laktoositon voileipäkakku ?

Lisää
30.03.2010 12:04 - 30.03.2010 12:04 #19527 : sussu80
sussu80 loi aiheen:
olisko jollakin suositella hyvää voileipäkakun ohjetta laktoosittomana tietty

meillä pukkaa synttärit päälle ja haluaisin kokeilla valmistaa voileipäkakkua, ja ainakin kaksi on laktoositonta vierasta ja ajattelin että pääsen helpoimmalla kun teen suoraan yhden laktoosittoman, mutta en löytänyt juurikaan laktoosittomia ohjeita...

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
30.03.2010 18:12 - 30.03.2010 18:12 #4812 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: laktoositon voileipäkakku ?
Siirsin viestin tänne erikoisruokavalioiden alle.

Nykyäänhän löytyy aika paljon laktoosittomia tuotteita, niin makeaan kuin suolaiseenkin leivontaan. Tuorejuustojakin on muutamia laktoosittomia, ja niitä voi maustaa vaikkapa erilaisilla yrteillä. Monet ohjeet voi soveltaa suoraan valitsemalla "normaalien" tuotteiden tilalle laktoosittoman vaihtoehdon.

Lisää
03.04.2010 06:12 - 03.04.2010 06:12 #4877 : Pullahiiricom
Pullahiiricom vastasi aiheeseen: Re: laktoositon voileipäkakku ?
Itse olen tehnyt yhden täysin laktoosittoman kinkkuvoikkarin. Usein tulee voileipäkakuissa käyttäneeksi noita valmiiksi maustettuja tuorejuustoja, mutta hyvin onnistui ilman niitäkin. Laitan tähän alle blogiini linkin. Reseptin maitotuotteina käytin ainoastaan laktoosittomina tuotteita.

http://pullahiiri.com/blog/997135/risti ... eipakakku/

Lisää
12.04.2010 06:03 - 12.04.2010 06:03 #5211 : sussu80
sussu80 vastasi aiheeseen: Re: laktoositon voileipäkakku ?
voileipäkakku tehty käytin arla ingmanin Eva merkkisiä sulatejuustoja ja etsiskelin sopivia täytteitä joita sitten tuunasin mieleisekseni maku oli loistava mutta ulkonäkö olikin sitten jotain muuta, en niitä kehtaa esille blogiini laittaa suletejuusto valui päältä pois ja koristelu ei ollut sen näköinen kuin olin silmissäni nähnyt mutta maku korvasi ulkonäön

Noihin foorumin kakun teko-ohjeisiin voisi lisäillä jotain hyviä vinkkejä myös voileipä kakun kokoamisesta ja koristelusta

Lisää
12.04.2010 17:53 - 12.04.2010 17:53 #5235 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: laktoositon voileipäkakku ?

Noihin foorumin kakun teko-ohjeisiin voisi lisäillä jotain hyviä vinkkejä myös voileipä kakun kokoamisesta ja koristelusta

Kiitos vinkistä!

Foorumilla on ohje kurkkuviipalekoristeiden tekoon , joskaan niillä ei kannattane koko kakkua koristella.

Lisää
29.04.2010 11:14 - 29.04.2010 11:14 #5600 : Pullahiiricom
Pullahiiricom vastasi aiheeseen: Re: laktoositon voileipäkakku ?

voileipäkakku tehty

käytin arla ingmanin Eva merkkisiä sulatejuustoja ja etsiskelin sopivia täytteitä joita sitten tuunasin mieleisekseni maku oli loistava mutta ulkonäkö olikin sitten jotain muuta, en niitä kehtaa esille blogiini laittaa suletejuusto valui päältä pois ja koristelu ei ollut sen näköinen kuin olin silmissäni nähnyt mutta maku korvasi ulkonäön

Itsekin kokeilin pitkään erilaisia kuorrutusvaihtoehtoja voileipäkakkuihin ja tuossa suletejuustossa on juuri se ongelma, että se lähtee helposti valumaan. Nykyään käytän kermavaahdon sekä tuorejuuston (joko maustetun tai maustamattoman) yhdistelmää ja tämän olen parhaimmaksi havainnut. Tuolla ohjeella tulee ihanteellinen kuorrute voikkareihin. Voi pursottaa, levittyy mukavasti ja maistuu hyvälle. Tuossa alla linkki viimeisimpiin voileipäkakkuihin, jotka kuorrutin tuolla kuorrutteella.

http://pullahiiri.com/blog/category/Voileip%C3%A4kakut

Lisää
01.05.2010 14:05 - 01.05.2010 14:05 #5722 : suvikeiju
suvikeiju vastasi aiheeseen: Re: laktoositon voileipäkakku ?
Kuorruttamiseen käytän maidolla ohennettua tuorejuustoa, pysyy jämäkkänä ja maidon määrällä pystyy säätämään paksuutta. Noissa tuorejuustoissa on merkkikohtaisesti isoja eroja siinä kuinka paksuja ovat.

Lisää
08.06.2010 11:32 - 08.06.2010 11:32 #6137 : jaanahoo
jaanahoo vastasi aiheeseen: Re: laktoositon voileipäkakku ?
Itse teen myöskin aina laktoosittomat voileipäkakut, että miehenikin saapi niitä syödä!
Ja päällystän yleisimmin valion laktoosittomalla tuorejuustolla (maustamaton), kun täytteessä on tarpeeksi makua ei yhtään haittaa vaikka päällinen onkin naturellia. Ja tuleehan siihen kuitenkin koristeet vielä päälle, joista tulee myös makua!
Tietysti senkin voi maustaa, miten haluaa. Joskus laitoin sekaan ruohosipuli ja oli niinkin ihan hyvää.

Lisää
02.11.2010 10:39 - 02.11.2010 10:39 #7774 : Nanun
Nanun vastasi aiheeseen: Re: laktoositon voileipäkakku ?

voileipäkakku tehty

käytin arla ingmanin Eva merkkisiä sulatejuustoja ja etsiskelin sopivia täytteitä joita sitten tuunasin mieleisekseni maku oli loistava mutta ulkonäkö olikin sitten jotain muuta, en niitä kehtaa esille blogiini laittaa suletejuusto valui päältä pois ja koristelu ei ollut sen näköinen kuin olin silmissäni nähnyt mutta maku korvasi ulkonäön

Itsekin kokeilin pitkään erilaisia kuorrutusvaihtoehtoja voileipäkakkuihin ja tuossa suletejuustossa on juuri se ongelma, että se lähtee helposti valumaan. Nykyään käytän kermavaahdon sekä tuorejuuston (joko maustetun tai maustamattoman) yhdistelmää ja tämän olen parhaimmaksi havainnut. Tuolla ohjeella tulee ihanteellinen kuorrute voikkareihin. Voi pursottaa, levittyy mukavasti ja maistuu hyvälle. Tuossa alla linkki viimeisimpiin voileipäkakkuihin, jotka kuorrutin tuolla kuorrutteella.

http://pullahiiri.com/blog/category/Voileip%C3%A4kakut

Itse teen juurikin näin juurikin samoista syistä! Joskus lisään vähän majoneesia (tai käytän loppua majoneesia ns koristeiden kiinnittämisessä koristeiden päälle, jos on pelkoa että esim viinirypäleet lähtee vierimään jos tarvitsee kuljettaa kakku johonkin. Jottei maku jää ihan naturelliksi niin nykyisin lisään itse ainakin myllystä merisuolaa, jos haluaa puhtaan valkoisena tuon massan pitää, mutta esim jos täytteessä on tomaattia niin kuorrutteesta saa aivan ihanaa kun siihen lisää silputtua basilikaa ja mustapippuria. Mutta siis aina se huomioon ottaen, mitä voikun sisällä on.

Lisää
27.02.2011 19:37 - 27.02.2011 19:37 #8796 : Ellen
Ellen vastasi aiheeseen: Re: laktoositon voileipäkakku ?
Tämä on jo vanha aihe, mutta lisäilen jos joku kaipailee vinkkejä.

Mä teen paljon laktoosittomana, ja olen käyttänyt voileipäkakkuihin mm. Creamy smooth Herbs and chives -soija"tuorejuustoa" (en tiedä miten se oikein määritellään).

Kinkku-porokakku: http://www.mukaellen.vuodatus.net/blog/ ... eipakakku/
Texmex-kakku]http://www.mukaellen.vuodatus.net/blog/ ... eipakakku/[/url]
Lohikakku]http://www.mukaellen.vuodatus.net/blog/ ... eipakakku/[/url]

Lisää
08.10.2012 07:58 - 08.10.2012 07:58 #14899 : PippaloPrinsessa
PippaloPrinsessa vastasi aiheeseen: Re: laktoositon voileipäkakku ?
Tuo edellinen vastaus soijasta oli mielenkiintoinen. Eipä ole käynyt aiemmin mielessä tuollainen vaihtoehto. Kiitos vinkistä!

Sivu luotiin ajassa: 0.101 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017