Maidotonta, pähkinätöntä ja mantelitonta täytekakkua

Lisää
08.12.2009 19:38 - 08.12.2009 19:38 #19410 : Anonymous
Anonymous loi aiheen:
Pitäisi tehdä otsikon mukainen täytekakku. 8 lapsivierasta (kuulemma pieniruokaisia kakun suhteen) ja pari aikuista. Toiveena oli, että kakku sisältäisi mangoa ja banaania. Ja suurin toive oli, että kakku olisi "allergioista" huolimatta makoisa ja "tavallisen täytekakun makuinen"...

Hmmm... Olen tehnyt ennenkin maidottomana kakkuja, mutta itse en ole niitä paljon päässyt maistelemaan. Olisiko jollain vinkkejä kakun tekemiseen? Kakku tulisi kai kuorruttaa sitten jollain Go Greenin vispikermalla tms. koska eikös marsipaanit ja sokerimassat ole poissuljettuja allergioiden suhteen tässä kakussa?

Millä tavalla tekisit tämän kakun?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
09.12.2009 21:23 - 09.12.2009 21:23 #2611 : Tanja
Tanja vastasi aiheeseen: Re: Maidotonta, pähkinätöntä ja mantelitonta täytekakkua
Banaaneista ja mangososeesta saa varmaankin ihan makoisan täytteen jo sellaisenaan (tietysti voi kaivata vähän sokeria joukkoon jos mango on kovin kirpsakkaa). Jos sokerimassan tekee itse, ei tarvitse pelätä pähkinä- tai mantelijäämiä.

Maidottomat kermankorvikkeet ja kreemit <-tuossa ketjussa on juttua maidottomista pursotettavista kasvirasvasekoitteista ja muista vastaavista. Jos jaksaa nähdä vaivaa niin esim. marenkivoikreemistä saa nätisti levittyvää ja pursotettavaa esim. kookosrasvaan tai johonkin kasvimargariiniin tehtynä. Ja on jämäkämpää kuin vaikkapa Go green vispi.

Jos haluaa helpolla päästä, voisi laittaa banskua ja mangoa sisälle ja reunoille jotain marmeladia ohut kerros + kookoshiutaleita ja päälle vaikka hedelmäkoristukset.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.170 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi

Sponsorit 2017