Maidoton suklaakakku

Lisää
11.08.2010 06:07 - 11.08.2010 06:07 #19619 : Anonymous
Anonymous loi aiheen:
Olisikohan jollain kokemusta maidottoman suklaakakun tekemisestä? Olen aika paljon tehnyt maidottomia kakkuja, joihin olen koristeluita yms tehnyt sillä Brunbergin suklaalla (siis joka on sitä "korviketta"), mutta jotenkin epäilyttää sen sekoittaminen esim. kermaan. Minulla se muutaman testikerran kokemuksella aina jotenkin rakeutuu heti kun pääsee kerman kanssa kosketuksiin...
Onko joku onnistuneesti kokeillut tuon Brunbergin sekoittamista sulatettuna esim. Go Greenin vispiin? Onko joku tehnyt suklaaganachea maidottomana? Miten ja mistä aineista?!

Toiveena olisi maidoton kermainen suklaakakku banaanitäytteellä. Ideoita?!

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.08.2010 09:18 - 11.08.2010 09:18 #6922 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Maidoton suklaakakku
Tuo mainitsemasi "muklaa" on sellaista joka kovettuu temperoimattakin eli juurikin kermaan lisättäessä täytyy olla nopea liikkeissään ja suklaan tarpeeksi lämmintä jotta tuota mainitsemaasi rakeutumista ei tapahtuisi.

Haasteellisen kakun olet saanut tehtäväksesi, mutta eiköhän tuostakin selviä kun vähän tuumailee ja kokeilee etukäteen. En kyllä ole maidottomiin kermankorvikkeisiin koskaan suklaata sekoitellut, löytyisikö palstalta joku joka on kokeillut moista? Tai voisiko kyseeseen tulla esim. marenkivoikreemi joka on tehty maidottomaksi ja maustettu kaakaolla?

Onko tarkoituksenasi tehdä pohja suklaiseksi? Pohjaan voi huoletta käyttää sitä muklaata, tai sitten ihan kaakaojauhetta.
Kirjoitit "kermainen", eli tulisiko päälle maidotonta vispijuttua vai suklaakuorrutetta? Vai suklaista maidotonta vispijuttua? Hee, vaihtoehtoja on monia.

Aiemmassa ketjussa on hieman käsitelty noiden maidottomien tuotteiden vaahtoutuvuutta, ehkä sieltä voisi saada jotain vinkkiä maidottomiin pursotuksiin? (noin niinkun tuotteiden pursotusominaisuuksia ajatellen)
Maidottomat kermankorvikkeet ja kreemit

Lisää
13.08.2010 13:11 - 13.08.2010 13:11 #6924 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Maidoton suklaakakku
Kiitos, Tanja, ajatuksistasi!

Niin, eli toiveena oli suklainen, kermainen banaanitäytekakku Eli nyt mulla on kyllä monia vaihtoehtoja Ja sain aikas vapaat kädet kakun suhteen, kuitenkin. Tämä tilaaja on sellainen "helppo" asiakas - saan yleensä itse päättää suurelta osin, millainen kakusta tulee.

Ajattelin, että teen ihan perus kaakaopohjan, väliin suklaakermaa ja banaaniviipaleita. Päälle joko tuota samaista suklaakermaa tai kermaa.

Kermana käytän Go Greenin vispiä, siitä mulla TOSI hyviä kokemuksia nykyisin. Käytän sitä tosi paljon. Pursotukset onnistuu sillä tosi hyvin, ja makukin on nykyään erinomainen!
Tuohon Go Greenin vispiin ajattelin sulatettua suklaata sekoittaa. Katsotaan mitä tulee. Jos ei onnistu, teen vaan kaakaon makuisen kerman. Sekin suodaan

Mutta vieläkin haluaisin kuulla kokemuksia, jos sellaisia on, voiko maidotonta suklaaganachea onnistua tekemään

Lisää
14.08.2010 15:54 - 14.08.2010 15:54 #6925 : aleksi
aleksi vastasi aiheeseen: Re: Maidoton suklaakakku
ganechen voi kyllä tehdä veteen.. jotkut super suklaa gurut tekee sitä, suklaan maun pitäisi olla parempi on ilman maidon häirintää.. en kyllä usko..

mikset koita sillä gogreenillä vaan?

Lisää
14.08.2010 19:00 - 14.08.2010 19:00 #6926 : suvikeiju
suvikeiju vastasi aiheeseen: Re: Maidoton suklaakakku
Tai laita tuota suklaan korviketta rouheena vatkatun kerman korvikkeen sekaan, rouhe antaa kivaa rakennetta täytteeseen varsinkin jos sen kera on banaanit mössättynä, on siis mössöä ja rapeutta =)

Lisää
15.08.2010 15:08 - 15.08.2010 15:08 #6929 : Anonymous
Anonymous vastasi aiheeseen: Re: Maidoton suklaakakku
Kokeilin tehdä tuota ganachea Go Greenin vispillä. En onnistunut. Jotenkin tuo maidoton kerma lötkistyi ja vetistyi ihan kokonaan, eikä siitä tullut lähellekään sitä, mitä tavallisella kermalla. Tai sit oli tekijässä vika

Meillä koulussa tehtiin tuo ganache veteen, ja sokeria sen ja suklaan lisäksi. Oli ihan hyvää, mutta minusta tuolla tavalla tulee hirmu kova kuorrute. Kakkua saa melkeen sahalla leikata Ei hyvä, minusta.

Lisää
18.08.2010 13:18 - 18.08.2010 13:18 #6957 : aleksi
aleksi vastasi aiheeseen: Re: Maidoton suklaakakku
mitä meinaa lötkistyi tarkemmin? jos suklaan rasva erosi tai vastaavaa niin miehekäs vatkailu auttaa, sitä joutuu kyllä vaivaanmaan pitkään ja innokkaasti.

ganachen voi tehdä pelkkään veteen.. toi sun koulujuttu oli kai enemmänkin se sacherkakku pintamassa.

miten ois ganache kookosmaitoon? se vois maistuakin jännältä. en tiiä toimiiko yhtään sen paremmin mutta "maito" suklaatakin löytyy jossa maitojauheen paikalla on kookos tai mansikka jauhoa.

Lisää
04.04.2011 05:54 - 04.04.2011 05:54 #9313 : Vaahtera
Vaahtera vastasi aiheeseen: Re: Maidoton suklaakakku
Minä oon ainakin tehny maidotonta suklaakakkua kuorrutteineen tällä ohjeella:

http://vaahteran.blogspot.com/2009/10/s ... doton.html

Taisin käyttää Rainbow]http://www.leivontafoorumi.fi/portaali/images/icon_thumbup.gif[/img]

Sivu luotiin ajassa: 0.081 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017