakin tehtyä, vaihtamalla sokerin makeutusaineeseen ja juustokakuissa pohjan voi tehdä vaikka mantelijauhoista.

Se karppi mutakakku on mun makuun aivan liian tuhtia mutta en tykkääkään suklaasta muutenkaan.

Lisää
13.08.2012 11:27 - 13.08.2012 11:27 #14491 : MariJ
MariJ vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?
Lisäsin juuri blogiin karppijätskin reseptin http://kahdenmarjankakut.vuodatus.net/blog/3266626/karppaajan-maitosuklaajatski/ Tällä meillä on herkuteltu monen monta kertaa tänä kesänä

Lisää
31.08.2012 05:34 - 31.08.2012 05:34 #14604 : Petra
Petra vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?
Jos suolaista tarjottavaa haluaa, niin todella nopea ja helppo vaihtoehto on juustokeksit. Juustoraastetta (rasvainen kermajuusto, mutta muutkin käyvät) pieniksi kiekoiksi uuninpellille ja uunissa pikainen rapeaksi paisto. Kannattaa olla tarkkana, sillä jos menee vähänkään liian pitkään uunissa, niin keksit maistuvat kitkerältä vaikka juuston pinta on vielä suht. vaalea. Päälle sitten tuorejuustoa ja vaikka niitä vihanneksia.

Nuo aiemmin mainitut oopsit ovat kyllä tosi hyviä. Jos niitä tekee, niin kannattaa öljytä tai voidella leivinpaperi huolella, sillä oopsit tarttuvat aika hanakasti kiinni paperiin jos niin ei tee.

Lisää
18.10.2012 10:31 - 18.10.2012 10:31 #15017 : Niinan
Niinan vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?
Suklaamousse on minulla ehdoton ykkönen. Varsinkin jos sen tekee jostakin maustetusta tummasta suklaasta. Helppo ja nopea tehdä, suosittelen!

Lisää
18.10.2012 11:33 - 18.10.2012 11:33 #15022 : nami-hiiri
nami-hiiri vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?
...eihän ole ihan pakko olla 'karppi' , bitte, bitte ,jos tätä syö

Lisää
21.03.2013 09:16 - 21.03.2013 09:16 #16157 : MinnaT
MinnaT vastasi aiheeseen: Vehnäjauhojen korvaaminen
Yritin netistä kaivella mutten löytänyt selvää vastausta.... Joten...

Miten vehnäjauhot tulis korvata manteli/kookosjauheella (tai muilla), mikä on suhde? Jos vehnäjauhoja on esim. 4dl, miten se määrä korvattais...?

Kas kummaa, kun makeasta tykkää, niin tahtoo paino nousta ja ajattelin kokeilla vähähiilihydraattista ruokavaliota vähän aikaa. En vaan oikein innostu nuista karppaus-sivuston leivonnaisista, niin haluisin ihan näistä "perus"leivonnaisista tehdä vähähiilihydraattisia...

Lisää
24.03.2013 12:23 - 24.03.2013 12:23 #16178 : Paula
Paula vastasi aiheeseen: Re: Vehnäjauhojen korvaaminen
Kaikessa vehnäjauhoja ei voi korvata mantelijauholla. Mantelijauhoissahan ei ole sitkoa. Tämän varmasti tiesitkin. Riippuu varmasti paljon siitä, mitä olet tekemässä. Onko sulla esimerkkiä?

Lisää
29.03.2013 15:28 - 29.03.2013 15:28 #16217 : Rottinkiweileri
Rottinkiweileri vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?
Pakko heittää

Karppaus EI OLE erityisruokavalio vaan ITSE valittu tapa syödä. Jos karppaaja syö esim. vehnäjauhoja, niin siinäpä ei käy kuinkaan toisin kuin esim. pähkinäallergikko pähkinää.
Tämä pitää muistaa, kun keskustellaan asiasta !

Mutta kukin tavallaan vatsaansa täyttäköön
Täältä löytyy mielenkiintoisia ja aika herkullisiakin ohjeita. Ja kuten jo arvaattekin blogi ei ole minun... Aika pienillä "nikseillä" saa muutettua evästä kenenkin suuhun maittavaksi.

http://hiidenuhmankeittiossa.blogspot.fi/

Liizan kommentti oli minusta hyvä, näin se vaan on, karppaus on ihmisen oma valinta ja se ei kaadu yhteen pullaan.

että jos haluan pullaa, niin syön sen sokeripullana, kun en sitä kumminkaan joka päivä syö.

Lisää
04.04.2013 10:10 - 04.04.2013 10:10 #16281 : Tanja
Niinno, tottahan se on että karppaus ei ole erityisruokavalio, mutta ei ole kasvissyönti/vegaaniuskaan. Nämäkin omia valintoja.

Ajattelin kuitenkin että parhaiten tämä karppausaihe sopii tänne erityisruokavalioiden alle, kun täällä on keskustelua muistakin ruokavalioista.

Lisää
05.04.2013 09:30 - 05.04.2013 09:30 #16290 : MinnaT
MinnaT vastasi aiheeseen: Re: Vehnäjauhojen korvaaminen

Kaikessa vehnäjauhoja ei voi korvata mantelijauholla. Mantelijauhoissahan ei ole sitkoa. Tämän varmasti tiesitkin. Riippuu varmasti paljon siitä, mitä olet tekemässä. Onko sulla esimerkkiä?

Ihan näitä "perus" leivonnaisia ajattelin]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_biggrin.gif[/img]

Lisää
03.05.2014 17:39 - 03.05.2014 17:39 #17886 : Tanja
Täällä olisi lähipiirissä sellainen karppaaja joka on myös pähkinäallergikko eli mitkään pähkinäjauheet/rouheet, ei manteli eikä kookos tai muukaan käy. Joten mitä ihmettä sellaisiin karppileivonnaisiin voisi käyttää, tuleeko kenellekään mitään mieleen?

Lisää
06.05.2014 09:37 - 06.05.2014 09:37 #17900 : Suklaapossu
Suklaapossu vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?

Täällä olisi lähipiirissä sellainen karppaaja joka on myös pähkinäallergikko eli mitkään pähkinäjauheet/rouheet, ei manteli eikä kookos tai muukaan käy. Joten mitä ihmettä sellaisiin karppileivonnaisiin voisi käyttää, tuleeko kenellekään mitään mieleen?

Suolainen pitsatyyppinen leivonnainen onnistuu ainakin käyttämällä mm. juustoraastetta. Koitin joskus huvikseni ja oli yllättävän hyvää. Ohje löytyy netistä nimellä vyötärön metsästäjän pizzapohja.

Eli karppaaja on allerginen pähkinöiden lisäksi myös kookokselle.. Voiskohan mantelijauheen sijasta käyttää soija- tai tattarijauhoja?

Lisää
13.05.2014 12:47 - 13.05.2014 12:47 #17935 : Tanja
Vyötärön metsästäjän pizzaa täällä tehdään kyllä ja se on hyvää mutta hakusessa enemmin ehkä makeita ohjeita.

Soija- tai tattarijauhoja voisi harkita, tosin tattarit taitaa sisältää tärkkelystä melko paljon?

Lisää
01.08.2014 21:59 - 01.08.2014 21:59 #18118 : Petra
Petra vastasi aiheeseen: Re: Mitä 'karpille' kahvi-/teepöytään?
Nuo Oopsit jotka jo aiemmin mainittiin on hirvittävän monikäyttöisiä. Käyvät hyvin ainakin pannarista ja kääretorttupohjasta. Jauhottomista leivonnaisista mutakakkukin onnistuu hyvin kokonaan ilman jauhoja. Karppaajia on joka junaan ja suuntauksia on valtavasti, mutta itse arvostan mahdollisimman luonnollista. Mieluummin siis vähän oman paikkakunnan hunajaa kuin makeutusaineita. En myöskään hätkähdä kohtuullisista määristä tattarijauhoa tms. vaikka nyt hiilaria runsaasti sisältävätkin.

Pitäisikin alkaa tehdä taas karppileivonnaisia itselle, on tuo sokeri maistunut vähän liian hyvin viime aikoina... Toisaalta voisin pitää pientä taukoa kaikista leivonnaisista. Leipomisesta en sentään, onneksi muut syövät.

Taukoa tuskin pidän kuitenkaan ennen viikonloppua, tein juuri Pikkumurusen ohjeella ihanaa mustikka-vaniljamoussekakkua gluteenittomana pojan huomisille synttäreille.

Lisää
12.01.2017 19:12 #20629 : Helena
Helena vastasi aiheeseen: Skonssit
Minä olen tehnyt sellaisia mantelipohjaisia skonsseja, joita voi syödä sekä suolaisten että makeiden täytteiden kanssa, täytyykin laittaa ohje blogiin :)

Sivu luotiin ajassa: 0.136 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017