Gluteeniton, sokeriton ja vähähiilihydraattinen....

Lisää
23.05.2011 07:23 - 23.05.2011 07:23 #19782 : Anonymous
Anonymous loi aiheen:
anoppi on vaatelias eli hänellä on tälläinen ruokavalio, ei syö mitään gluteenipitoista ja vissiin pähkinäjutut ja tattari käy... ja tosiaan ei sokeria, menee johonki ihme tilaan (en muista lääketieteellistä nimeä...) ja hedelmäsokerikaan ei ilmeisesti leivonnassa käy... steviaa ja ilmeisesti makeutusaineita voi käyttää... onko kellään mitään hyviä ohjeita mitä tälläiselle ihmiselle voi tehdä? Mulla löytyy kaksi ohjetta kyllä....

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
23.05.2011 10:31 - 23.05.2011 10:31 #9614 : MaxinMami
MaxinMami vastasi aiheeseen: Re: Gluteeniton, sokeriton ja vähähiilihydraattinen....
Karppaus.infon reseptiosiossa voisi olla tuohon sopivaa -ainakin makeutusaineilla tehtyjä ja vähähiilihydraattisia. Olen kerran sieltä tehnyt karppi-kaverille rahka-omenapiirakan, jossa pohja oli mantelijauheesta.

Lisää
23.05.2011 16:02 - 23.05.2011 16:02 #9624 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Gluteeniton, sokeriton ja vähähiilihydraattinen....
no sieltä oon kyl jo kurkkinuki tossa viime viikolla... aika monessa ohjeessa on vaan käytetty sokeria... pitää keksiä jotain...

Lisää
23.05.2011 18:00 - 23.05.2011 18:00 #9626 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Gluteeniton, sokeriton ja vähähiilihydraattinen....
google auttaa ainakin jos hakee nimenomaan tuolla stevialla, ite laitoin karppi kakku stevia hakusanat noin peräkkäin ja tämmönen ainakin tuli http://www.dammenberg.fi/shop/product_catalog.php?c=27 Dammenbergiltä sokerittomia ja gluteenittomia. Hiilareista en sitten tiiä millä niitä sais tuon enempää pois. Ja jollei hedelmäsokeri käy niin onko se vain purkista vai eikö saa hedelmiäkään tms hedelmäsokerisia tuotteita käyttää ollenkaan? Ei ole kyllä mikään helpoin ruokavalio.

Lisää
24.05.2011 05:34 - 24.05.2011 05:34 #9629 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Gluteeniton, sokeriton ja vähähiilihydraattinen....
No siis suklaata syö jos on vissiin vähintää 60% suklaata... Siis näitä normaaleja... Ja joo mä en oikein ymmärtäny tota hedelmäsokeri juttua että mikä juju siinä on ku hän syö hedelmiä kuiteski Pitäis vaan se stevia tilata (ei oo mikään halpa :p ) Luontaistukussa on ainaki myynnissä... Ku sitähän ei EU:ssa saa myydä elintarvikkeena

Lisää
24.05.2011 13:51 - 24.05.2011 13:51 #9635 : Anonymous
Tekisin itse rahkapiirakkaa makeutusaineella makeutettuna. Oma anopintekele karppaa ja kerran tein häntä ajatellen tätä rahkapiirakkaa makeutusaineella makeutettuna (makeutusaine korvaa sekä pohjan, että täytteen sokerin). Pohjan jauhon voi korvata esimerkiksi tattarijauholla ja mantelijauheella, jos gluteeniton jauhoseos tuntuu liian hiilariselle.

Ainiin, Myllyn paras tattarijauhot eivät sitten ole gluteenittomia! Niissä on varoitus kontaminaatiosta, joten ne voivat sisältää gluteenia. Gluteenittomia tattarijauhoja ovat esimerkiksi Virtasalmen viljatuotteen ja Keskisen myllyn valmistamat jauhot.

Lisää
24.05.2011 18:58 - 24.05.2011 18:58 #9640 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: Gluteeniton, sokeriton ja vähähiilihydraattinen....

No siis suklaata syö jos on vissiin vähintää 60% suklaata... Siis näitä normaaleja... Ja joo mä en oikein ymmärtäny tota hedelmäsokeri juttua että mikä juju siinä on ku hän syö hedelmiä kuiteski

Pitäis vaan se stevia tilata (ei oo mikään halpa :p ) Luontaistukussa on ainaki myynnissä... Ku sitähän ei EU:ssa saa myydä elintarvikkeena

Juu ite tutkin kanssa sitä steviaa kun törmäsin joskus siihen ja ilmeisesti karpit kun tykkää sitä käyttää niin kasvattaa itse.. Mutta jos hedelmiä syö sentään niin vähän saa raikkautta sinne sisään laittaa ettei ole pelkistään suklaata ja jotain maitotuotteita ja pähkinää vaihtoehtojen listalla. Kyllä jos hän jonkun makeutusaineen sanoi tuon stevian lisäksi niin käyttäisin itse mieluummin sitä. Juuri tuon saatavuuden ja vaikean käytettävyyden takia.. Meinasitko tehä hänelle pelkistään jotain pientä vai tehä isotkin kokkaukset tällä ruokavaliolla? Ihan mielenkiinnosta kysäsen.

Lisää
25.05.2011 05:17 - 25.05.2011 05:17 #9642 : Anonymous
No siis miehen siskon häät tulossa (tosin vasta vuoden päästä ) ja sinne olis tarkotus saada jotain, mikä sopii näille erityisruokavaliollisille multa kun on tilattu kakut yms

Sivu luotiin ajassa: 0.083 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017